[rama FR] - kompresja 2 rowerów do 1:(

bamix71
Posty: 1182
Rejestracja: 19.10.2008 14:21:08
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontakt:

Post autor: bamix71 »

...Mondraker Prayer ma dokładnie 171mm skoku i to styknie nawet na lokalne traski...
Radix
thot
Posty: 72
Rejestracja: 07.08.2007 19:03:04
Kontakt:

Post autor: thot »

To muszę w wagę zainwestować, bo moje podzespoły wydają się być naprawdę bardzo lekkie (poza amorkiem) i nie wiem jak można zejść 4kg zakładając, że w ramie jest dodatkowe 2-3kg. Z 2 strony stare chińskie przysłowie mówi, że to co cięższe to mocniejsze:) sprawdza się nie tylko w rowerach.

Na lappiera musiał bym zasiąść - inaczej nie kupię. Mimo wszystko nadal wizualnie mi nie pasuje.

Co do powietrza to racja, ale próbowałem się przekonać i nie mogę! Olej 3x cięższy, ale póki co nawet topowy FOX w porównaniu do oleju wypada blado.

Na razie szukam Gianta i starszego sx-traila (zobaczymy). Jak się trafi IH to też chętnie wezmę. Na aukcjach pustki póki co a w sklepach w dobrej cenie tego nie wyrwę.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

thot pisze:stare chińskie przysłowie mówi, że to co cięższe to mocniejsze:) sprawdza się nie tylko w rowerach.
Tu się nie zgodzę, bo najważniejsze są przekroje profili, grubości ścianek w odpowiednich miejscach, rodzaj materiału i multimum innych ;)
thot
Posty: 72
Rejestracja: 07.08.2007 19:03:04
Kontakt:

Post autor: thot »

To tak z "przymrużeniem oka" było:) rama to nie młotek w końcu...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

thot pisze:To muszę w wagę zainwestować, bo moje podzespoły wydają się być naprawdę bardzo lekkie (poza amorkiem) i nie wiem jak można zejść 4kg zakładając, że w ramie jest dodatkowe 2-3kg. Z 2 strony stare chińskie przysłowie mówi, że to co cięższe to mocniejsze:) sprawdza się nie tylko w rowerach.
Daj liste czesci ale to niemozliwe by byly lekkie. Na ramie 2-3kg nie zejdziesz. Raczej 1-1.5kg i uwierz mi rower z przedzialu 16.5-18kg wcale od twojego slabszy byc nie musi. Twoje 888 sa np ciezkie glownie przez chore ilosci oleju, nie dlatego ze sa wytrzymale.
thot pisze:Co do powietrza to racja, ale próbowałem się przekonać i nie mogę! Olej 3x cięższy, ale póki co nawet topowy FOX w porównaniu do oleju wypada blado.
Jaki olej 3x ciezki? Myslisz, ze amory oleju inne nie maja? To jest sprezyna stalowa vs powietrzna. Olej odpowiada za tlumienie i jest w KAZDYM amorze. Fox 40 wypada blado w porownaniu do 888RCV? Nie chce ci nic mowic ale masz bardzo prosty i slaby tlumik tam, nad rc3 ze starszych rocznikow tez wolalbym foxa albo boxxera. Ktos ci niezlego kitu nawciskal bo jak czytam co piszesz to dochodze do wniosku, ze na prawde douczyc sie o sprzecie musisz bo inaczej nie zlozysz sensownego roweru do tego co ci potrzeba.

Daj liste kompo i rame (jak w dziale rowery ludzie robia) KOMPLETNA to latwiej bedzie ci pomóc
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Spaced pisze:rame
thot pisze: rama (Versus+Roco tstr)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Versus to firma, nie model.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie wiem czemu ale strzelam że weapon X...
http://www.pinkbike.com/photo/5156408/
26kg.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Weapon X wazy 6.7kg jesli dobrze pamietam. Dalej to <2kg do wiekszosci ram dh ;) Ten w linku to jedyny na tyle pierdolniety build, ktory widzialem gdzie w ponad 25kg wierze.
thot
Posty: 72
Rejestracja: 07.08.2007 19:03:04
Kontakt:

Post autor: thot »

Spaced:
Sorry, poniosło mnie z tą wagą dampera:) ale jakby nie było sprężynowy jest sporo cięższy.

Rama to Weapon-X jak się łatwo domyślić. Nie wiem dlaczego uważasz Roco za słaby tłumik - testowałem odpowiednik FOXa i działał dla mnie dużo gorzej. Ma pełną regulację, chodzi pięknie i płynnie. Na pewno założę Roco do kolejnej ramy.

Wracając do "powietrzaków" to zdecydowanie je popieram i testuje zawsze wszystkie nowości na targach albo u lokalnych bikerów w nadziei, że w końcu któryś zacznie pracować na tyle przyzwoicie, żeby zapomnieć o sprężynie. Jeszcze raz napisze, że do tej pory takiego nie spotkałem i działa to dla mnie po prostu słabo, choć ma tę zaletę, że możesz ustawić idealnie pod siebie. Nadal tylko do 4x,XC,AM. Ale to moje zdanie i nie to jest tematem dyskusji.

Mogę wkleić podzespoły, ale to też dyskusja na inny temat. Na razie skupiam się na wymianie ramy i widelca. Zresztą większość głównym podzespołów wkleiłem na początku... na szybko napiszę jeszcze raz:
rama: Weapon X + Roco TST R
widelec: 888 RCV
hamulce: avid elixir
korba: truvativ holzfeller + aluminiowa zębatka 34 + najprostszy napinacz
koła: Mavic 321 + cieniowane DT + NS Q20, opony Kenda 2.3 (tymczasowo)
przerzutka: XT Shadow
pedalce: najlżejszy Dartmoor
siodło: jakieś maleńkie XC - sztyca ma z 5cm
mostek, kiera: amoeba borla - na mostku od Marcoka bym urwał parę gr
reszta waży podobnie u wszystkich

Chociaż może powinienem pomyśleć o sprzedaży całości i kupić nowego Prayera. W zestawie jest z Roco, 66 RC3 i Elixirami, czyli taki zestaw jaki mnie interesuje:)

btw: mój Vers przed "odchudzeniem" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.pinkbike.com/photo/4390568/#top
ooo i jak się dowiedziałem z własnego wpisu waży 23 a nie 26, chociaż byłem prawie, że pewien
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

thot pisze:eszta waży podobnie u wszystkich

Wlasnie na reszcie najwiecej roznicy idzie.

Jaka piaste na tyle masz? 888 rcv to 0.5+ kg extra. Detki dh pewnie masz, a to moze byc nawet 2kg zalezy jak poszalales. Zwykle dobre ogarniaja.

A co do marza to mowilem o przodzie. Od 66rc3 tez uwazam, ze lepsze byloby cos powietrznego, a powietrze na przodzie pracuje lepiej niz dampery powietrzne(minus ata marza, ktora wymaga przerobki by nie tracic skoku) i zapewni ci wiecej uniwersalnosci


A TST? O jakim foxie mowisz? Jak rc4 to pewnie na ustawionym pod siebie nie jezdziles, a testy na targach to takie testy jak ja moge sobie stad przetestowac prywatny odrzutowiec. Sprzet testuje sie na trasie, ustawiony pod siebie. DHX to jedyny nowożytny damper, ktory ocenialbym gorzej od marzow, tylko nie jest on juz produkowany ;)

Ale jak taki komplet bys wzial to tez nie byloby zle.
thot
Posty: 72
Rejestracja: 07.08.2007 19:03:04
Kontakt:

Post autor: thot »

Spaced pisze:Detki dh pewnie masz, a to moze byc nawet 2kg zalezy jak poszalales
Dobra rozwikłałeś zagadkę... zapomniałem, że mam dętki DH bez kompromisu :mrgreen: takie po "5kg" sztuka :twisted: więc tutaj mógłbym urwać ~0.6kg, na ramie z 2.5, na 888 niecały kg. W sumie ważyłby ~19. To nie 16, ale było by już rozsądnie.

Zatem wracamy do głównego tematu. Czy Prayer jest ramą, którą warto kupić? Była już opinia, że pracuje lepiej niż Reign. Pytanie jak się ma do IH? Równolegle poluję na sx-traila, ale nie sądzę, żeby się coś w dobrej cenie i dobrym stanie trafiło.
thot
Posty: 72
Rejestracja: 07.08.2007 19:03:04
Kontakt:

Post autor: thot »

Wracając do tematu... co myślicie o takim sprzęcie:
http://www.evanscycles.com/products/spe ... e-ec001424

Do wymiany damper Fox -> Roco oraz hample Juicy -> Elixir5. Nie mogę jednak znaleźć wagi tego ustrojstwa a ramka zdecydowanie masywniejsza od Sx Traila.
Kluczowe pytanie czy warto wracać ze sprzętem do 2008?

-------
odnalazłem wagę (18,3) i ciekawy art przy okazji. Ciężkawy, ale fajny. Po wymianie hamulców, platform i opon zeszło by poniżej 18.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 2 gości