Prototypowy amortyzator FOX'a

hubertdh
Posty: 49
Rejestracja: 20.06.2010 18:43:16
Kontakt:

Prototypowy amortyzator FOX'a

Post autor: hubertdh »

Prototypowy amortyzator FOX'a.Wygląda bardzo ciekawie :D
Załączniki
fox2.jpg
fox1.jpg
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

no way! :o fox usd! :mrgreen:
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
Omer
Posty: 169
Rejestracja: 22.07.2010 11:31:23
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Omer »

Widziałem to na PB i się zastanawiałem (bo sam nie wiem) jaka jest różnica między takimi amortyzatorami (up-side down) a zwykłymi? Lepsza praca, wytrzymałość, są lżejsze? Pytam bo po prostu nie wiem a mnie to ciekawi ;)
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

"There are many advantages to an inverted chassis, including less unsprung weight that allows the wheel to track the ground better, as well as far more fore/aft rigidity. The old argument of inverted forks having less torsional flex needs to be thrown out the window as it is far less relevant than most believe."

Z zalet USD pinkbike wymienia mniejsza nieamortyzowana wage, wieksza przednia sztywnosc.

Wg mnie usd'ki moga miec tez lepsze smarowanie i jak zauwazylem, dolne lagi i uszczelki nie zbieraja tyle syfu co standardowe widly.

Przelomu nie ma ale fajnie widziec kolejnego usd'ka. Marcok moglby jeszcze zreaktywowac shivera.
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Czlenson golenie zbierają mniej syfu...ale za to więcej kamieni, myślę, że jak usd to tylko z porządnymi plastikowymi ochronami.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Czlenson pisze:wieksza przednia sztywnosc.
ha. ha. ha. Bardzo zabawne. shivera idzie skrzywić łapiąc za kierownicę i przednie koło rękoma a co po glebie dopiero... sztywność plasteliny.
Back in black
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

quilong dlatego też każdy usd ma takie osłony, więc nie rozumiem uwagi (chyba jakies DNM'y nie maiły, ale to inna półka).
Czlenson pisze:Wg mnie usd'ki mogą mieć tez lepsze smarowanie
Się zgodzę.

Ciekawe jaka jest różnica między nieresorowaną wagą usd, a klasyka.
I
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

SegatiV ale niektórzy ściągają te ochrony, co prawda robili to prosi(Kovarick, Romaniuk)...ale ludzie lubią małpować prosów. Zresztą, mi bardziej chodziło o to, żeby te ochraniacze były naprawdę porządne i porządnie przyczepione,.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

Jednego jestem pewien, jak Fox zrobi USD to bezie to dobre USD.

Tak czy inaczej pewnie juz pod koniec sezonu bedzie foto niemal produkcyjnego egzemplarza.

Btw, wole tradycyjna budowe widla, usd troche nurkuja, widelec w biku ma miec nieco inne wlasciwosci a czasy dropow sa juz za nami.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

BikerJG nie każdy prototyp trafia do produkcji...ale z drugiej strony nie pokazywano by go na zawodach.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

LestatBiker pisze: Czlenson napisał(a):"wieksza przednia sztywnosc."



ha. ha. ha. Bardzo zabawne. shivera idzie skrzywić łapiąc za kierownicę i przednie koło rękoma a co po glebie dopiero... sztywność plasteliny.
Łap więcej cytatu bo sam cytowałem tu pinkbike'a.

Poza tym mowa tu jest o przedniej sztywności (fore/aft) tj. sztywności nie na boki a przód tył i w to mógłbym jeszcze uwierzyć jako, że grube lagi są wyżej. Na chłopski rozum nawet!
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

LestatBiker, z tego co wiem/rozumiem, to sztywność "przednia" to co innego niż sztywność skrętna, o której piszesz.
Tradycyjny widelec ma 4 "łączniki" pomiędzy goleniami - oś, koronę dolnych goleni i dwie górne korony". Widelec UsD ma o jedną mniej.

Jeśli chodzi o wagę, to nadal konstrukcja "klasyczna" umożliwia zrobienie lżejszego widelca do roweru. Boxxer WC waży 2713g, a chyba najlżejszy widelec UsD na rynku - karbonowy Dorado - 2900g. Niby nie wiele... ale dla oszołomów (takich jak np. ja) 200g to "dramatyczna" różnica ;)

Jeszcze jedna rzecz... promień skrętu... z tego co widzę, to dolne golenie to chyba 40mm, więc górne muszą mieć więcej. Przy współczesnych zjazdowych ramach o masywnych główkach i rurach górnej i dolnej to może stanowić pewien problem. Niektórzy już narzekali na promień skrętu w Glorkach z Boxxerami...
pozdro

frango
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

quilong 99% trafia, koszta produkcji i projektu prototypu sa bardzo wysokie i firma sie ich nie podejmuje jesli "nie wie" czy bedzie go produkowac.
tikk
Posty: 201
Rejestracja: 27.06.2009 17:54:09
Lokalizacja: okolice KrK
Kontakt:

Post autor: tikk »

frango pisze:. promień skrętu...
Wygląda na to, że załatwili to szerszym rozstawem lag. Patrząc na piastę i oponę to jest tam dość szeroko.
tikk
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

W końcu. Miały sie juz w teamowych rowerach w RPA pojawic. Dobrze.
BikerJG pisze:Btw, wole tradycyjna budowe widla, usd troche nurkuja, widelec w biku ma miec nieco inne wlasciwosci a czasy dropow sa juz za nami.
Budowa puszki w widelucu nie ma wpływu na nurkowanie. Co najwyzej USDki, które probowales miały tendencje do nurkowania przez takie a nie inne tłumienie.



btw. Co do Shivera w marzu to w jakims wywiadzie kolesie z marza twierdzili, ze projekt shivera nie jest martwy ;)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie dziwię się że nie jest martwy skoro nadal produkują shivery mx... Stwierdzili może że to trochę bez sensu wsadzać do małego amora 2x ten sam tłumik i myślą nad czymś innym... Z drugiej strony nie bardzo wiem nad czym tu myśleć.

Chyba że chcą zrobić wielki comeback shivera z jakimiś cudami... z drugiej strony nie wiem czy potrzeba więcej niż kilkustopniowy shimstack. Elektronikę chyba.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

pietryna pisze:Chyba że chcą zrobić wielki comeback shivera z jakimiś cudami... z drugiej strony nie wiem czy potrzeba więcej niż kilkustopniowy shimstack. Elektronikę chyba.
Marketing tez jest wazny ;) Wiem, ze sam jak ustawie Avy jak chce pod siebie to pracy amora raczej nie ulepsze ale jak mysle o foxie usd czy shiverze to czuje zajawke ;)
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

tikk pisze:Wygląda na to, że załatwili to szerszym rozstawem lag. Patrząc na piastę i oponę to jest tam dość szeroko.
Nie za bardzo można zrobić kolenie szerze, bo jest to w pewnym stopniu ograniczone przez szerokość przedniej piasty - 110mm. Nie zrobisz widelca, który będzie przypominać krzywe nogi kowboja :D
pozdro

frango
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość