
Prototypowy amortyzator FOX'a
"There are many advantages to an inverted chassis, including less unsprung weight that allows the wheel to track the ground better, as well as far more fore/aft rigidity. The old argument of inverted forks having less torsional flex needs to be thrown out the window as it is far less relevant than most believe."
Z zalet USD pinkbike wymienia mniejsza nieamortyzowana wage, wieksza przednia sztywnosc.
Wg mnie usd'ki moga miec tez lepsze smarowanie i jak zauwazylem, dolne lagi i uszczelki nie zbieraja tyle syfu co standardowe widly.
Przelomu nie ma ale fajnie widziec kolejnego usd'ka. Marcok moglby jeszcze zreaktywowac shivera.
Z zalet USD pinkbike wymienia mniejsza nieamortyzowana wage, wieksza przednia sztywnosc.
Wg mnie usd'ki moga miec tez lepsze smarowanie i jak zauwazylem, dolne lagi i uszczelki nie zbieraja tyle syfu co standardowe widly.
Przelomu nie ma ale fajnie widziec kolejnego usd'ka. Marcok moglby jeszcze zreaktywowac shivera.
GBN CREW
http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
Łap więcej cytatu bo sam cytowałem tu pinkbike'a.LestatBiker pisze: Czlenson napisał(a):"wieksza przednia sztywnosc."
ha. ha. ha. Bardzo zabawne. shivera idzie skrzywić łapiąc za kierownicę i przednie koło rękoma a co po glebie dopiero... sztywność plasteliny.
Poza tym mowa tu jest o przedniej sztywności (fore/aft) tj. sztywności nie na boki a przód tył i w to mógłbym jeszcze uwierzyć jako, że grube lagi są wyżej. Na chłopski rozum nawet!
GBN CREW
http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
LestatBiker, z tego co wiem/rozumiem, to sztywność "przednia" to co innego niż sztywność skrętna, o której piszesz.
Tradycyjny widelec ma 4 "łączniki" pomiędzy goleniami - oś, koronę dolnych goleni i dwie górne korony". Widelec UsD ma o jedną mniej.
Jeśli chodzi o wagę, to nadal konstrukcja "klasyczna" umożliwia zrobienie lżejszego widelca do roweru. Boxxer WC waży 2713g, a chyba najlżejszy widelec UsD na rynku - karbonowy Dorado - 2900g. Niby nie wiele... ale dla oszołomów (takich jak np. ja) 200g to "dramatyczna" różnica
Jeszcze jedna rzecz... promień skrętu... z tego co widzę, to dolne golenie to chyba 40mm, więc górne muszą mieć więcej. Przy współczesnych zjazdowych ramach o masywnych główkach i rurach górnej i dolnej to może stanowić pewien problem. Niektórzy już narzekali na promień skrętu w Glorkach z Boxxerami...
Tradycyjny widelec ma 4 "łączniki" pomiędzy goleniami - oś, koronę dolnych goleni i dwie górne korony". Widelec UsD ma o jedną mniej.
Jeśli chodzi o wagę, to nadal konstrukcja "klasyczna" umożliwia zrobienie lżejszego widelca do roweru. Boxxer WC waży 2713g, a chyba najlżejszy widelec UsD na rynku - karbonowy Dorado - 2900g. Niby nie wiele... ale dla oszołomów (takich jak np. ja) 200g to "dramatyczna" różnica

Jeszcze jedna rzecz... promień skrętu... z tego co widzę, to dolne golenie to chyba 40mm, więc górne muszą mieć więcej. Przy współczesnych zjazdowych ramach o masywnych główkach i rurach górnej i dolnej to może stanowić pewien problem. Niektórzy już narzekali na promień skrętu w Glorkach z Boxxerami...
pozdro
frango
frango
W końcu. Miały sie juz w teamowych rowerach w RPA pojawic. Dobrze.
btw. Co do Shivera w marzu to w jakims wywiadzie kolesie z marza twierdzili, ze projekt shivera nie jest martwy
Budowa puszki w widelucu nie ma wpływu na nurkowanie. Co najwyzej USDki, które probowales miały tendencje do nurkowania przez takie a nie inne tłumienie.BikerJG pisze:Btw, wole tradycyjna budowe widla, usd troche nurkuja, widelec w biku ma miec nieco inne wlasciwosci a czasy dropow sa juz za nami.
btw. Co do Shivera w marzu to w jakims wywiadzie kolesie z marza twierdzili, ze projekt shivera nie jest martwy

Nie dziwię się że nie jest martwy skoro nadal produkują shivery mx... Stwierdzili może że to trochę bez sensu wsadzać do małego amora 2x ten sam tłumik i myślą nad czymś innym... Z drugiej strony nie bardzo wiem nad czym tu myśleć.
Chyba że chcą zrobić wielki comeback shivera z jakimiś cudami... z drugiej strony nie wiem czy potrzeba więcej niż kilkustopniowy shimstack. Elektronikę chyba.
Chyba że chcą zrobić wielki comeback shivera z jakimiś cudami... z drugiej strony nie wiem czy potrzeba więcej niż kilkustopniowy shimstack. Elektronikę chyba.
Marketing tez jest waznypietryna pisze:Chyba że chcą zrobić wielki comeback shivera z jakimiś cudami... z drugiej strony nie wiem czy potrzeba więcej niż kilkustopniowy shimstack. Elektronikę chyba.


Nie za bardzo można zrobić kolenie szerze, bo jest to w pewnym stopniu ograniczone przez szerokość przedniej piasty - 110mm. Nie zrobisz widelca, który będzie przypominać krzywe nogi kowbojatikk pisze:Wygląda na to, że załatwili to szerszym rozstawem lag. Patrząc na piastę i oponę to jest tam dość szeroko.

pozdro
frango
frango
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość