[Amortyzator] BOXXER RC 2011 - za krótka rura sterowa

rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Amortyzator] BOXXER RC 2011 - za krótka rura sterowa

Post autor: rafimax »

witam problem polega na tym że sprzedaje amorek a nowemu właścicielowi brakuje 1cm sterówki przy zintegrowanym mostku.
Co polecacie zrobić w tym przypadku?
Sterówka ma dł 15cm
Jeżeli by ktoś chciał sie zamienić na conajmniej 16,5cm to był bym wdzięczny i dopłacę w granicy rozsądku.
gg 7076015
No ride... No Life...
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

były chyba z 3 tematy o tym ostatnio:
dospawanie, BBB steer tube extender, niższe stery.
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

liczę na to że może ktoś się zamieni ze mną jakiś dobrodziej ;)
dla tego założyłem temat dzięki za info
No ride... No Life...
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

A może nagwintować sterówkę w środku, dorobić przedłużkę, a w niej wywiercić otwór, również nagwintować - będzie działać jak gwiazdka :D
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

SegatiV Twój pomysł bardzo mi się spodobał, na dniach spróbuję zrobić takie coś w starym spinnerze ammo 2 i wsadzę do rowerka, ciekaw jestem ile to wytrzyma :D
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

Rozwiazanie ok gdyby sterowki byly ze stali. Niestety materialu w tym miejscu jest za malo i takie rozwiazanie nie ma sensu.

Jedyne wyjscie wg mnie to sprzedac widelec komus innemu. Ja bym swoim zdrowiem nie ryzykowal ale jak kto lubi.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

BikerJG yyyy, dlaczego "za mało"? Ile materiału jest w goleni górnej, jaki gwint ma, i jakie obciążenia/ciśnienia wytrzymuje? Stalowe są cieńsze.
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

wiecie właśnie z tym gwintowaniem myślałem do tego wkleić to na jakiś super mocny klej.
bo tak na prawdę to brakuje około 1cm a najlepiej żeby była dłuższa 1,5cm
No ride... No Life...
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

SegatiV pisze:Ile materiału jest w goleni górnej, jaki gwint ma, i jakie obciążenia/ciśnienia wytrzymuje?
Co ma górna goleń do sterówki?
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Vin_OSW pisze:SegatiV napisał(a):
"Ile materiału jest w goleni górnej, jaki gwint ma, i jakie obciążenia/ciśnienia wytrzymuje?"

Co ma górna goleń do sterówki?
Chodzi ogólnie o ilość materiału.
SegatiV dobrze mówi, sterówka jest dużo grubsza niż np. gwintowana od środka goleń, która musi wytrzymać bardzo duże obciążenie którym jest sprężyna oraz w przypadku amorków powietrzynach, powietrze. Myślałem nad tym, żeby jakiś kawałek starej sterówki (około 3cm-4cm) nagwintować na wysokości 1cm na zewnątrz, oraz sterówkę w amorku nagwintować od wewnątrz ale już na 1.5cm (tak jak by co, żeby ładnie spasowało) i na ośmiorniczkę do metalu wkręcić.
Moim zdaniem połączenie będzie mega mocne, do tego jeszcze topcap-a i wytrzymie prawie wszystko :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
Blady214
Posty: 425
Rejestracja: 29.03.2006 13:45:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Blady214 »

diesel2117 pisze: nagwintować na wysokości 1cm na zewnątrz
diesel2117 pisze:sterówkę w amorku nagwintować od wewnątrz
Obie rury będą miały takie same średnice, więc nie wsadzisz jednej w drugą i w ten sposób tego nie skręcisz.
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Blady214 pisze:Obie rury będą miały takie same średnice, więc nie wsadzisz jednej w drugą i w ten sposób tego nie skręcisz.
Skręcę, w modelarstwie się tak robi.
Gwintuje się tak zwanymi "połówkami" czyli jak masz numer gwintownika 3, to gwintujesz 3.5, jak masz 5 to 5.5. Przez taki zabieg ucina ci połowę grubości ścianki i wszystko ładnie i równo się styka :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
Blady214
Posty: 425
Rejestracja: 29.03.2006 13:45:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Blady214 »

Tego akurat nie wiedziałem, zwracam honor :)
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

diesel2117 pisze: sterówka jest dużo grubsza niż np. gwintowana od środka goleń
tylko golenie masz dwie i się siły rozchodzą.
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

SegatiV pisze:BikerJG yyyy, dlaczego "za mało"?
Dlatego ze golen to inne alu i inny sposob gwintowania, malo tego obciazenia na golenie sa rozlozone na 4 pkt (2 polki), w dodatku 2 z nich ktore przejmuja najwieksze obciazenie nie sa gwintowane i w zaden sposob oslabione, w przypadku sterowki na 2 wiec sily dzialaja tam znacznie wieksze.
Nie chce mi sie nawet tego tlumaczyc bo SegatiV itak to podwazy a nie chce mi sie dodawac skanow zeby to udowodnic.

Ja bym tego nigdy nie praktykowal ale jak ktos ceni slabo swoje zdrowie i zamiast dac komus z 300zl i sie wymienic czy poprostu kupic inny widel woli ryzykowac - spoko ;) W Polsce sporo ludzi jezdzi na "patentach" i zyja, ja nie zamierzam.
kepa416
Posty: 165
Rejestracja: 17.06.2007 20:54:25
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: kepa416 »

O wiele lepszym rozwiązaniem było by zastosowanie całkowicie innej 3 mocnej rurki która była by nagwintowana cała na zewnątrz u wchodziła w dwie gwintowane sterówki góra/dół gwint najlepiej najniższy, wszystko załapane na klej i jak kto chce może jeszcze pospawać. Takie łącznia są normalnie stosowane tylko będzie to odrobinę cięższe.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

BikerJG Ty nawet nie masz pojęcia o czym mowa, i o jakich obciążeniach mowa. BikerJG polecam nie słuchać.

Wracając do tematu:

Niech ktoś poda gr. ścianki w amorze, dobierze się odpowiedni gwint.

Od razu za gwiazdkę by to robiło (tak się bawiłem, na szybko).

Obrazek
Obrazek
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

SegatiV pisze: BikerJG polecam nie słuchać.

Czlowieku masz do mnie jakis problem?

Napisalem ze to jest jakies rozwiazanie - wg mnie ryzykowne ale jest. Problem w tym czy nie szkoda czasu i pieniedzy na gwintowanie, dorabianie elementu etc. Wg mnie latwiej dokupic sterowke z polka (okolo 400zl) albo poprostu kupic inny widelec.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

BikerJG ja problem?

Wybacz, w jednym temacie piszesz że nie mam mózgu, w kolejnym że czepiam się zawyżonych o 100% cen za wysyłkę (nawet więcej na upartego), a tutaj wyjeżdżasz z rzeczami całkowicie nie związanymi z tematem, i piszesz że "i tak to podważę, a nie chcę Ci się udowadniać"...

Już rozumiesz? Czy rozrysować Ci to? A może z klocków lego diorame zbudować?

Przyznam że prościej jest kupić nową sterówkę (półkę dolną ze sterówką), bądź wymienić się z kimś, ale to oczywiste rozwiązania, my rozważamy te które mogą je zastąpić, nie masz pojęcia ile kosztował go boxx, w jakim jest stanie itd. i nie oszukujmy się ale 150mm rury sterowej to bardzo mało, więc i szanse na wymianę/sprzedaż maleją.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości