Spec Demo 9 + Fox 40 do lekkiego dh?

Badur1986
Posty: 115
Rejestracja: 17.06.2006 05:29:34
Kontakt:

Spec Demo 9 + Fox 40 do lekkiego dh?

Post autor: Badur1986 »

Bardzo prosze o opinie na temat tego roweru...
http://allegro.pl/specialized-demo-9-dh ... 53870.html
Chce kupić rower do lekkiego DH- nie jakiegoś katowania...
Wygląda na to że rower jest w bardzo dobrym stanie... nie wiem jak z amorem?
Dzienx za podpowiedzi
Kto smaruje ten jedzie:D
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Ten rower jest do najostrzejszego katowania jakie znajdziesz.
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
GEORGE
Posty: 44
Rejestracja: 09.10.2005 13:08:19
Kontakt:

Post autor: GEORGE »

Z tego co ja sie juz tu dowiadywalem o rozne sprzety to raczej nie polecalbym, zwlaszcza za taka kase mysle.

- Rame ci odradza bo peka (i faktycznie tak jest),
- amor - spore koszty serwisu.

W rejonie 7 000 mysle ze zlozylbys cos lepszego (wiem bo sam skladalem i znacznie bardziej wolalbym swoj sprzet niz ten :) ) takze wg mnie lepiej pomysl nad zloseniem czegos samemu.
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

Wg mnie cena przyzwoita, x0, fox 40 etc, nic tu nie trzeba zmieniac. W dodatku rower wyglada na malo uzywany wiec spoko.
GEORGE pisze:- amor - spore koszty serwisu.
Glupoty gadasz, jak przeserwisujesz kiedys fox-a napisz, teraz nie wiesz o czym piszesz.
GEORGE
Posty: 44
Rejestracja: 09.10.2005 13:08:19
Kontakt:

Post autor: GEORGE »

BikerJG pisze: GEORGE napisał(a):"- amor - spore koszty serwisu."



Glupoty gadasz, jak przeserwisujesz kiedys fox-a napisz, teraz nie wiesz o czym piszesz.
Tak jak wspomnialem, pisalem tylko o tym, co sam sie dowiedzialem z tego forum (bo myslalem nad foxem i wybor padl wtedy na Boxxera). Nie mowie ze wszyscy tak pisza, ale wiecej odpowiedzi uzyskiwalem z tym, ze sporo na serwis trzeba wydac.
Podobnie z rama, sam nad nia kiedys myslalem i zdecydowana wiekszosc mi ja odradzala z powodu pekniec.

Jakby nie bylo to mysle, ze warto jednak pomyslec nad zlozeniem czegos samemu.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

GEORGE pierdzielisz, wracaj do pokeballa.

Spoko rower. Tylko damper do tuningu.
Badur1986
Posty: 115
Rejestracja: 17.06.2006 05:29:34
Kontakt:

Post autor: Badur1986 »

biorąc pod uwagę że rama jest mało używana więc pęknięć raczej być nie powinno zwłaszcza że jak pisałem wcześniej chce rower do lekkiego DH... więc pewnie i tak wyskocze kilka razy w roku troche pozjezdzać... co bym musiał w tym damperze zmienić? kto robi taki "tuning" i ile to kosztuje?
Kto smaruje ten jedzie:D
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

EZrider pisze:GEORGE pierdzielisz, wracaj do pokeballa.
Tak tylko jak chłopak nie ogarnia to na pewno na poczatek bedzie sam serwisowac Foxa... Inna sprawa, ze stare foxy były takie bezawaryjne...


Badur - chcesz kupic rower teraz czy na przyszły sezon? Bo na jesieni beda super okazje i wyprzedaże. Lepiej mozesz trafic.
Badur1986
Posty: 115
Rejestracja: 17.06.2006 05:29:34
Kontakt:

Post autor: Badur1986 »

no aż tak mi sie nie pali... tylko nie wiem co wybrać w sumie... może cos polecisz?
Kto smaruje ten jedzie:D
GEORGE
Posty: 44
Rejestracja: 09.10.2005 13:08:19
Kontakt:

Post autor: GEORGE »

GEORGE napisał(a):"- amor - spore koszty serwisu."



Glupoty gadasz, jak przeserwisujesz kiedys fox-a napisz, teraz nie wiesz o czym piszesz.
EZrider pisze:GEORGE pierdzielisz, wracaj do pokeballa.
Spaced pisze:Tak tylko jak chłopak nie ogarnia to na pewno na poczatek bedzie sam serwisowac Foxa...
Czytajac post autora mozna stwierdzic, ze nie ma pojecia o sprzecie, a tym bardziej o serwisowaniu amortyzatora, dlatego BikerJG nie spinaj sie. Poczatkujacemu trzeba przedstawic mysle wszystkie aspekty, a np w cult-biku to nie malo zaplaci chyba za serwis foxa.
Mafin
Posty: 173
Rejestracja: 27.06.2010 22:34:31
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: Mafin »

Spaced, ja też w sprawie serwisowania jestem laikiem ale jakoś udało mi się złożyć do kupy Fox'a 40 ;] Boxxer też chyba łatwy w serwisie nie jest (nie wiem ale tak mi się zdaje z wypowiedzi)
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

GEORGE pisze:a np w cult-biku to nie malo zaplaci chyba za serwis foxa.
Chyba chyba chyba chyba... Serwis fox-a 130zl, serwis boxxera 110zl.
Mafin pisze:Boxxer też chyba łatwy w serwisie nie jest (nie wiem ale tak mi się zdaje z wypowiedzi)
I z Foxem i z Boxxerem sobie poradzisz jesli jestes troszke ogarniety. Malo tego w sieci jest pelno manuali.
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

GEORGE pisze:- Rame ci odradza bo peka (i faktycznie tak jest),
To nie jest już przypadkiem rama z przeprojektowanym koszykiem?
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Sert93 pisze:To nie jest już przypadkiem rama z przeprojektowanym koszykiem?
Dokładnie.
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Był już temat o tym rowerze , rzeczywista wartość tego roweru to 5000 zł. Leciwa rama , stary widelec, śmieszne obręcze, jedyny plus to manetki i przerzutka , wypas to on był lat temu pięć.
Inna sprawa , że do "lekkiego DH" to on trochę za pancerny i ciężki (waga w granicach 21 kg).
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Vuelta Rodi DH uhuhuh ale się uśmiałem. Serio śmiechowe koła.

http://allegro.pl/giant-glory-2009-fr-g ... 50074.html

Rower w dobrym stanie, od ogarniętego człowieka.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

To demo stało bardzo długo na allegro właśnie za coś około 5tyś, widocznie zmieniło właściciela i teraz nowa cena... Za 5tyś dostaniesz nowego big hita ze sklepu, scotta fr30, poszukaj troszkę.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

BikerJG pisze:Chyba chyba chyba chyba... Serwis fox-a 130zl, serwis boxxera 110zl
Nie licząc części typu uszczelki etc. za które sobie liczą nieźle czesto. Walczysz o ten rower jakbyś sam go sprzedawał. A co do łatwości serwisu to sam pamietam jakies wpadkowe Foxxy miałes. Do tego ogarnij, ze to jest starszy rocznik, pewnie koło tego co rama, a one lubiły sie zepsuć znacznie bardziej niz te nowsze. A jak juz sie psuły to koszty były i wymagało to wiecej wiedzy niż wylac/zalać.
GgG pisze:To demo stało bardzo długo na allegro właśnie za coś około 5tyś, widocznie zmieniło właściciela i teraz nowa cena... Za 5tyś dostaniesz nowego big hita ze sklepu, scotta fr30, poszukaj troszkę.
Dokładnie. Ba ceny po sezonie spadną i ludzie bedą sprzeadawać uzywki to pewnie i lepsze okazje sie trafi. Do tego jakby dopłacic troche (albo jak euro zacznie spadac a nie drozec) to za 2k euro masz canyona na foxie przód i tył. Zapytaj disbrainera na tym forum jak mu sie na ramce jezdzi.
marekm
Posty: 22
Rejestracja: 18.07.2011 17:27:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Spec Demo 9 + Fox 40 do lekkiego dh?

Post autor: marekm »

1. Jestem nowym posiadaczem tematycznego roweru
2. Rower pomimo wieku jest praktycznie nowy, nie używany, rama nie jest malowana jak to niektórzy bajkopisarze produkowali, nie jest nawet poobijana. Nigdy nie była w górach.
3. Fox chodzi jak marzenie - również nie używany - praktycznie zero zadrapań, płynna praca. Jedyny problem to brak pełnej regulacji, który został usunięty 3mm podkładką pod mostkiem. Ewentualny serwis - przewiduję w granicach ok 200zł ze zmianą uszczelek (być może ze starości)
4. Hamulce na początku nie hamowały - bo A. Tarcze były usyfione, B. Klocki (nie dotarte), same zaciski, klamki - NOWE.
5. Nowe X.0 wraz z kasetą
6. Za długi łańcuch - skrócony o 2 ogniwa - bo ocierał o wózek przerzutki - przeżynając go
7. Zatarte/uszkodzone łożysko rolki napinacza - wymiana obu dla równowagi (5zł sztuka)
8. Luzy na suporcie - źle złożone
9. Luz na ramie - odkręcona nakrętka
10. W sumie serwis po zakupie ok 150zł, cena zakupu 6K

Nie żałuję ani złotówki - fun jaki daje ten rower jest nie do opisania, do tego jako początkującemu - czuję że da mi go jeszcze +100 do końca sezonu.
Nigdy nie widziałem tak wyraźnie i ostro od tak dużej dawki adrenaliny po pierwszym zjeździe w Koninkach. :mrgreen:

Może i obręcze śmiechowe (opony Spec S-Works 2,7 trochę już popękane ze starości), ale na chwilę obecną spełniają moje niewygórowane potrzeby w ich materii.
Ciężar - duży - ale ze mną na pokładzie 110kg jaka to różnica (3-4kg mniej czy więcej)
Rama - gdzieś mam że pęka - jeżeli będę w stanie ją zakatować (bo sama z siebie nie pęknie) będę wtedy na etapie kupowania czegoś nowocześniejszego. Demo 9 to już legenda. (aha z info wyczytanych na forach zagranicznych. Te ramy pękają jak nie szanuje się sprzętu - wszelkie luzy na tulejach i łożyskach w zawieszeniu obciążają koszyk dampera )

+
Rama
Hamulce Saint
Korby
Amortyzator
Masywny mostek
Przerzutka X.0
Korby i suport
Pedały -nowe na maszynach
Siodło - nowe

-
Obręcze
Opony - bo stare
Damper w planach zmiana na Foxa DHX 5.0 lub nowszego
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości