[888 RC2X] jak ustawic, co warto wiedzieć....

Szerszeń
Posty: 22
Rejestracja: 29.08.2011 15:24:13
Kontakt:

[888 RC2X] jak ustawic, co warto wiedzieć....

Post autor: Szerszeń »

Witam, jak w temacie. Duzo czytalem o 888 RC2X i ich regulacjach lecz nikt nie potrafi odpowiedziec na pytanie jak mozna optymalnie wyregulowac amortyzator oraz do czego służy każda z regulacji... Może ktoś ma jakiś sposób na regulacje. Słyszałem ze co nie którzy regulacje R i C odkręcają do końca na minus a w prawej goleni na dole podkrecają zeby nie dobijał.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

R sobie ustawiasz jak Ci pasuje, ale na pewno nie maks na minus... W końcu chyba nie chcesz katapulty? ;) C dajesz tak żeby nie dobijał.

Edit:
Tu masz wszystko opisane:
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=50345
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Po kolei. W jednej goleni masz tłumik RC2 czyli regulację tłumienia powrotu(R) i ogólnej kompresji(na dole pokrętło). W drugiej goleni jest ten tak zwany tłumik X czyli ten na którego pokrętle jest C. On pracuje tylko jak amor schowa się 11cm i progresywnie utwardza tłumienie kompresji. Jego regulator odpowiada za to jak mocno będzie tłumił gdy już zacznie działać.

I tyle. Nikt ci nie powie jak to ustawić.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Dolna regulacja nie odpowiada w 100% za regulację dobijania, od tego jest regulacja X.
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

Ogółem... dół odpowiada za ogólną "twardość" amorka czyli za wolną kompresję... kręcąc na + możesz go lekko usztywnić ( takie odczucie...) {Powrót to każdy zna (R) )
a C na górze to szybka kompresja, czyli jak bardzo progresywny jest przy większym wciśnięciu ;)
Slavvduro
Szerszeń
Posty: 22
Rejestracja: 29.08.2011 15:24:13
Kontakt:

Re: [888 RC2X] jak ustawic, co warto wiedzieć....

Post autor: Szerszeń »

Dzieki chłopaki. O to właśnie mi chodziło. :lol:
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

deviz pisze:a C na górze to szybka kompresja, czyli jak bardzo progresywny jest przy większym wciśnięciu
Niestety nie. To też jest ogólna kompresja ale dziury w połowie tłumika powodują że przez pierwsze 11cm skoku właściwie nie działa więc de facto jest to dodatkowe tłumienie kompresji które progresywnie zwiększa siłę tłumienia właśnie gdy amor wejdzie dalej niż 11cm. Potem masz 3 rzędy dziur(dwa po dwie i jeden z jedną dziurą) które jeśli minie je tłok przymykają przepływ.

Imho te dziury są zbyt blisko siebie ustawione.
Szerszeń
Posty: 22
Rejestracja: 29.08.2011 15:24:13
Kontakt:

Re: [888 RC2X] jak ustawic, co warto wiedzieć....

Post autor: Szerszeń »

a ma może ktoś jakiś rysunek przekroju badź zdjecie takiego tłumika? Bardzo ciekawy wynalazek....
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

http://www.zgapa.pl/zgapedia/data_pictu ... flegel.jpg
Mniej więcej :P


No dobra, zaraz ci rozrysuję i wkleję.

edit:
http://img202.imageshack.us/img202/6902/hscv.png
Czerwony prostokąt to zawór. Na niego bezpośrednio wpływa regulator z góry. Przymyka otwór w nim przez który olej idzie do góry.

Czerwone kropki to otwory. Grubsze, podwójne(po obu stronach rurki) i mniejsza pojedyncza. Ucieka przez nie olej przy kompresji jednakże gdy tłok je minie to właściwie przestają ten olej przepuszczać. Jako że są 3 rzędy to tłumienie po minięciu każdego kolejnego jest większe.

Zielony prostokąt to zawór hscv. Nie ma tu co przedstawiać. Zshimowany standard. Zielone kropki to po prostu otwory przez które leci olej.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości