Polskie Siły Powietrzne

royal'ek
Posty: 431
Rejestracja: 04.02.2011 15:09:11
Kontakt:

Polskie Siły Powietrzne

Post autor: royal'ek »

Siema, jestem wielkim fanem samolotów cywilnych jak i wojskowych. Stworzyłem ten temat z myślą, że nie tylko ja na tym forum pasjonuję się samolotami zwłaszcza naszych wojsk. Za rok piszę maturę, zdaję matematykę i fizykę na rozszerzeniu z myślą, że dostanę się do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie. Czy są na forum jacyś zapaleńcy samolotów? Jak oceniacie PSP ? Poniżej zamieszczam link z 5 rocznicy użytku F-16 w Łasku.
http://www.youtube.com/watch?v=p5CS1Ivn ... re=related
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

To my coś mamy poza kilkoma F-16?
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

No mamy to co mieliśmy zanim kupiliśmy F-16.
SkowronWro
Posty: 556
Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontakt:

Post autor: SkowronWro »

czyli MIGi 29:P
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Nie mamy kilka F16, tylko 34 szt w najwyższej wersji Block52. Block 60 użytkuje jak na razie o ile pamiętam jedynie USA i Izrael. W Block 62 LM zamierza zainstalować awionikę z Raptora, czyli F22. Doskonale pokazuje to, że pomimo wieku płatowca, jest on bardzo nowoczesnym i rozwojowym samolotem.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Do Dęblina jest się baaardzo trudno dostać. Mam kolegę na tym kierunku ale studiującego w Warszawie, składał podania do Dęblina, miał świetne wyniki testów i badań, matura napisana super a i tak się nie dostał, za to udało mu się w Warszawie (przyjęto 20 czy 25 osób z całego kraju).
royal'ek
Posty: 431
Rejestracja: 04.02.2011 15:09:11
Kontakt:

Post autor: royal'ek »

Samoloty to nie tylko F-16 i Mig 29. Lista nie jest duża ale jak na potrzeby naszego Państwa wystarczająca:
F-16:
- F16C bl 52+ - 36 szt.
- F16D bl 52+ - 12 szt.
MiG-29 - 31 szt.
Su-22 48 szt.
CASA C-295 - 11 szt.
C-130 Hercules - 5 szt.
PZL-130 Orlik - 37 szt.
Bell 412 -1 szt.
Tu-154 - 1 szt.
Jak-40 - 4 szt.
PZL M28 -17 szt.
W ten skład wchodzą jeszcze helikoptery, których jest ponad setka.
GgG Warszawa też gra rolę. Dęblin to bardzo elitarne miejsce, jedna z najlepszych szkół lotniczych w Polsce. Jeszcze jest Politechnika Rzeszowska tylko, że tam robi się uprawnienia na pilotaż samolotów cywilnych. Jest jeszcze jeden sposób. Wyłożyć ok. 500 tyś. na licencje tylko, że ten sposób nie umożliwia pilotowanie samolotów militarnych ( myśliwce ).
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Aż dziw że PZL P11c i P24 jeszcze nie mamy na stanie...

Z tego wszystkiego tylko to F16 się do czegoś nadaje jeśli jest w pełnej gotowości bojowej. A u nas jest? Pilotów trochę im chyba brakuje i części zamiennych. A no i kasy na paliwo. Wypas.
royal'ek
Posty: 431
Rejestracja: 04.02.2011 15:09:11
Kontakt:

Post autor: royal'ek »

Pilotów im nie brakuje, kasy tak samo. Codziennie piloci użytkują F-16. Szkolą się na nich. Zawsze są w pełni gotowości tak jak to było 1 listopada. "Eskortowali" Boeinga 767 sprawdzając czy to prawda, że nadwozie się nie wysuwa. O Siłach Powietrznych mało się mówi w mediach, ze względu, że mało osób się tym interesuje i nie mają o czym tak naprawdę mówić. Szkoda, że w TV nie leci żaden program ukazujący wojska i zasoby Polskie Armii.
Tom@s
Posty: 568
Rejestracja: 09.09.2005 02:19:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tom@s »

uwierz mi, że jakby mieli zacząć pokazywać, to szybko by się załamali ;)
43RIDE magazyn rowerowy
wojak1992
Posty: 282
Rejestracja: 05.06.2009 18:01:53
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: wojak1992 »

Aż się musiałem zalogować po raz pierwszy od bardzo dawna. Takie pieprzenie o stanie polskich wojsk, jakie to one źle wyposażone, i ogólnie lipa. Owszem, może jest trochę wad, ale naprawdę jest dobrze! Ponadto to mamy świetnych żołnierzy, nie wliczając Gromu który należy do światowej elity. No i polskie służby wywiadowcze które są bardzo skuteczne. ( nie piszę tego w formie kpin)
2011 :
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=59007
tomcraft
Posty: 51
Rejestracja: 03.07.2005 03:27:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: tomcraft »

Tom@s dobrze napisane ;)
royal'ek jak już to wysuwa się podwozie a nie nadwozie. Warto to rozróżniać chcąc iść do tej "elitarnej" szkoły ;)
Interesuje się lotnictwem ale bardziej cywilnym. Więc można powiedzieć że podzielam Twoją pasje :] ATPL'a już raczej nie zrobie bo za stary jetem :P ale PPLa planuje.
Pozostaje mi życzyć Ci powodzenia i wytrwałości. I zastanów się jeszcze nad Rzeszowem ;)

wojak1992 prawda, tylko że tu rozmawia się o siłach powietrznych :]
royal'ek
Posty: 431
Rejestracja: 04.02.2011 15:09:11
Kontakt:

Post autor: royal'ek »

wojak1992 Dokładnie. Polacy nie doceniają tego co mają, a mają czym się chwalić i być dumni z tego!
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

wojak1992 pisze:Aż się musiałem zalogować po raz pierwszy od bardzo dawna. Takie pieprzenie o stanie polskich wojsk, jakie to one źle wyposażone, i ogólnie lipa. Owszem, może jest trochę wad, ale naprawdę jest dobrze! Ponadto to mamy świetnych żołnierzy, nie wliczając Gromu który należy do światowej elity. No i polskie służby wywiadowcze które są bardzo skuteczne. ( nie piszę tego w formie kpin)
A do Iraku i Afganistanu jakieś niedobitki są w stanie posłać bo kasy nie ma.

Polowa armii non stop powinna być na jakichś wojnach(choćby u murzynów niech komukolwiek pomagają), a połowa na poligonach. A że giną to gówno mnie obchodzi bo jak bym został żołnierzem to bym się liczył z możliwością śmierci... specyfika zawodu.
royal'ek pisze:"Eskortowali" Boeinga 767 sprawdzając czy to prawda, że nadwozie się nie wysuwa.
Pierwsza sprawa - nie wiem po co... to nie jest nic czego z ziemi by się nie dowiedzieli. Widziałem samoloty podchodzące do lądowania i myślę że na tej wysokości na której one jeszcze podwozia nie wysuwały było by na miękko widać czy ono działa czy nie. Gołym okiem. Druga sprawa... poleciały 2 samoloty. Też mi wyczyn. Ile tego mamy? 36? 48? Nie wiem. Co najmniej połowa powinna latać od tak, reszta przeglądy i tak w kółko.

Nie mów że nasza armia jest spoko bo kilkuset ludzi z gromu i tych kilka tysięcy w Iraku i Afganistanie(łącznie z tymi w gotowości oczywiście) to nie jest armia na 312tys km2. Gdyby Białorusi zachciało się nas zaatakować to zanim ktoś by coś zrobił(nato i unia w szczególności) to Białoruscy czołgiści już by od paru dni wodę z Odry pili...
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

pietryna pisze:royal'ek napisał(a):""Eskortowali" Boeinga 767 sprawdzając czy to prawda, że nadwozie się nie wysuwa. "Pierwsza sprawa - nie wiem po co...
Zeby go zestrzelić, jakby miał na Warszawę spaść.
tomcraft
Posty: 51
Rejestracja: 03.07.2005 03:27:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: tomcraft »

Las3k_91 Ldz no nie do końca ;)

pozwolę sobie wkleić fragment wywiadu portalu dla pilota z pilotem efa asystującego 767

"Paweł Kralewski: Na jaką odległość udało Wam się zbliżyć do Boeinga i co było potem?
Kpt. Michał Kras: Byłem na tyle blisko, żeby widzieć szczegóły samolotu. Nawiązaliśmy łączność z załogą LO 16, (taki był CALL SIGN boeinga) i przekazaliśmy im informację, że rzeczywiście nie mają podwozia.

Kapitan był bardzo opanowany, dzięki czemu idealnie się rozumieliśmy. Tutaj wielki respekt dla jego kunsztu i opanowania. Również - wielki szacunek dla kontrolerów, którzy wspaniali zdali swój egzamin. Panowali nad sytuacją i kierowali całą akcją na ziemi nie wtrącając się w nasze sprawy.

Z załogą Boeinga porozumieliśmy się precyzyjnie. Bardzo szybko dowiedzieliśmy się od kapitana czego od nas oczekuje. Nie bardzo mieliśmy jak, ale bardzo chcieliśmy mu pomóc. Zwykle w takich sytuacjach procedura mówi, że samolot w celu przeglądu podwozia przelatuje nad wieżą z prędkością ok 250km/h. Nasza prędkość względem tego samolotu była zerowa mogliśmy oglądać go z bardzo bliskiej odległości, a więc widzieliśmy go "jak na dłoni".

Według mnie, wynik takiej obserwacji jest nieporównywalnie lepszy. Tak naprawdę nie wiem nawet jak jest skonstruowane podwozie boeinga, bo nigdy pod takim nie byłem. Potrzebowaliśmy więc informacji od załogi: czego tak naprawdę od nas oczekuje; jakich danych, jak wyglądają poszczególne panele, gdzie skierować nasz wzrok, gdzie ocenić ewentualne zniszczenia, czy wycieki.

Instruowani przez pilotów liniowca - na co mamy zwrócić uwagę - przekazaliśmy im faktyczny stan podwozia, a właściwie spodu samolotu, bo podwozia tam nie było. Staraliśmy się zrobić to na tyle dokładnie, na ile potrafiliśmy bez zbędnych niedomówień.

Poprosili również, byśmy sprawdzili, czy z tyłu samolotu, pod kadłubem cokolwiek wystaje? Chodziło prawdopodobnie o wysuwaną płozę ogonową, która zapobiega przytarciu częścią ogonową o pas startowy. Rzeczywiście coś na kształt płozy wystawało z ogona. Potwierdzająca odpowiedź bardzo ich ucieszyła. Zapewne było to w tym momencie bardzo istotne. Mogę tak jednak tylko przypuszczać, bo nie znam parametrów ani techniki pilotażu Boeinga 767. Nie mam obowiązku tego wiedzieć, ale człowiek się uczy całe życie.

Jeszcze jedna ważna rzecz. Podchodząc do samolotu zapytaliśmy ich, z jaką prędkością mogą lecieć. Było to dla nas szalenie istotne, ponieważ mieliśmy pełne zbiorniki paliwa (ok 9-10 tys. funtów na samolot), więc ich prędkość 160 węzłów była dla nas zbyt mała. W takiej konfiguracji i z taką masą z reguły szybciej podchodzimy do lądowania. Poprosiliśmy załogę Boeinga o zwiększenie prędkości do 190 węzłów i trzymaliśmy się za nimi oglądając sytuację z bliskiej odległości.

W pewnym momencie załoga postanowiła, że spróbuje grawitacyjnie otworzyć podwozie używając manewru ze zwiększonym przeciążeniem. Mieli nadzieję, że być może siła odśrodkowa pozwoli im to podwozie wysunąć. Było to zapewne trudne, bo nawet osłony podwozia nie były otwarte - samolot od dołu był zupełnie „gładki”.

Odlecieliśmy od samolotu na jakieś 5-7 mil obserwując go cały czas na naszych zasobnikach „snajper” w takiej odległości, aby mu nie przeszkadzać. Stanęliśmy cicho w kręgu na wschód od Warszawy i czekaliśmy w gotowości do podjęcia jakichkolwiek dalszych działań, jeśli bylibyśmy o to poproszeni. "

Całość można przeczytać tu: http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... i-767-lo16
wojak1992
Posty: 282
Rejestracja: 05.06.2009 18:01:53
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: wojak1992 »

pietryna widzę że w tym kraju ludzie jeszcze powielają opinie wydawane przez różne "niezależne" gazety. Ale na szczęście się to zmienia. Powiedz mi, po co połowa naszej armii ma być na różnych wojnach, np w Iraku? Żeby ginąć w interesie amerykańskich żydów którym zachciało się ropy? Irak, Afganistan itd to na dobrą sprawę cmentarzysko wielkich armii, rosyjskiej, jankeskiej, ale także wielkich armii antycznych. Nikt tam nie "da rady". A co do Wojska Polskiego - właśnie niektórzy chcą abyście mysleli w ten sposób, że byle kto złoi nam dupsko. Podobnie jak amerykańce chcą żeby wszyscy mysleli że są niepokonani.
2011 :
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=59007
maverick-fr
Posty: 279
Rejestracja: 28.09.2004 20:43:33
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: maverick-fr »

Skoro jest to forum rowerowe to ograniczcie się proszę do tematów rowerowych!!, bo takich głupot co niektórzy piszą to dawno nie czytałem...

Do autora tematu: Jeśli chcesz dostać się do Dęblina na pilota (odrzutowce, śmigłowce, transportowe) to polecam już teraz zacząć podstawówkę szybowcą i upewnić się, że sie ma końskie zdrowie. Do Dęblina jest BARDZO trudno się dostać.
Poza tym jesteś pewien, że chcesz tam iść? Teraz szału nie ma, co raz mniej latania oszczędności na wszystkim...
Znam mase ludzi po lub w trakcie WSOSP, (chociażby kumpel, który mimo że dostał sie na "śmigła" to zrezygnował jak zobaczył jak tam jest) i opinie nie są najlepsze

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o WSOSPie to polecam przeglądnąć forum:
http://lotnictwo.net.pl/forum.php
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

maverick-fr pisze:
Skoro jest to forum rowerowe to ograniczcie się proszę do tematów rowerowych!!, bo takich głupot co niektórzy piszą to dawno nie czytałem...
To jest forum rowerowe i dział Offtopiic więc nie musi się ograniczać do niczego.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość