Giant glory DH 2009 vs Kona operator 2012

Hondany
Posty: 3
Rejestracja: 23.11.2011 19:24:30
Kontakt:

Giant glory DH 2009 vs Kona operator 2012

Post autor: Hondany »

Hey wszystkim, mam spory dylemat w sprawie kupna ramy i szukam jakiejs rady, co wybrac. Wybor padl na jedna z tych dwoch ram, wiem ze ceny sa rozne, ale ogolnie mam budzet na zestaw rama + amor oba akurat mieszcza sie w nim (jedna z boxxem druga z foxem 40).

I teraz do rzeczy.. nie jezdze jakos super pr0 wyscigowo, wiec oczekuje od ramy sensownej wytrzymalosci (jestem dosc ciezki) oraz pracy i geo, ktore pozwoli mi spokojnie jezdzic i wybacza chodz troche jakies bledy.

Bede wdzieczny za jakies rady, dodam ze obie ramy sa na allegro jesli by ktos szukal.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Mimo, że zawias jeden to wybrałbym Konę. Fajne geo, przyzwoita praca i 3 lata młodsza od Gianta..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Hondany
Posty: 3
Rejestracja: 23.11.2011 19:24:30
Kontakt:

Post autor: Hondany »

ArthurGreen- jak to wkoncu jest z blokowaniem sie zawieszenia przy hamowaniu w konie? Wczesniej mialem FSR'a, tutaj nie odczuwalem jakiegos dyskomfortu takiego, ale wczesniej mialem typowego jedno zawiasowca i bylo, hmm twardawo.
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Z tego co piszesz lepsza byłaby Glorka , czołg łykający wszytko, do DH wolałbym Operatora. Niebagatelne jest też to, że Kona jest dużo młodsza.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

I lżejsza. No i ma dozywotnia gwarę. Napisz do ACextreme, on iał glorke, tarz ma operatora albo znajdź jego temat w dziale rowery, tam prównał conieco.
maciek000111999
Posty: 665
Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
Kontakt:

Post autor: maciek000111999 »

glorka czuła i mocna ale waga dosc spora , ale nadrabia pracą
ACextreme
Posty: 1381
Rejestracja: 24.02.2006 05:55:22
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: ACextreme »

Miałem Glory DH 2008, a obecnie mam Operatora FR 2011.

Glory - zdecydowanie czołg, który uratuje Ci tyłek w prawie każdej sytuacji. Mega stabilna i zdecydowana jazda. Zawieszenie pracuje bardziej racingowo i nie jest podatne na pedałowanie/hamowanie.

Operator - bardziej skoczna, bardziej sterowna, czuć od razu, że rower jest lżejszy, znacznie krótszy i nieco bardziej nerwowy. Nie jest to już ten czołg co Glory. Z drugiej strony łatwiej jest manewrować i praca moim zdaniem jest bardziej płynna / mniej racingowa... raczej "plusz" niż racing.
http://www.endura.pl
Hondany
Posty: 3
Rejestracja: 23.11.2011 19:24:30
Kontakt:

Post autor: Hondany »

super, dzieki za info własnie o takie cos chodzilo!

Mysle ze faktycznie wezme operatora, pomimo jakiegos sentymentu do glorki.

Jeszcze raz dzieki za wyczerpujace info ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ACextreme pisze:znacznie krótszy

Mysle, ze róznica w wadze i zawieszeniu daje ci takie wrazenie bo Operator jest dłuższy przy tym samym rozmiarze jesli dobre geo widze glorki ;)
ACextreme
Posty: 1381
Rejestracja: 24.02.2006 05:55:22
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: ACextreme »

Hmmm... może sam trójkąt z tyłu jest w konie mniejszy, gdyż wrażenie od razu daje podczas jazdy takie.... podczas pierwszego wypadu po wyjściu z bandy rower wyjechał mi raz spod tyłka ;)
http://www.endura.pl
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ACextreme pisze:Hmmm... może sam trójkąt z tyłu jest w konie mniejszy, gdyż wrażenie od razu daje podczas jazdy takie.... podczas pierwszego wypadu po wyjściu z bandy rower wyjechał mi raz spod tyłka ;)

Inne rozłożenie masy. Bardziej płaski kąt głowki wiec przy tej samej pozycji środek ciężkości będzie bliżej tylnego koła jeśli nie wydłuzysz tylnego trójkata. Do tego zawieszenie mniej wydłuża rower. Teoretycznie pomagać powinna tutaj szersza kiera ale widocznie nie dostatecznie ;)

Kokpit moze tez być krótszy (dłuższy mostek może pomóc)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość