Kashima Fox Talas 36 RC2

czarny_amstaff
Posty: 165
Rejestracja: 04.04.2011 07:58:50
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Kashima Fox Talas 36 RC2

Post autor: czarny_amstaff »

Siemanko,

czy jest możliwość zmiany lag w Foxie 36 Talasie RC2 rocznik 2008 ?? na kashima ?? Czy jest to do kupienia ? czy na razie w Polsce nie do dostania ??
ballantines
Posty: 129
Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
Kontakt:

Post autor: ballantines »

Niestety nie wiem jak to w Polsce się odbywa ale coś takie może Ci się przyda:

http://www.foxracingshox.com/upgrades.p ... ref=topnav
http://www.mojo.co.uk/kashimaupgrade.html
czarny_amstaff
Posty: 165
Rejestracja: 04.04.2011 07:58:50
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: czarny_amstaff »

na

http://www.foxracingshox.com/upgrades.p ... ref=topnav

wyszło mi że mogą od 2011 :/

a na

http://www.mojo.co.uk/kashimaupgrade.html

36MM Fork service with 1-1/8" Kashima CSU*

£311.00

nie wiem za bardzo o co tu chodzi
czy to jest do foxów 36 na sterówke 1/8 czy jak
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

"Note: Kashima stanchions are not available for pre 2011 36s "
czyli przed 2011 nie ma szans - jest na czerwono pod tym co wyczytałeś na mojo.co.uk

poza tym, 1500zł za inny kolor lag? ;)
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
Tom@s
Posty: 568
Rejestracja: 09.09.2005 02:19:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tom@s »

luke_, naprawdę myślisz, że tu o kolor chodzi? :roll:

co do podmiany, to pewnie się nie da dlatego, że do kashimy są pewnie jakieś inne lepsiejsze ślizgi, bo innego wytłumaczenia nie bardzo mogę znaleźć... średnica pewnie ta sama, innych przeciwwskazań niż ślizgi nie widzę...
43RIDE magazyn rowerowy
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

uszczelki
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Tom@s pisze:luke_, naprawdę myślisz, że tu o kolor chodzi?
Nie znam nikogo kto obiektywnie i bez jakichkolwiek wątpliwości wyczuje różnicę w pracy takiego samego widelca fox z kashimą i bez.

Również miałem okazję spróbować, chociaż tylko przez jakieś 2-3 godzinki ten sam model 36 z kashimą i bez (ten sam rocznik etc. jeden po prostu był w wersji do gotowych rowerów do których kashimy nie dawali kiedyś) i mimo najszczerszych chęci nie zauważyłem różnicy w pracy.
Nie oznacza to oczywiście że różnicy nie ma - ale jest ona tak niewielka, że o wiele większa jest pomiędzy poszczególnymi modelami.

Moim zdaniem więc pakowanie w nie nowy w końcu amortyzator ponad 1500zł tylko po to żeby mieć "kashimę" jest kompletnie pozbawione sensu, bo można za tą kasę kupić o wiele lepszy amortyzator.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
czarny_amstaff
Posty: 165
Rejestracja: 04.04.2011 07:58:50
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: czarny_amstaff »

W sumie to narazie chyba nie ma co kupować, skoro nie podejdzie i piszecie że nie ma różnicy.

Skoro już temat o tym foxie. Mógłby mi ktośwytłumaczyć o co chodzi z tymi regulacjami

oddzielna regulacja tłumienia powolnej kompresji "Lowspeed" (= redukcja huśtania się)

oraz "Highspeed" (= kontrola dobicia) (RC2)

Co to jest to huśtanie ?? na innych stronach bujanie i ta druga regulacja. Czy ta druga to po prostu kompresja ??
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

I jedno i drugie to po prostu kompresja.
Niektóre amortyzatory jednak umożliwiają osobną regulacje szybkiej kompresji i wolnej.
Szybka kompresja to mocne i szybkie uderzenia - głównie lądowania po skokach i dropach, ale ma to wpływ na wybieranie szybko po sobie następujących małych nierówności.
Wolna kompresja to głównie przy hamowaniu, nacisku na pedały i wszelkie "łagodne" nierówności. Dlatego czasami pisze się że to "bujanie" lub "huśtanie".
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Tom@s pisze:luke_, naprawdę myślisz, że tu o kolor chodzi?
Na prawde myslisz, ze to robi az taka róznice. Zwłaszcza, ze 36tki w przeciwienstwie do 40tki maja troche oleju do smarowania ;) Wiecej róznicy w nowych foxach robia uszelki SKF.
luke_ pisze:Szybka kompresja to mocne i szybkie uderzenia - głównie lądowania po skokach i dropach, ale ma to wpływ na wybieranie szybko po sobie następujących małych nierówności
To akurat nie prawda. Jak nie walisz lądowań na flata to za lądowania odpowiada bardzo często układ wolnej kompresji, nie szybkiej. Szybka to kamienie, tarki, korzenie.
A na wybieranie nastepujacych po sobie nierównosci ma wiekszy wpływ odbicie.
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Spaced pisze:To akurat nie prawda. Jak nie walisz lądowań na flata to za lądowania odpowiada bardzo często układ wolnej kompresji, nie szybkiej. Szybka to kamienie, tarki, korzenie.
A na wybieranie nastepujacych po sobie nierównosci ma wiekszy wpływ odbicie.
Każda instrukcja obsługi zawieszenia jaką mam, tak to opisuje :)
Na logikę, oczywiście że jeśli lądujesz płynnie i ładnie to będzie wolna kompresja.
I tak samo na logikę - właśnie te tarki, czyli szybie i szybko po sobie następujące nierówności mam na myśli. To tak gdzie amortyzator ugina się SZYBKO po prostu :)

A jeśli już jesteśmy tak dokładni - to każda z tych dwóch regulacji ma wpływ w każdym przypadku. Tylko w jednych mniejszy a w innych większy. Więc kręcąc którąkolwiek z nich da się to dość łatwo wyczuć.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
czarny_amstaff
Posty: 165
Rejestracja: 04.04.2011 07:58:50
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: czarny_amstaff »

Narazie to jakoś skąplikowane się wydaje. W przyszłym tygodniu mam egzaminy próbne więc jak pojadę ustawić to do lasu to najbliżej za 2 - 3 tygodnie, wtedy się okaże co i jak.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

czarny_amstaff pisze:Narazie to jakoś skąplikowane się wydaje. W przyszłym tygodniu mam egzaminy próbne więc jak pojadę ustawić to do lasu to najbliżej za 2 - 3 tygodnie, wtedy się okaże co i jak.
Bez przesady. Jedno to bujanie, od którego wymiotujesz na kacu, drugie to trzesawka, od której tracisz zęby. Prostsze? ;)
Tom@s
Posty: 568
Rejestracja: 09.09.2005 02:19:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tom@s »

Spaced, no właśnie wydaje mi się, że tej różnicy nie czuć i dlatego też bez sensu dla mnie są takie kombinacje... mimo wszystko jednak próbuję znaleźć jakieś wytłumaczenie dlaczego nie da się tych goleni wsadzić do starszych modeli :)
43RIDE magazyn rowerowy
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Tom@s pisze:Spaced, no właśnie wydaje mi się, że tej różnicy nie czuć i dlatego też bez sensu dla mnie są takie kombinacje... mimo wszystko jednak próbuję znaleźć jakieś wytłumaczenie dlaczego nie da się tych goleni wsadzić do starszych modeli
Nie zdziwiłbym sie jakby sie lajtowo dało tylko FOX dość mocna dyscypline na dystrybutorach i resellerach wymusza ;)

Swoja droga dobra sztuczke zrobili - odwrócic tłumik, dac nowe uszczelki + kashima i wszyscy mysla ze to kashima kosmo róznice robi wiec oemowe foxy wyjęte z rowerów juz nie sa takie kuszace ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość