Która rama najlepsza ?

Timmy17
Posty: 78
Rejestracja: 08.02.2005 10:03:45
Kontakt:

Post autor: Timmy17 »

Las3k_91 Ldz pisze:Jamis Dakar Bam 2 - nic specjalnego
dlugo na niej jezdziles ? jaki damper miala ?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Las3k_91 Ldz pisze:Atomik ze miskami -2* schodzi poniżej 62 st. Rock'n'roll!
Rower ma jeździć, a nie miec najbardziej ekstremalna geometrie. Na polskie trasy 62 stopnie ma zerowy sens. Jakbym w alpach mieszkał to moze bym o tym myslal ale u nas? Nie widze powodu.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Chwilę, seryjny damper. Pewnie Twoja jest na sell? ;)
spaced pisze:Nie widze powodu.
A sporo ludzi jednak zobaczyło i kupują te Summumy. Mnie się podoba nawet w płaskiej jak moja była Polsce. Zresztą co, tu nie ma stromizn? 62* to i tak nie jest jakoś ekstremalnie.
Timmy17
Posty: 78
Rejestracja: 08.02.2005 10:03:45
Kontakt:

Post autor: Timmy17 »

z ciekawosci pytalem skad ta opina, ale skoro praktyka to zwracam honor ;)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Nie ma problemu, wszystko piszę z praktyki + sugestia tabelkami z geometrią, bo liczb się nie oszuka. ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Las3k_91 Ldz pisze:Zresztą co, tu nie ma stromizn? 62* to i tak nie jest jakoś ekstremalnie.
Na Polske jest i tu nie ma stromizn. Uwierz mi u nas z trasami w alpach jest płasko, a same trasy sa bardziej kręte co tez nie sprzyja płaskiej głowce. I 62 to nie jest ekstremalnie w tabelce ale na lokalne trasy? Myślałem o tym u siebie ale po rozmowie z Keithem dowiedziałem sie, ze nikt w teamie nie jezdzi na wypłaszczonej poza MSA gdzie po prostu sie zapierdala cały czas. Ja akurat na traski typu Maribor, Schlad czy Leo wolalbym bardziej płasko pewnie ale do nas? Nie bardzo bo zbyt ciasne i kręte trasy mamy.
Krzyś
Posty: 371
Rejestracja: 21.04.2009 08:26:02
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Krzyś »

Ja mam w rowerze kąt główki około 65 stopni i wg mojej praktyki na zdecydowanej większości polskich tras bardziej płaskiego kąta nie potrzebuje... Gdyby na naszych (w większości) płaskich trasach rzeczywiście był potrzebny kąt główki 62 stopnie, to w seryjnych zjazdówkach projektowanych pod typowo downhillowe trasy raczej nie byłoby kąta większego niżeli 60 stopni... Zresztą spór o odpowiedni kąt główki chyba można pominąć, każdy ma własne preferencje i własne trasy i względem nich powinien dobierać kąt główki w ramie, a nie wg tego jak innym się dobrze jeździ :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Te 1.5 stopnia jeszcze sie przydaje na krajowe trasy poza wiercho ;)
Mazur93
Posty: 130
Rejestracja: 20.07.2009 08:22:39
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Mazur93 »

Porównując poprzednie 63 i 62 stopnie z mojej poprzedniej ramy do 65 stopni które ujeżdżam przez ten sezon (Sunday), mogę powiedzieć iż o wiele łatwiej się manewruje na ciasnych trasach, łatwiej jest pompować ,a jednoczesnie rower jest stabilny przy duzych prędkościach (bbh i cs bardzo podobne). Mniejszy kąt główki sprawdziłby się na szerokich i szybkich trasach ,gdzie występuje dużo przeszkód (mnogość kamieni ,korzeni) . Takich urozmaiconych przeszkodami ,szybkich tras w Polsce za wiele nie ma ,stąd nie widze sensu ładowania się w tak płaski kąt. A jeśli mieszkasz w okolicy gdzie jest płasko ,w góry śmigasz kilka razy do roku , docenisz też to ,że łatwiej na większym kącie dojechać na miejscówke , podjechać gdzieś.
Z tych ram które podałeś godne uwagi są V10 2008+ i Sunday 2007+ ,szukałbym jeszcze Glorki DH 2007+. W każdym przypadku ,szczególnie w pierwszych dwóch warto zwrócić uwage na zaworowanie dampera pod rame (tzw. Push) , jeśli ktoś nie miał okazji śmigać na zaworowanym damperze pod ramę ,to tak naprawde nie wiele wie o jej prawdziwej pracy ,tak jak ją zaprojektowali inżynierowie.
Tyle ode mnie , pozdrawiam
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Jakakolwiek przewaga nad pierwszym z brzegu Norco?
http://allegro.pl/norco-atomik-2009-m-n ... 79342.html
Nie jeździłem na Tribute, ale mnie KTMy jakoś nie przekonują.
zyra74
Posty: 56
Rejestracja: 16.12.2011 11:09:51
Kontakt:

Post autor: zyra74 »

Treka Session 10 z Revox'em i tytanową sprężyną, ciężki, ale pięknie jeździ. Bardzo stabilny w powietrzu i przy dużych prędkościach-miło wspominam, miałem rozmiar S, a mam 170 cm. wzrostu.
Ppecialized Demo 8 2008 z DHX'em 5.0 bardzo fajna, dużo lżejsza od Treka, lżej mi się na niej jeździ, łożyskowanie bardzo dobre, super sztywność i FSR.
Tutaj masz Treka:
http://allegro.pl/trek-session-10-tanio ... 38668.html
Ze Specem gorzej, ale szukać warto.
zyra1974
OKI
Posty: 62
Rejestracja: 03.07.2011 09:08:10
Kontakt:

Re: Która rama najlepsza ?

Post autor: OKI »

mam sundaya i jestem bardzo zadowolony, szczerze polecam; qmpel ma v10 lecz na razie brak korby wiec jeszcze nie potestowana... =]
[Bot]
Posty: 25
Rejestracja: 29.09.2011 20:12:26
Lokalizacja: Ostrów
Kontakt:

Post autor: [Bot] »

Widzę , że prawię wszyscy są za sundayem.
V10 ciężko będzie wyrwać w dobrej kasie..
Przemyśle i wybiorę coś między sunday vs. Jamis

P.S. Przedni trójkąt jest na 2012 rok , a nie jak na 11' ;)
SPRZEDAM BOXXERA RACE 2010 WRAZ Z MOSTKIEM SUNLINE
12332970
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

[Bot] pisze:Widzę , że prawię wszyscy są za sundayem.
Bo się Hilla naoglądali ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Norco, które wrzucałes ma wyżej od sundaya pakiet. Hill lub nie ;)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

O pół centrymetra. A główkę bardziej poziomo o 1.4*.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Troche wiecej, a to czuć i dla mnie bardziej ważne niz potrzeba posiadania najbardziej płaskiej głowki w kraju ;) W sundayu mozna wypłaszczyc i obnizyc, a tu jak chcesz obnizyc to masz dziko płaski kąt. Nie kazdy tego chce.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Wiem i nie rozumiem takich ludzi ;) ja bym przygarnął takiego Atomika, dał mu stery -2* i byłbym najszczęśliwszym rowerzystą w kraju, bo takie mam dzikie preferencje. Ale mam kryzys finansowo - poświąteczny :cry:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości