Taa efekt zamkniecia sie zwojów... a moja babcia jest miszczem w DH
Wyciag sobie sprezyne z długopisa, dobij ją, wsadz do niej zapałke krotszą niz w momencie dobicia. Włoz do srodka i dobij czy zapałka przezyła?
zleziesz z roweru sprezyna jest naprezona taka 400lbs/in dla przykładu:
Aby ją ugiąć o 1mm cza 7,14kg
Co daje nam kolejno:
Napręzenie wstepene:
0mm = 0kg
1.5mm = 10,71kg
13mm = 92,72kg
gratuluję masz dodatkowe 93kg ktore mają szczerą ochote rozerwać Ci damper na 2 czesci. Równie dobrze, mozesz sciagnac sprezyne, zawiesic damper pod sufitem za jedno ucho, do drugiego zamontowac hak i zawiesic na nim piec 20kg worków cementu. i tak przez cały sezon niech se wisi nad Twoim łóżkiem
Zakładam ze masz w swoim rowerze twardszą spręzynę co daje Ci odpowiednio wyższe wartości.
Te prawie 93kg musi cały czas trzymać gwint na tłoczysku. Fajnie nie? 24/7. Zamiast 11kg
Zauważ ktore elementy przy dobiciu są obciążone?

korpus dampera ucho, i tłoczysko jest obciazone jedynie przez cisnienie w srodki i ewentualną kompresję.
Prosty przykład jak wyrwiesz śrubę łatwiej?
1. Wyrywając ją z gniazda (zakładając ze masz idealny uchwyt)
2. Wbijając ją do środka tłukąc po łbie (energia sie rozejdzie po elemencie w ktory jest wkręcona)
Wedle Twojego toku rozumowania oba te przypadki potrzebują tej samej siły
Nadal czekam na wyjasnienie dla czego sprezyny 2.25 i 2.75 maja te same parametry?
Chcesz polemizować dalej zapraszam na priv.