Damper 222 a sprezyna 241

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Pietryna nie obraź sie ale tępy jesteś albo nie potrafisz czytac ze zrzumienem tego co ja i mod chcielismy Ci wytknąć ;)

Co ma moja spręzyna do tematu to nie wiem... ja mam ją dokręconą tylko tak, zeby nie było luzu.
A teraz Cie zdziwie... na naszym popularnym serwisie aukcyjnym poprosiłem pewnego sprzedajacego sprezyne 2.75 o zmierzenie jej.
Okazało sie ze ma wymiary identyczna jak moja ;)

Nie jestem pierwszym i nie ostatnim, w tej maszynie jest identyczny patent co u mnie ;) Ta sama sprezyna, takiej samej dlugości damper ;)
Obrazek

Za to Ty tu wkrecasz goscia, ze ma sobie spokojnie przekrecic sprezyne i modlic o to, zeby mu gwinty nie puściły jesteś brachu ****** ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie obraź się ale albo jesteś niedorozwinięty, albo nie potrafisz tego wytłumaczyć.

Do cholery dlaczego niby nie mogę skręcić sprężyny 3" o 12 obrotów po 1mm na damperze 2.5"? Przecież ta zasrana sprężyna ma 12,7mm więcej skoku niż ten damper więc o te 12,7mm więcej może się ugiąć. Albo inaczej, odkręcona przy dobiciu ma jeszcze 12,7mm luzu wynikającego z jej skoku. Na damperze 3" magicznie będzie mogła się o to ugiąć a na damperze 2.5" już nie? Czego tu nie rozumiesz? Albo czego mi w takim razie nie potrafisz wytłumaczyć?
off_road pisze:Ta sama sprezyna, takiej samej dlugości damper
To że ktoś jest głupi i tak robi bo uważa że jest ok, i że inżynierowie którzy to liczyli są idiotami to już nie moja sprawa.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna pisze:To że ktoś jest głupi i tak robi bo uważa że jest ok, i że inżynierowie którzy to liczyli są idiotami to już nie moja sprawa.
Za pewne inzynierowie tez sie jebneli na obliczeniach tylko jakim prawem takie same parametry ma sprezyna 2.25(moja) i 2.75(z alledrogo) ;) potrafisz mi to wytłumaczyć?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ale te elementy i tak wytrzymują wielokrotnie większe naprężenia i szczerze wątpię aby to miało większe znaczenie. Przy dobiciu 400lbs sprężyny mamy 1200lbs nacisku. A są ludzie którzy jeżdżą ze sprężynami 600-650. Chociażby ja do v10 z damperem 222 potrzebowałbym wg kalkulatora 680 czyli 650 bym musiał wsadzić. To przy dobiciu daje nam prawie 1800lbs.

A zdjęcia jakie dałeś to efekt zamknięcia się zwojów na sprężynie. Nie zerwał się gwint na korpusie tylko urwało się tłoczysko w swoim najsłabszym punkcie.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Taa efekt zamkniecia sie zwojów... a moja babcia jest miszczem w DH

Wyciag sobie sprezyne z długopisa, dobij ją, wsadz do niej zapałke krotszą niz w momencie dobicia. Włoz do srodka i dobij czy zapałka przezyła? ;)

zleziesz z roweru sprezyna jest naprezona taka 400lbs/in dla przykładu:
Aby ją ugiąć o 1mm cza 7,14kg

Co daje nam kolejno:
Napręzenie wstepene:
0mm = 0kg
1.5mm = 10,71kg
13mm = 92,72kg

gratuluję masz dodatkowe 93kg ktore mają szczerą ochote rozerwać Ci damper na 2 czesci. Równie dobrze, mozesz sciagnac sprezyne, zawiesic damper pod sufitem za jedno ucho, do drugiego zamontowac hak i zawiesic na nim piec 20kg worków cementu. i tak przez cały sezon niech se wisi nad Twoim łóżkiem ;)

Zakładam ze masz w swoim rowerze twardszą spręzynę co daje Ci odpowiednio wyższe wartości.
Te prawie 93kg musi cały czas trzymać gwint na tłoczysku. Fajnie nie? 24/7. Zamiast 11kg

Zauważ ktore elementy przy dobiciu są obciążone? ;) korpus dampera ucho, i tłoczysko jest obciazone jedynie przez cisnienie w srodki i ewentualną kompresję. :)

Prosty przykład jak wyrwiesz śrubę łatwiej?
1. Wyrywając ją z gniazda (zakładając ze masz idealny uchwyt)
2. Wbijając ją do środka tłukąc po łbie (energia sie rozejdzie po elemencie w ktory jest wkręcona)

Wedle Twojego toku rozumowania oba te przypadki potrzebują tej samej siły ;)

Nadal czekam na wyjasnienie dla czego sprezyny 2.25 i 2.75 maja te same parametry?
Chcesz polemizować dalej zapraszam na priv.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

off_road piszcie tutaj, może się jeszcze czegoś ciekawego dowiemy ;)

...Ja tymczasem idę "trochę'' popuścić sprężynę w swoim damperze.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

mysticar pisze:off_road piszcie tutaj, może się jeszcze czegoś ciekawego dowiemy
Popieram!
off_road pisze:Te prawie 93kg musi cały czas trzymać gwint na tłoczysku. Fajnie nie? 24/7. Zamiast 11kg
No ale jak założysz sprężynę 700 to będziesz miał więcej niż te 11 kg, nie? A ja nie widziałem nigdzie, żeby producent podwał maksymalną twardość sprężyny.
Z gówna bata nie ukręcisz.
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Kuba będzie więcej ale te ewentualne 17 kg to i tak nie jest dużo w stosunku do 93kg. Poza tym żeby Ci sprężyna nie latała taką 700lbs skręcisz mniej niż 450lbs.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

mysticar pisze:Kuba będzie więcej ale te ewentualne 17 kg
Nie liczyłem, tylko tak sobie powiedziałem :ugeek:
Z gówna bata nie ukręcisz.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Kuba to oblicz sobie ile 700lbs/in:

Naprezenie wstepne:
0mm = 0 kg
1.5mm = 18,75kg
13mm = 162kg

Kurna nie mowimy tu o twardości sprezyny bo i 1600lbs/in mozesz zapodac kto Ci broni.
Byleś nie przekręcił tego wiecej obrotów niż producent dampera przewidział. A zwykle to jest 1,5 obrotu od pozycji zerowej gdzie spring nie ma luzu.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

pietryna pisze:A na screenach jest efekt zetknięcia się zwojów.
Sorry ze na post z 1 strony odpowiadam, ale Ty chyba nie wiesz jak dziala damper. Takie uszkodzenie to wyraznie efekt rozciagniecia dampera a nie jego scisniecia - przy tym drugim czesac poszlaby sie podkladka pod sprezyna albo zwoje na body dampera.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

No ta, ale przecież tam jest tak dużo gwintu by można było zamontować sprężyny o różnych długościach, nie?
Z gówna bata nie ukręcisz.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

KubaLaPL pisze:No ta, ale przecież tam jest tak dużo gwintu by można było zamontować sprężyny o różnych długościach, nie?
Dokładnie na damperze gwint nie jest od tego zeby sobie pozwalac na grubą przeginke z napręzeniem wstepnym a jedynie po to zeby rózne spręzyny o skoku dostosowanym dodanego dampera mogły sie w nim bez obaw zmieścić.

Jedynie 3 razy w życiu spotkałem takie przypadki. Dwa z zerwanym gwintem na korpusie i jeden z połamaną podkładką pod sprężynę od strony oczka. Hard-core. Gwinty w DHX a podkładka w Roco.

Swoją drogą jak ktos jeździ na nartach wie o tym, ze po sezonie sie odkreca na minimum regulacje wypięcia wiązań aby spręzyny nie traciły parametrów.
Może warto ten patent w nasz świat przenieść?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ty sobie zakładasz za krótką sprężynę uważając że nie ma to znaczenia dla tytanu z którego jest zbudowana, ja sobie będę skręcał za bardzo damper. Świat toczy się dalej.
igor000
Posty: 8
Rejestracja: 24.03.2011 23:01:34
Kontakt:

Post autor: igor000 »

Off _road to może ja Ci odpowiem na twoje pytanie ”nadal czekam na wyjaśnienie dla czego sprężyny 2.25 i 2.75 maja te same parametry?’’
Jeżeli masz dwie sprężyny jedną o skoku 2.25, a druga o skoku 2.75 i obie takiej samej długości, skoku pojedynczych zwoi , średnicy i z tego samego materiału to znaczy, że każda z nich była odpuszczana w innej temperaturze, tj. miała inny proces obróbki cieplnej.
I dla przykładu odpuszczenie sprężyny stalowej w temp 210st. podwyższa jej granicę plastyczności i wytrzymałości.
Taką sprężynę można mocniej obciążyć nie powodując odkształceń trwałych i co za tym idzie sprężyna ma większą dopuszczalną strzałkę ugięcia.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

I wszystko jasne.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości