[Amortyzator] 66 RC3 EVO 2011 - Stuki podczas uginania
[Amortyzator] 66 RC3 EVO 2011 - Stuki podczas uginania
Witam i proszę o pomoc, mianowicie:
… na stojącym,niczym nieobciążonym rowerze,trzymając go za kierę i stojąc obok - siłą mięśni kilkakrotnie lub nawet raz go uginam/dobijam ile powery w rękach (no nie na maxa bo się nie da) - to słychać wyraźny stuk przy uginaniu - coś się zepsuło?
Nawet gdy skręcę pokrętło górnej prawej lagi "spring preload" o 1-2-5-10 i więcej klików „na plus” nic to nie daje! Stuk jest nadal i to wyraźny.
Acha,i jak po jeździe czyściłem bika i odwróciłem go kołami do góry by ramę wymyć i poszedłem na obiad po czym po jakiś 30 min wróciłem i postawiłem rower na koła - przypadkowo ugiąłem widelec..... i była cisza ! Nic nie stukało! Cuda ? .....ale za jakiś czas stuki powróciły,kurcze co to może być? Czy mogło sie coś zapowietrzyć jak spuszczałem powietrze z asysty lub za dużo ugiełęm amor podczas tego spuszczania? Help !
… na stojącym,niczym nieobciążonym rowerze,trzymając go za kierę i stojąc obok - siłą mięśni kilkakrotnie lub nawet raz go uginam/dobijam ile powery w rękach (no nie na maxa bo się nie da) - to słychać wyraźny stuk przy uginaniu - coś się zepsuło?
Nawet gdy skręcę pokrętło górnej prawej lagi "spring preload" o 1-2-5-10 i więcej klików „na plus” nic to nie daje! Stuk jest nadal i to wyraźny.
Acha,i jak po jeździe czyściłem bika i odwróciłem go kołami do góry by ramę wymyć i poszedłem na obiad po czym po jakiś 30 min wróciłem i postawiłem rower na koła - przypadkowo ugiąłem widelec..... i była cisza ! Nic nie stukało! Cuda ? .....ale za jakiś czas stuki powróciły,kurcze co to może być? Czy mogło sie coś zapowietrzyć jak spuszczałem powietrze z asysty lub za dużo ugiełęm amor podczas tego spuszczania? Help !
zyra1974
Niestety na szybko nie mogę znaleźć zdjęć jak to wygląda rozebrane.
W 66RC2X między korkami a sprężynami były plastikowe tuleje. Jak nierówno się taką tuleje położyło to po skręceniu podczas ugięcia ta tuleja przeskakiwała i stukała w goleń. Nie wiem jak mocowane są sprężyny w nowych. No i to też nie bardzo wyjaśnia dlaczego po odwróceniu nie stukał.
W 66RC2X między korkami a sprężynami były plastikowe tuleje. Jak nierówno się taką tuleje położyło to po skręceniu podczas ugięcia ta tuleja przeskakiwała i stukała w goleń. Nie wiem jak mocowane są sprężyny w nowych. No i to też nie bardzo wyjaśnia dlaczego po odwróceniu nie stukał.
66rc2x nie ma regulacji VA. Zwykłe tuleje które podpierają sprężyny bo nie było sensu dodawać jeszcze wagi żeby przedłużyć je o te 10cm z każdej strony. Jak się ją krzywo położy to będzie stukać bo się będzie przekrzywiać ze sprężyną. Jak będzie leżeć dobrze to sprężyna też normalnie się ugina i nie wali. U mnie tak to wyglądało.
W VA z 888 nie da się źle tulejek założyć. Można ewentualnie odwrotnie te plastikowe elementy z oringiem odwrotnie założyć ale to na pierwszy rzut oka widać.
W VA z 888 nie da się źle tulejek założyć. Można ewentualnie odwrotnie te plastikowe elementy z oringiem odwrotnie założyć ale to na pierwszy rzut oka widać.
Re: Stuki podczas uginania w 66 RC3 EVO 2011
zapewne to wina sprezyny. powodem tego jest luz mozesz dac koszulke, popatrzyc na podkladke. a stukanie to nie takie dziwne, sam sie przekonasz jak bedziesz mial sporo widelcow
foxy, manki marcoki rs itd..
lecz mnie zawsze to denerwowalo i pewnie innych

lecz mnie zawsze to denerwowalo i pewnie innych

Moje 888 evo 2011 takze stukaja
w taki sposob jak opisujesz. I regulacja na prawej ladze fakt nic nie zmienia. Jesli ja dam na prawie minimum regulacje z lewej lagi to to stukanie jest cichsze i bardziej stlumione. Jak rozkrece to jest wyrazniejsze. Tez sam nie wiem co to jest i nie ucieszylo mnie to jak zalozylem amortyzator ale nie przejmuje sie tym bo pracuje poprawnie 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość