4-ro tłoczkowe X-0 ??

ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

4-ro tłoczkowe X-0 ??

Post autor: ArthurGreen »

Przy prezentacji prototypowej przerzutki srama, widać również inny niż w znanym X0 zacisk. Czyżby 4 tłoki w X0 ??

Obrazek
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ak47

Post autor: ak47 »

to jest przerobiony zacisk code. Może w końcu te X0 zaczną hamować a nie tylko spowalniać.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

ak47 pisze: Może w końcu te X0 zaczną hamować a nie tylko spowalniać.
Nie miałem styczności nigdy z nimi. Jest aż tak źle ??
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Kurcze myslałem ze to Stroker Ace :D
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

ak47 pisze:Może w końcu te X0 zaczną hamować a nie tylko spowalniać.

Mialem Elixir CR Mag (a to jest to samo co x0) i hamowaly swietnie ale dosc szybko sie nagrzewaly - sila nieco spadala. Pamietajmy ze to hamulec do XC, a do XC jest az za mocny :)
ak47

Post autor: ak47 »

Elixiry są przeznaczone do XC i enduro. Ich problemem jest właśnie niestałość siły, duża wrażliwość na temperaturę.

Czy Elixir jest za mocny do XC ? Nie powiedziałbym. Mi dopiero Code zapewniło odpowiednią siłę na przednim kole :D
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Szczerze jak tu się nieraz pewne rzeczy czyta to aż ciężko coś powiedzieć ... Niedługo będą teorie,że tylko Code ogarnia XC :lol: Nie wiem jakie Ty XC śmigasz ,ale akurat jestem po pewnych ustaleniach z organizatorem jednej z serii Pucharu Polski i nie widzę potrzeby niczego mocniejszego niż zwykłe typowe hample do XC. Sam nieraz śmigam po tych terenach i Elixiry mają nadwyżkę mocy. Tutaj nawet nie mam mowy,aby moc się zmieniała,bo to są śmiesznie krótkie zjazdy - kiedyś tylko przy oryginalnych przewodach ,przy temp. powyżej 30 stopni i po 2 godzinach intensywnej jazdy czułem,że mi klamka mięknie.
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ja ma oro k24 i brakuje im mocy przy zatrzymywaniu mnie z dużej prędkości. Tyle że ja ważę 100kg.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Wg. mnie rzekome czterotłoczkowe XO to ewidentna konkurencja dla XTR Trail ze wszystkimi bajerami, które są podobno mocniejsze od większości zjazdowych hebli.
BTW. kusi mnie przejście z Code '11/Elixir CR właśnie na XTR Trail :)
pozdro

frango
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

frango pisze:BTW. kusi mnie przejście z Code '11/Elixir CR właśnie na XTR Trail

Ostatnio czytałem, że jeśli chodzi o moc to xtr / xt / slx są takie same ale nie jeździłem na żadnym z tych hampli tak więc nie jest to przeze mnie sprawdzone. Ale kto wie.
ak47

Post autor: ak47 »

nopainnogame jak ciężko coś powiedzieć to może nic nie mów ?

Juicy był dla mnie niewystarczający nawet przy szybkiej jeździe po mieście - wyhamowanie z 40km/h do zera zajmowało sporo więcej niż przy użyciu code. Przy jeździe w granicach 20km/h właściwie nie obserwuję różnic między tymi hamulcami, ale im szybciej jadę, tym większa przewaga 4-tłoka.

Jak Ci może klamka mięknąć w 30* ? :D To jest właśnie niestałość elixirów o której mówiłem...
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

nopainnogame pisze:
Szczerze jak tu się nieraz pewne rzeczy czyta to aż ciężko coś powiedzieć ... Niedługo będą teorie,że tylko Code ogarnia XC
Niektórzy mają np. 2m wzrostu i 100kg. Wtedy to jest jak najbardziej prawda. Poza tym Juicy były mega losowe. Jakby hanndmade. :D
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Ja tam nigdy nie płakałem że mam za mocne hamulce :) Kiedyś startowałem w zawodach xc na rowerze kolegi z code 7 i jakoś nie zdyskwalifikowano mnie za za mocne hamulce do tej kategorii.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

GgG pisze:Ostatnio czytałem, że jeśli chodzi o moc to xtr / xt / slx są takie same ale nie jeździłem na żadnym z tych hampli tak więc nie jest to przeze mnie sprawdzone. Ale kto wie.
Nie jestem co do tego pewien, bo gdzieś obiło mi się o uszy, że może i tłok w zacisku jest taki sam (ceramiczny), materiały oczywiście inne, ale klamki mają inne krzywki w servo-wave, a co za tym idzie inne przełożenie, inny "feeling" i inną "moc/siłę"...?
Jaki sens byłby robić hamulce różniące się tylko wykończeniem i wagą? Shimano nie jest chyba takie głupie, by strzelać sobie w stopę? I to rodzi się kolejne pytanie... jeśli XTRy są tak mocne, to do czego zdolne będą nowe Sainty!? Do wyciśniecia aluminiowego rdzenia z tarczy ICE? :D :mrgreen:
pozdro

frango
ak47

Post autor: ak47 »

Frango - wnikliwie przyglądałem się klamkom SLX i XT. Krzywki mają dokładnie takie same. XTR nie miałem okazji tak dokładnie obejrzeć.

A tak w ogóle to XT i SLX ważą dokładnie tyle samo - sam ważyłem.
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

ak47 nie o to zupełnie mi chodziło - jak się czyta,że w XC potrzebujesz Codówa to w mig nasuwa się pytanie jakich hampli byś potrzebował do mocniejszych dyscyplin ? Wiesz jak każdy miałby myśleć w taki sposób to wszyscy byśmy musieli kupować mega mocne hample,bo takie zawsze będą lepiej hamować,a w normalnym XC nie o to chodzi,aby wyhamować z 40km/h do zera - tarcze 200mm i Code w XC i staje w miejscu :lol:
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Chodzi, bo opóźnianie hamowania = lepszy czas, tak w xc, jak w dh. Tylko mocne hample są ciężkie, a wąskie opony i tak nie przeniosą całej siły na ziemię.
ak47

Post autor: ak47 »

nopaingame - może to code mam trochę na wyrost, ale naprawdę lubię mieć nadmiar siły pod palcem.

Niby zwykłe XC:
Obrazek
Ale z nieco większymi zębami :
Obrazek

Do cięższej dyscypliny założyłbym lepsze klocki, bo wciąż mam oryginalne organiki :)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

frango pisze: jeśli XTRy są tak mocne, to do czego zdolne będą nowe Sainty!?
Klama w nich to będzie to samo co w XTR :) ze zmienioną regulacją odleglosci klamki.
Tłoczki mają miec tą samą średnicę a zacisk jedynie przeprofilowany dla technologii ICE :)
Ogolnie zajebioza będzie :)

Wczoraj je przetestowałem przy -10*C :) zauwazyłem jedną wadę. Po pewnym czasie klama robi sie mega twarda :D za pewne lod dostawał sie miedzy klocki a tarcze i tam zostawał :) Co nie zmienia faktu ze i tak blokował koło w każdych warunkach :D

Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości