Dobór opon
Dobór opon
Siema. Panowie jakie minionki lepiej wziąć 2x fronta czy front i rear ?
dodam, że oponki do HT w mieszance 60a
dodam, że oponki do HT w mieszance 60a
Wiesz co, mam obecnie taki komplet też w HT 2,35. Średnio jestem z niego zadowolony, raczej skłaniałbym się ku komplecie DHF. Na przód 2,5 w mieszance 42a, a na tył 2,35 i obowiązkowo dwa płaty. Przednia nie koniecznie w podwójnym oplocie (opcja redukcji wagi).Spaced pisze:Front na przód, hill roller na tył.
Jezdzisz gdzies poza lokalnymi trasami? Bo DHF gdziekolwiek gdzie jest stromiej ma zerowe hamowanie i to niestety jest BARDZO widoczne..proXof pisze:Wiesz co, mam obecnie taki komplet też w HT 2,35. Średnio jestem z niego zadowolony, raczej skłaniałbym się ku komplecie DHF. Na przód 2,5 w mieszance 42a, a na tył 2,35 i obowiązkowo dwa płaty. Przednia nie koniecznie w podwójnym oplocie (opcja redukcji wagi).
Do HR trzeba sie przyzwyczaić bo bardziej w drift wchodzi ale to jest w miare przewidywalne. I tak ma wiecej trakcji niz DHR i sie od niego lepiej toczy, przy czym hamule lepiej od DHFa. Przerobiłem własciwie wszystkie warianty opon maxxisa poza nowymi HR i Minionami. Można pomyśleć o HR2 albo Minionie 2 na tył.
A co do 1ply na przodzie to juz nic nie bede mówic. 1ply = gorsza przyczepnosc bo albo trzeba dawac wieksze cisnienie albo bedzie opona pływac.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
- Kontakt:
Męczyłem głównie na tym zestawie kielecki TelegrafSpaced pisze:Jezdzisz gdzies poza lokalnymi trasami? Bo DHF gdziekolwiek gdzie jest stromiej ma zerowe hamowanie i to niestety jest BARDZO widoczne.

Stwierdziłem tak na podstawie własnych doświadczenie, a nie wiedzy teoretycznej, albo ze ktoś gdzieś mi tak powiedział czy tak przeczytałem. Ciśnienie ustawiam wedle moich potrzeb do danych warunków. Wybieram 1-ply dlatego, że rzadko przebijam przednią dętkę i nie widzę sensu zakładania 2-ply. Takie jest moje zdanie i autor tematu jeśli chce to weźmie to pod uwagę. W moi zdaniem powinno się używać to czego ja chce, a nie to co jest modne, czy jest "lepsze".Spaced pisze:A co do 1ply na przodzie to juz nic nie bede mówic. 1ply = gorsza przyczepnosc bo albo trzeba dawac wieksze cisnienie albo bedzie opona pływac.
Ale przecież tutaj hamuje się tak naprawdę dopiero na dole góry.proXof pisze:Męczyłem głównie na tym zestawie kielecki Telegraf

Komplet 2x DHF bardzo fajnie się prowadzi, ale tak jak Spaced zaznaczał na tyle nie hamuje zbyt dobrze.
DHR miałem jednego 42a i rewelacji nie ma, faktycznie lepiej kupić High Rollera na tył.
A do dh to tylko opony 2ply i nie tylko o pływanie przy niskim ciśnieniu chodzi.
Boczne ścianki mocno się zużywają (przynajmniej przy mojej jeździe), z 2ply starcza ich spokojnie do czasu kiedy się bieżnik zużyje. Ale przy 1ply na przodzie było tak, że bieżnika jeszcze zostawało całkiem sporo ale boki już były tak przetarte, że snejki co chwilę

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
No to pojedz gdzies gdzie jest stromo. Dobrym przykładem jest trasa Karpia na Żarze żeby zagranicznych przykładów nie podawać. W 1 miejscu jest tam scianka. Jechalismy raz w 8 osób. 3 osoby w grupie dhfx2, reszta inne. Zgadnij kto sie w zakret na sciance nie zmiescił? Osoby z 2 dhfami w tym ja. Tak pewnie by sie dało z idealna techniką ale róznica w hamowaniu była DUŻA..proXof pisze:Męczyłem głównie na tym zestawie kielecki Telegraf ok 10 dni jazdy. Na lokalnych tasach u siebie stosowałem DHF na przodzie i DHR na tyle oba 2,5 42a ST. Na Kielce zamieniłem się z bratem i to on stosował DHF i DHR. Obaj stwierdzamy że dla sam lepiej komplet DHF, zresztą takie rozwiązanie widziałem już u kilkunastu osób i są naprawdę zadowoleni.
Nie sugeruje ci wiedzy teoretycznej. Na traski lokalne 1 ply jest ok. Jak nie macie tam band gdzie wchodzi sie ostro czy wysokich predkosci to spoko ale uwierz mi przerobiłem w zyciu troche głupich eksperymentów z oponami. Jak ci nie pływa 1ply przy danym cisnieniu to znaczy, że z 2ply mógłbyś mieć niższe = lepszą trakcje. Na prawde nie trzeba jezdzić szybko by to poczuć. Wiec i tak coś tracisz z 1ply. Wiec chłopie nie sugeruj mi mody. Podwójny oplot nie jest do przebijania dętek..proXof pisze:Stwierdziłem tak na podstawie własnych doświadczenie, a nie wiedzy teoretycznej, albo ze ktoś gdzieś mi tak powiedział czy tak przeczytałem. Ciśnienie ustawiam wedle moich potrzeb do danych warunków. Wybieram 1-ply dlatego, że rzadko przebijam przednią dętkę i nie widzę sensu zakładania 2-ply. Takie jest moje zdanie i autor tematu jeśli chce to weźmie to pod uwagę. W moi zdaniem powinno się używać to czego ja chce, a nie to co jest modne, czy jest "lepsze".
Co racja to racja!!Spaced pisze:Nie sugeruje ci wiedzy teoretycznej. Na traski lokalne 1 ply jest ok. Jak nie macie tam band gdzie wchodzi sie ostro czy wysokich predkosci to spoko ale uwierz mi przerobiłem w zyciu troche głupich eksperymentów z oponami. Jak ci nie pływa 1ply przy danym cisnieniu to znaczy, że z 2ply mógłbyś mieć niższe = lepszą trakcje. Na prawde nie trzeba jezdzić szybko by to poczuć. Wiec i tak coś tracisz z 1ply. Wiec chłopie nie sugeruj mi mody. Podwójny oplot nie jest do przebijania dętek.
Slavvduro
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości