Prototypowy amortyzator FOX'a

pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie robisz dziur, zatykasz górę i puszczasz trzpień tłumika przez korek. Uszczelnione. Jak się to zrobi dobrze to nie będzie wprowadzało jakichś tarć itp.(vide solo air na przykład). Między goleniami pewnie mało miejsca jest i tak więc wystarczy wlać niewiele oleju smarującego(nawet można pokusić się o zalanie obu ślizgów). Na popychaczu tłumika gąbeczkę z olejem zostawić żeby nie chodził na sucho, do dolnej goleni nic nie lać, a tłumik zamknięty tak jak był.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

pietryna pisze:(vide solo air na przykład).
To bardzo zły przykład bo ono jednak tarcia troche wprowadza. Jasne, nie dużo ale nie po to przechodzimy na czulsze USD zeby zabić zalete poprzed dodanie tarcia.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Weź protone... to dopiero jest crap. Ja mam dual air w rebie i w sumie nie odczuwam negatywnych wpływów tego że to powietrze. Leży też za plecami rozebrana ata która na sucho lepiej chodzi niż smarowane protone.

Poza tym ostatecznie nie trzeba zamykać goleni górnej w ten sposób. Można ją zamknąć w kierunku zewnętrznej jakimś simeringiem. Tylko wtedy trochę komplikuje się zalewanie kąpieli smarującej ale znowuż bez przesady.
wojteqpiotrowski
Posty: 154
Rejestracja: 04.01.2009 12:54:51
Kontakt:

Post autor: wojteqpiotrowski »

"After much testing it was decided to discontinue development of the inverted fork"


tyle w tym temacie niewiem po co cała dyskusja?
[s]avid elixir R komplet igła 500pln+[b]FOX 40rc2 nowy 3000pln[/b]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

pietryna pisze:Weź protone... to dopiero jest crap. Ja mam dual air w rebie i w sumie nie odczuwam negatywnych wpływów tego że to powietrze. Leży też za plecami rozebrana ata która na sucho lepiej chodzi niż smarowane protone.

Poza tym ostatecznie nie trzeba zamykać goleni górnej w ten sposób. Można ją zamknąć w kierunku zewnętrznej jakimś simeringiem. Tylko wtedy trochę komplikuje się zalewanie kąpieli smarującej ale znowuż bez przesady.
Ja sobie solo air chwale ale przy całej popieprzonej zajawce na wybieranie ziaren piasku na parkingu i prace przy zerowym tłumieniu i 100% sagu dodawanie tarcia mija sie z celem.
Inna sprawa, ze o ile zajarany jestem troche takim pomysłem to np. na dorado sie nie skusze bo to tak żadki amor ze nie chce łapac przypałów z serwisem. Wole moje avy gdzie wiekszosc problemów sam w domu ogarne, a jak nie to serwis moto/proshox.
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Spaced pisze:Ja sobie solo air chwale ale przy całej popieprzonej zajawce na wybieranie ziaren piasku na parkingu i prace przy zerowym tłumieniu i 100% sagu dodawanie tarcia mija sie z celem.
Inna sprawa, ze o ile zajarany jestem troche takim pomysłem to np. na dorado sie nie skusze bo to tak żadki amor ze nie chce łapac przypałów z serwisem. Wole moje avy gdzie wiekszosc problemów sam w domu ogarne, a jak nie to serwis moto/proshox.
Pietrynie tego nie wytłumaczysz. On i tak będzie uważać, że najlepszy amortyzator to taki który wybiera liście na kostce. Dlatego tak bardzo się zawiódł na Protonie (i teraz wylewa żale na lewo i prawo) bo myślał że jego 8mki będą się jeszcze bardziej telepać niż na zwykłej sprężynie a tu kuku, bo Protone nie ma za zadanie polepszyć pracy (bo niby jak). Tylko obniża znacznie masę widelca, umożliwia jego lepszą regulacje twardości i w porównaniu do sprężyny w początkowej fazie skoku nie jest tak czułe- amor nie telepie się, bo taka jest charakterystyka powietrza i większego tarcia na o-ringach Protone.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

W krótkich słowach - do dupy to jest po prostu, każdy dąży do minimalizacji tarcia, a Protone cofa nas do RST Capy.
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Eee nie stawiaj RST w takim złym świetle ! Bo tam w środku nie ma dwóch o-ringów tak jak w Protone, przez które widelec już nie działa !
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Spaced pisze:Inna sprawa, ze o ile zajarany jestem troche takim pomysłem to np. na dorado sie nie skusze bo to tak żadki amor ze nie chce łapac przypałów z serwisem.

Nie chcę rzadkiego amortyzatora to kupię tłumik który jest w naszym kraju w ilościach które można zliczyć na palcach jednej ręki :).

BTW, to nie talas że rozkręcasz i nie wiesz co się dzieje. Dorado robi się jak każdy inny amortyzator, rozkręcasz, czyścisz, zalewasz olejem (150ml + 30ml), skręcasz, pompujesz i wio. Części są dostępne jak do każdego amortyzatora, nawet na crc można coś tam kupić.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

GgG pisze:Nie chcę rzadkiego amortyzatora to kupię tłumik który jest w naszym kraju w ilościach które można zliczyć na palcach jednej ręki .
Tak tylko, że wszystkie częsci są do kupienia w polsce i jest w pełni serwisowalny. Mam dostępne szczegółowe instrukcje co i jak zrobic zawsze. Jak cos sie spieprzy to zamiast wysyłac to bóg wie gdzie może mi to tona miejsc zrobic jak sam sobie nie poradze.

Pomijam już fakt, ze Avy znane jest przede wszystkim z jednej rzeczy - nie psuje sie ;)
GgG pisze:Części są dostępne jak do każdego amortyzatora, nawet na crc można coś tam kupić.
Bujda. Nie bede z imienia wymieniał ale 2 osoby miały wadliwe modele. Na gwarancje czekali od maja do sierpnia bo części w pl nie było dostepnej.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

EDDIE pisze:Pietrynie tego nie wytłumaczysz. On i tak będzie uważać, że najlepszy amortyzator to taki który wybiera liście na kostce. Dlatego tak bardzo się zawiódł na Protonie (i teraz wylewa żale na lewo i prawo) bo myślał że jego 8mki będą się jeszcze bardziej telepać niż na zwykłej sprężynie a tu kuku, bo Protone nie ma za zadanie polepszyć pracy (bo niby jak). Tylko obniża znacznie masę widelca, umożliwia jego lepszą regulacje twardości i w porównaniu do sprężyny w początkowej fazie skoku nie jest tak czułe- amor nie telepie się, bo taka jest charakterystyka powietrza i większego tarcia na o-ringach Protone.
Że tak dodam... Tobie się nie wytłumaczy że medium ściskane ma nie wprowadzać żadnego tarcia w idealnym modelu gdyż za całość tłumienia ma odpowiadać tłumik.

Protone nie ma zadania polepszać pracy ale nie powinno jej w tak znaczącym stopniu upośledzać. Dowolne amor z tłumikami ssv/ssvf na sprężynach będzie czulszy i płynniejszy niż rc2+protone a tak nie powinno być.

Co do regulacji twardości przez protone... nie ma to większego znaczenia bo regulator z rc2x ma na tyle szeroki zakres że na sprężynach średnich można jeździć od 85 do jakichś 115-120kg. Ja mam 105kg i do sagu 30% nawet połowy regulatorów nie przekręciłem. Dla kumpla który ma trochę mniej jak 85 średnie sprężyny były już nieco za twarde.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

pietryna pisze:Dowolne amor z tłumikami ssv/ssvf na sprężynach będzie czulszy i płynniejszy niż rc2+protone a tak nie powinno być.
SSV jest tak samo czułe jak RC2 jak nie bardziej. Różnica jest tu w jakości tłumienia, nie w czułosci bedącej wypadkową ilości tarcia, którego ssv generuje bardzo mało.


@Pietryna dziwne opcje z ustawianiem masz bo ja na miekkich na mojej wadze moglem od prawie zero do 3/4 dojść. Przy zmianie wagi 5-7kg.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Spaced pisze:SSV jest tak samo czułe jak RC2 jak nie bardziej. Różnica jest tu w jakości tłumienia, nie w czułosci bedącej wypadkową ilości tarcia, którego ssv generuje bardzo mało.
RC2. A nie RC2 + Protone. Bo to jest przepaść. Jakbyś miał ślizgi z gumolitu.
Spaced pisze:@Pietryna dziwne opcje z ustawianiem masz bo ja na miekkich na mojej wadze moglem od prawie zero do 3/4 dojść. Przy zmianie wagi 5-7kg.
Ja na 76kg miałem fabryczne i 888RC2X na rozkręconym VA były raczej twarde. Poziom oleju niski. Nie wiem na kogo te sprężyny robią, przeciętny zjazdowiec 90kg waży?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Przeciętny mężczyzna 185+ w sumie tyle powinien jeśli ma choć trochę mięśni i nie jest 100% odtłuszczony...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna pisze:Przeciętny mężczyzna 185+
WTF? ;O
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Stary po prostu widzę jak wyglądać potrafią ludzie lżejsi o takim wzroście...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

pietryna pisze:Przeciętny mężczyzna 185+ w sumie tyle powinien jeśli ma choć trochę mięśni i nie jest 100% odtłuszczony...
Wiesz jaka jest najpopularniejsza kategoria wagowa w mma? 155 funtów lub jak wolisz 70kg. Potem 77kg. Wiesz czemu? Bo wysportowany facet w wiekszosci przypadków facet zakładajac zrzucanie 10-15% wody przed wazeniem tyle waży jak sie nie otłuszczy wiec nie wiem skad pomysł, ze facet powinien ważyc 90kg ;)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

off_road pisze:WTF? ;O
Centymetrów.
Spaced pisze:Wiesz jaka jest najpopularniejsza kategoria wagowa w mma? 155 funtów lub jak wolisz 70kg. Potem 77kg. Wiesz czemu? Bo wysportowany facet w wiekszosci przypadków facet zakładajac zrzucanie 10-15% wody przed wazeniem tyle waży jak sie nie otłuszczy wiec nie wiem skad pomysł, ze facet powinien ważyc 90kg
Tylko ile wzrostu oni mają? I przeciętny facet nie ma 2% tłuszczu jak oni. 90kg to ja chciałbym ważyć, a mam 176cm, więc jakbym miał 185-190, to chciałbym ważyć setkę.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Las3k_91 Ldz pisze: I przeciętny facet nie ma 2% tłuszczu jak oni
~10% tłuszczu wszyscy maja. Ponizej jest niezdrowe. Dodaj te 10-15% czyli 75-85 kg. Wtedy jesteś silny ale cardio tez do sportu dobre utrzymasz. W lekkiej z tego co pamietam 175-180, w WW 177-185cm maja ale pokurcze też sie zdażają.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości