Tłumik HSCV Rebound

Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Tłumik HSCV Rebound

Post autor: Grzesiek888 »

Siema mam znow problem z moimi ósemkami RC 2005 a konkretnie z tlumikiem powrotu . Regulacja jest sprawna bo jest odczuwalna zmiana lecz bardzo delikatna. Mama takie pytanie do ludzi ktorzy mieli podobny problem , czy jest to wina szimow w tlumiku i czy jest to do ogarniecia podobno HSCV jest nierozbieralny .ale pewnie jakis patent jest ??? chodzi mi o to ze gdy przekrecam tlumienie powrotu na max to jest takie jak by bylo ustawione na polowie, a gdy zalewany amor byl przez regulacje to zaczelo dzialac w 100% czyli wracalo bardzo wolno lecz po kilku ugieciach ponownie robi sie 50% tlumienia powrotu. mam nadzieje ze dobrze wytlumaczylem.
FORZA JUVE!!!
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ten tłumik można rozebrać tylko po to aby dorobić do niego nowy "case"

Zawór odpowiedzialny za tłumienie powrotu jest odkręcalny(przynajmniej w modelu 2001). Zawór odpowiedzialny za tłumienie kompresji jest zaprasowany i nierozbieralny(tak samo jak tłumik oczywiście xD).

Nie jestem pewny ale w 2005 chyba tłumikom, a przynajmniej ich górnym częścią było już bliżej do rc2 niż do pierwotnego hscv także tam może wcale nie być shimów.

Poza tym spora szansa że ma mało lepki olej masz.
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

pietryna pisze:Poza tym spora szansa że ma mało lepki olej masz.

mysle ze 15W 40 lepki nie jest. tak to wszystko jest allright z kompresją tylko ten powrot nie ma 100% regulacji (ale regulacja dziala) cos tam jest w srodku nie tak tylko co?

Ma ktos jeszcze jakis pomysł???? kupno nowego tlumika odpada od razu pisze.
FORZA JUVE!!!
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Rowerowe oleje są odwrotne.
Motul 5wt ma około 18w4.

Może masz za mało oleju...
ak47

Post autor: ak47 »

Facet ma za mało oleju, ale w głowie. Jak można do amortyzatora wlać olej silnikowy 15W40, który w temperaturze pokojowej jest bardziej lepki od amortyzatorowego 30W ?
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

wlalem taki bo miałem pod reka a potrzebowalem na szybkosci rower, zreszta to nie o to chodzi , na 5W motorexie i 15W motulu tez taka sama byla praca wiec o olej tu nie chodzi , cos sie dzieje z tlumikiem i zalozylem post nie po to zeby mi ktos pisal o lepkosci oleju itp
FORZA JUVE!!!
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Chłopie tutaj nie ma co czarować. Jest inny film olejowy i zmieniaj szybko na Motula albo Ipone.
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

EzRider
na motulu jest to samo , przeciez wlewalem tam ze 4 oleje motorexa amortyzola i motula , teraz mam ten samochodowy i w sumie na nim najlepiej dziala amor.

chodzi to o to ze jest cos z tlumikiem i nie wiem czy jest to wina tych shimow w srodku tlumika , nie wiem czy to na chama rozbierac bo nieby jest to nierozbieralne , bo gdy wlalaem olej przez regulacje to dzialalo w 100% tlumienie powrotu (wracalo bardzo wolno) ale po kilku ugieciach osemek zeszlo ze 100% tlumienia do 50% . nie ma pelnego spectrum . chodzi mi tylko o to bo tak to compresja dziala normalnie.
FORZA JUVE!!!
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Ile lejesz oleju?
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

okolo 180 ml na lage,
FORZA JUVE!!!
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Za mało oleju w amorze. Taka jest moja diagnoza. szczerze jest już lepiej jak się kujawskiego wleje.
Back in black
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

nie przesadzalbym z tym kujawskim.
FORZA JUVE!!!
Hubert80
Posty: 35
Rejestracja: 19.10.2010 22:14:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Hubert80 »

Tak lepiej kujawskiego...., Lestat masz zły dzień?,to może wiersz jakiś pierd@#$%j przynajmniej ubaw znowu będzie.
http://hubas.pinkbike.com/
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Po 220 ml powinno być
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

Hubert80 pisze:może wiersz jakiś pierd@#$%j

haha

No moze i jest 220 ml . ostatnio dolewalem za duzo .i troszke musialem ulac bo sie blokowal amor w 70 %skoku
FORZA JUVE!!!
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Grzesiek888 pisze:okolo 180 ml na lage
Chłopie, mi przy 220ml było za mało i miałem takie objawy. Wlej spokojnie 230 i się nie martw.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Post autor: Grzesiek888 »

no to zaraz sie cos doleje i zobaczymy. napisze co i jak ...
FORZA JUVE!!!
Grzesiek888
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2011 10:31:41
Kontakt:

Re: Tłumik HSCV Rebound

Post autor: Grzesiek888 »

wlalem ten olej i sie widelec uginal w 60% , to jest wina tlumika nie objetosci czy lepkosci oleju. Jak ktos mial dokladnie taki sam prtoblem to prosze o pomoc a nie o pisanie o lepkosci oleju
FORZA JUVE!!!
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Powiem tak. Skoro uważasz że to nie wina oleju to:

Tłumik jest *******. Nowsze tłumiki HSCV miały niesamowicie wielki zakres regulacji. W rc2x można bez problemu ustawić natychmiastowe odbicie lub takie trwające 2-3 sekundy.

http://pietryna.pinkbike.com/album/Service/
Może coś z tego zrozumiesz, może nie. To akurat tłumiki jeszcze starsze ale zasada działania się nie zmienia. Osobiście nie polecam się z tym babrać.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości