Specialized Big Hit & demo 8, Problem z wahaczem
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
133 posty, 8 stron tematu z cyklu jebanie kota za pomocą młota w tym przypadku big hita, rozkmina sprzedawcy z kupującą posiadającą mniejsze IQ niż moje adidasy z zeszłego roku, wybaczcie że nie wniosę tu nic nowego, ale temat jak najbardziej adekwatny aby pojawić sie w kolejnym cyklu perełek.
Back in black
KubaLaPL pisze:DHL, UPS przyjeżdżają tylko jak firma chce zamówić.Nigdzie nie ma napisane, ale jak zadzwonisz to się dowiesz
Z całym szacunkiem nie chrzań ostatnio jako osoba prywatna wysyłałem chyba z 5 paczek DHL'em przyjechali do chaty zabrali, pojechali. UPS tak racja, tylko jak jesteś firmą i masz z Nimi podpisaną umowę to wezmą i zabiorą. Prywatnych nie obsługują.
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
-
- Posty: 473
- Rejestracja: 12.03.2010 21:55:40
- Lokalizacja: Oslo/Oświęcim
- Kontakt:
Email który otrzymałem :
Rame naprostowali i kolo jest przesunięte o 5mm i syn jeździ , nie mam ochoty się z panem dalej kłócic ale przez przyzwoitos uważam że powinien Pan jakąs sume zwrócic
jednak jestem pewien że ramka była okey, tylko się babka ocknęła że trzeba koło przesunąć,
Rame naprostowali i kolo jest przesunięte o 5mm i syn jeździ , nie mam ochoty się z panem dalej kłócic ale przez przyzwoitos uważam że powinien Pan jakąs sume zwrócic
jednak jestem pewien że ramka była okey, tylko się babka ocknęła że trzeba koło przesunąć,
może pod ? >>> http://www.pinkbike.com/photo/6576525 

xDkrystian pisze:ale przez przyzwoitos uważam że powinien Pan jakąs sume zwrócic
Przez przyzwoitość najwięcej wnoszącym do tematu też powinieneś coś odpalić. Skoro babka odpusciła (może w końcu poszła po rozum do głowy to też odpuść. Z resztą, ciekawe jakiej sumy się spodziewała? Zakładając nawet, że rama była krzywa, ciekawe jak została naprostowana, jeśli w tym "profesjonalnym" serwisie, to dobrą reklamę sobie robią.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 473
- Rejestracja: 12.03.2010 21:55:40
- Lokalizacja: Oslo/Oświęcim
- Kontakt:
Przyznam, że temat trzymał w napięciu do ostatniej chwili...
Szkoda, że tak późno go zauważyłem, bo skrzywienie wahacza o 2 cm bez pęknięcia jakiegokolwiek elementu w przypadku takiej wielozawiasowej ramy jest niemal niemożliwe.
Po 1. Aluminiowa rama pracuje ale tylko w płaszczyźnie pionowej i są to odkształcenia rzędu kilku mm. Te odkształcenia są wręcz uwzględniane przy projektowaniu ramy. Bocznie zakłada się, że rama ma być sztywna.
Zatem jak mocno trzebaby było uderzyć (i jak?) aby rama z utwardzanego alu nie pękła przy tak dużym skosie? - niewykonalne! Chyba że w piecu...
Po 2. Jak sprawdzić, czy rama typu full jest prosta co do mm wg. założeń konstruktorskich?
Należy wyjąć tylne koło, wymontować sprężynę z tłumika lub całkiem go wymontować i kierować zawieszeniem w dół i w górę w zakresie całego skoku. Jeśli czujemy w jakimś momencie opór lub podejrzane dźwięki, to rama może być lekko skrzywiona (zakładam, że łożyska są nasmarowane w dobrym stanie).
Dla dokładniejszego pomiaru wyjmujemy samą sprężynę z dampera (koło zakładamy spowrotem) i przy różnym zakresie ugięcia zawieszenia sprawdzamy czy przy odkręcaniu jakiegoś linka/popychacza/zawiasu nie występuje samoczynne przesunięcie otworu względem gniazda po wykręceniu śruby łączącej obydwa ruchome elementy.
To samo powinien zrobić sławetny Rychtarski lub owy krzak-serwis, ale przecież korzystniej urwać 400zł na prostowaniu czegoś prostego

Szkoda, że tak późno go zauważyłem, bo skrzywienie wahacza o 2 cm bez pęknięcia jakiegokolwiek elementu w przypadku takiej wielozawiasowej ramy jest niemal niemożliwe.
Po 1. Aluminiowa rama pracuje ale tylko w płaszczyźnie pionowej i są to odkształcenia rzędu kilku mm. Te odkształcenia są wręcz uwzględniane przy projektowaniu ramy. Bocznie zakłada się, że rama ma być sztywna.
Zatem jak mocno trzebaby było uderzyć (i jak?) aby rama z utwardzanego alu nie pękła przy tak dużym skosie? - niewykonalne! Chyba że w piecu...
Po 2. Jak sprawdzić, czy rama typu full jest prosta co do mm wg. założeń konstruktorskich?
Należy wyjąć tylne koło, wymontować sprężynę z tłumika lub całkiem go wymontować i kierować zawieszeniem w dół i w górę w zakresie całego skoku. Jeśli czujemy w jakimś momencie opór lub podejrzane dźwięki, to rama może być lekko skrzywiona (zakładam, że łożyska są nasmarowane w dobrym stanie).
Dla dokładniejszego pomiaru wyjmujemy samą sprężynę z dampera (koło zakładamy spowrotem) i przy różnym zakresie ugięcia zawieszenia sprawdzamy czy przy odkręcaniu jakiegoś linka/popychacza/zawiasu nie występuje samoczynne przesunięcie otworu względem gniazda po wykręceniu śruby łączącej obydwa ruchome elementy.
To samo powinien zrobić sławetny Rychtarski lub owy krzak-serwis, ale przecież korzystniej urwać 400zł na prostowaniu czegoś prostego


Co do 2 ptk.
W tym wypadku widełki miały być odsunięte. Tego sie nie sprawdzi tym sposobem imho.
Ten dokladniejszy pomiar... nie kminie tego.
W tym wypadku widełki miały być odsunięte. Tego sie nie sprawdzi tym sposobem imho.
Ten dokladniejszy pomiar... nie kminie tego.
Jeśli jakiś element ma jakąś tam masę i trzyma go śruba to grawitacja nie zrobi swojego i nie przesunie go? Jak w końcu ma być? Przy czy po wykręceniu?i przy różnym zakresie ugięcia zawieszenia sprawdzamy czy przy odkręcaniu jakiegoś linka/popychacza/zawiasu nie występuje samoczynne przesunięcie otworu względem gniazda po wykręceniu śruby łączącej obydwa ruchome elementy.
- w tym wypadku wystarczy samo pasowanie piastyW tym wypadku widełki miały być odsunięte. Tego sie nie sprawdzi tym sposobem imho.

Co do pkt. 2. Bierzemy jakiś rower, niech będzie ten sam BH '09 z tematu z dwoma białymi łącznikami.
Wyjmujemy w nim jedynie sprężynę z dampera, aby umożliwić beznaprężeniowe ugięcie zawieszenia w pełnym zakresie.
Przy zerowym stopniu ugięcia, wykręcamy dla przykładu jeden z łączników zawieszenia (lewy biały łącznik) i wkręcamy go spowrotem,.. ale już przy maksymalnym ugięciu ramy.
Jeśli rama ma minimalne skrzywienie któregokolwiek łącznika lub części tylnego trójkąta, wówczas powstają naprężenia, które widać właśnie przy skręcaniu/rozkręcaniu. Objawia się to tym, że wyjęty łącznik przy minimalnym skoku odkręca się i przykręca bez oporów a przy ugiętym zawieszeniu czujesz, że łożysko nie może wskoczyć w tulejkę lub jakaś śruba jest przesunięta w świetle otworu.
Może być mnóstwo takich odchyłek i w zależności od płaszczyzny skrzywienia problemy pojawią się przy 0mm v 30mm v 100mm ugięcia, itp...
U mnie w ramie wielowahaczowej miałem sytuację że pojawiły się dziwne skrzypienia, pomierzyłem rower w każdej płaszczyźnie i było niby okej... ale jak tylko odkręciłem śrubę od jednego z wahaczy to otwór w łożysku automatycznie 'uciekł' na kilka mm i nie mogłem tej śruby spowrotem wkręcić. Zjawisko takie występowało u mnie tylko przy ~60/220mm ugięcia zawieszenia. Rama była skrzywiona właśnie w tej płaszczyźnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości