Hayes stroker Ace Vs Hayes prime expert

adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Hayes stroker Ace Vs Hayes prime expert

Post autor: adrian50005 »

Witam.
Mam dylemat poszukuje hamulca do mojego kroweru, jako iż że mam dosyć mojego nina z tyłu poszukuje czegoś w miarę taniego i dobrego.
Zastanawiam się na Acem ale z tego co czytam na stronie velo, zastanawiam się który będzie lepszy do dh, bo w przypadku prime expert pisze "Siła hamowania została zwiększona o 23% w stosunku do Strokera Ace"
Czy jest prawdą że 4 tłoczkowy byłby słabszy od 2 tłoczkowego( tu nawet tłoczki nie maja jakiejś dużej średnicy)
Napewno Ace będzie bardziej "pojemny cieplnie" tu plus dla niego.
Co sądzicie o nich ?
Będzie to pracować na tarczy 203.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

pamietaj ze prime expert jest tylko do "lekkiego DH", jak pisze velo, a ace poprostu do DH. swojego czasu tez sie nad tym zastanawialem i doszedlem do wniosku ze to jest niemozliwe, moze chodzi tutaj o 2 tloczki z ace'a i 2 tloczki z prime'a? bo skoro prime by byl mocniejszy od ace'a to jaki bylby sens robic 4-tloczkowego ace'a?
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Może im się coś pomyliło i chodziło im o jakiegoś dwutłoczkowego Strokera? :D Tak czy siak to i tak pewnie tylko marketingowy bełkot. Każdy producent jak wypuszcza nowy model hamulca to zwykle mówi że jest o 20/30/50% mocniejszy od poprzednika. Jakby tak rzeczywiście było, to po kilku latach nawet podstawowe modele danego producenta zatrzymywałyby w momencie największego grubasa z każdej prędkości :lol:
Ile masz w ogóle kasy na ten hamulec? Bo jak w okolicach tych katalogowych 650 zl za Ace/Prime to pomyśl może lepiej nad sprawdzonym Saintem?
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

No właśnie sainta nie chce, jeździłem na wielu nie podoba mi się ich"gumowatośc" , a nie chce nowego coda, nic od avida bo są zbyt awaryjne. I pomyślałem o Ace, formula the jest dla mnie nie osiągalna finansowo. Nic innego nie przychodzi mi na myśl...
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
UfuS78
Posty: 454
Rejestracja: 12.06.2011 10:55:52
Lokalizacja: Porąbka
Kontakt:

Post autor: UfuS78 »

Ace'a nie bierz jeździłem na tym hamulcu, u kumpla bo u kumpla, ale za tą kasę nie warto, dziwna klamka hamulec bez modulacji praktycznie, na prime pro nie jeździłem więc sie nie wypowiem. Avida nie chcesz bo awaryjny ale są to przypadki jeden na x na prawdę nie ma aż tak źle.
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Mam obecnie w domu dwa avidy i w jednym padał tłoczek w klamce, a w drugim leje tłoczek w zacisku.

Wracając do tematu jeżeli formule są za drogie to może nowe shimano? Osobiście nie jeździłem ale ludzie bardzo je chwalą. Co do primów nie widziałem żeby ktoś je miał na forum więc można powiedzieć że niesprawdzone.
.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Bierz shimano i się nie zastanawiaj. Przewinęło mi się ostatnio kilka przez ręce w różnych rowerach i wszystkie super kozak. Zarówno 2011 jak i 2012. Oczywiście 2012 sporo lepsze... za 750 jest przekozak XTR, za 420 XT a za 370 SLX. Gdzie wg. mnie nie warto do XT dokładać...
Z gówna bata nie ukręcisz.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

adrian50005 pisze:nie podoba mi się ich"gumowatośc"
To kwestia odpowietrzenia i odpowiedniego poziomu oleju ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

A cos sądzicie o połączeniu nowej klamki xtr- mogę mieć ja za 170 zł, +stalowy oplot, zacisk saint?
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Gadaj z off roadem. Ze starszymi klamkami ludzie sobie bardzo chwalili.
.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

adrian50005 pisze:A cos sądzicie o połączeniu nowej klamki xtr- mogę mieć ja za 170 zł, +stalowy oplot, zacisk saint?
tak jak tomek pisze, kliknij na priv to Ci wszystko opowiem jak to u mnie sie sprawuje ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

adrian50005 pisze:A cos sądzicie o połączeniu nowej klamki xtr- mogę mieć ja za 170 zł, +stalowy oplot, zacisk saint?
przewód w stalowym oplocie ok, ale do Sainta klamka Sainta, kolega miał klamki XT z nowym Saintem i było bardzo dobrze, ale jak kupił klamki Sainta to się okazało, że niebo a ziemia!
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

AdiFreerider pisze:przewód w stalowym oplocie ok, ale do Sainta klamka Sainta, kolega miał klamki XT z nowym Saintem i było bardzo dobrze, ale jak kupił klamki Sainta to się okazało, że niebo a ziemia!
A świstak siedzi i zawija ;)

Wkleje to co napisałem juz wczesniej:
off_road pisze:Tyle co zainstalowałem na prędkości dźwignie XTR no to po kolei:

Przy zamianie z dźwigni saint na xtr trzeba nowe oliwki. W saincie sa na głębokosci 5mm w XTR cos kolo 2mm.
Poza tym wszystko plug and play :)
Zestaw odpowietrza sie wręcz bajecznie duzo lepiej niż zwykły saint. Instalujemy funnel i wszystko sie samo robi :)

teraz działanie:
- Łojezu jaką to ma modulacje ;O
- Klamka jest ze 3cm krotsza względem sainta więc w przypadku boobara wszelakie problemy z oddaleniem idą sie ten no tego... :D
- Dużo wygodniejsze od sainta.
- Na klamkach sainta nie czułem puchnięcia przewodów, teraz zdecydowanie przewody 80-ki puchną w palcach.
- To samo zaciski kładziesz dłoń i czujesz jak sie wygina, takiego efektu na klamach sainta nie było.
- Nareszcie czuć żę smiga free stroke :)
- Mniej siły cza użyć do postawienia roweru na koło :)
- Wyżłobienia w dźwigni są super :D

Co do wad tu na szybko co zauwazyłem:
Cała dzwignia nie siedzi tak sztywno na kierownicy, przy mocnym pocśnieciu widać jak sie oddala od kiery ;)
Pasuje dać troszkę smaru na bierznie w klamce fabrycznie hmm nic tam nie ma :)
quilong pisze:Mike Levy zastanawiał czemu hamulce Brendoga są tak mocne, skoro złożone na seryjnych zaciskach, klamkach i przewodach - mechanik wytłumaczył, że sekret tkwi w idealnym odpowietrzeniu (kiedyś się zastanawiałem po co tak często odpowietrzają hamulce)
Potwierdzam, ale stare da sie odpowietrzyc idealnie dopiero mając specjalny przyrząd montowany do klamki cos a'la zacisk do klejenia drewna :)
W przypadku klamek nowej generacji odpowietrzanie zajmuje max 10min. I dosłownie wszystko z układu wyłazi :)

Co do ceny 208zł cyklotur :) promocję mają :D Ostatnio pare ich sprzedali hehe własnie do zamian w saintach :D;)

Na najwiekszą uwagę zasługuje totalnie wypasiona ergonomia dźwigni. Fajne jest to ze jest duzo krotsza mniejsza i zgrabniejsza. Wczesniej padła opinia o strefę zgniotu na porownaniu śmiem twierdzic ze szybicej oberwie regulacja w 810 niz 988 :)

Fotka z porownaniem old i new :)
Obrazek

Co do odpowietrzania, potrzeba funnela za 18zł :) ktory ma podstawkę do ktorej kładziemy sobie szpikulec w trakcie machania klamką, mozna do niej wstawić caly juz sciagniety zestaw zawierajacy olej coby sie nie rozlało w trakcie wkryncania sruby w dźwignie. Otwieracza na browar mi tam tylko brakuje :D

Można się nawet pokusić o zatkanie ową podstawką całego zestawu ze szpikulcem w srodku:)

Ja mialem plan zatkać go gdy jest zamontowany walnąc jakąś lajtową rundke zeby wyszły wszystkie bomble. Ale nie ma takiej potrzeby wszystkie wyłażą ładnie juz w garazu :)
Obrazek

quilong pisze:Rozmawiałem z osobą która jeździ na takim samym secie, mówiła że przede wszystkim serwo mechanizm w nowych klamkach nie potrzebuje tak dużej siły jak w starych wersjach do ruszenia dźwigni (w starszych czuć na początku leki opór),
Przy maks wykręconej regulacji pad contakt 988 też mają wyraźny opór :) ze względu na tor po ktorym sie docisk tłoczka porusza. W starych to była po prostu załamana linia, teraz są 2 załamania :)
Jedna rzecz jest fajna. Pad contakt ma blokadę przed wykręceniem :)
Pomarancza! pisze:Czyli opłaca się zainwestować w takie klamki ?
Nigdy nie wroce do starej generacji dźwigni shimano ;)Jak tylko wyjdzie pełnoprawny saint na 2013 czy ile tam zmieniam zacisk i cisne dalej :D Będzie niezły lans na radiatorki w klockach xD
quilong pisze:braku sztywności na mocowaniu klamka/kierownica.
Efekt jest jedynie wizualny w praktyce nie czuć tego :) w miejscu gdzie jest końcówka osłaniająca przewód pojawia sie przesuniecie o jakis 1mm.
Przy dwuręcznym cisnięciu na klame ;) Efekt będzie w praktyce obserwowany juz dawno po zablokowaniu koła ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

Panowie właśnie stoję nad wyborem. Czy zacisk sainta z klamką xtr m988 czy klamką sainta (klamka saint tańsza o 50 zł).
Komplet będzie działać na kablach w stalowym oplocie.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości