Coraz większe klocki + tarcze z coraz większymi wycięciami!?
Duża powierzchnia klocków to Gatorbrake 8, obstawiam, że ok. 10% tarczy i nie grzeje, hamuje, moduluje. W porównaniu do Grimeci Sys. 8 4 tłoczki i innych 2. To wzrost siły i zupełny brak czegoś takiego jak grzanie, czyli zgadza się się z tą temperaturą, ale siła też wzrosła, a modulacja dobra jest.
Polecam !
Polecam !
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
Dobry kierunek pokazała Formula projektując owalny zacisk w modelu RO. Gdzieś ktoś wysunął teorię, a było to na pewnych studiach na PWr, że siła hamulca zależy w dużej mierze od relacji powierzchni tłoka do powierzchni okładziny hamulcowej. Innymi słowy, na nic duży klocek skoro tłok nie jest odpowiednio wielki. I właśnie w ten deseń leci Formula RO, tylko jeszcze trzeba to w praktyce przetestować.
www.foesracing.com
KubaLaPL... to są dwa całkowicie różne zagadnienia i obniżanie profilu opon czemu innemu służy.
Powyższy wzór na siłę tarcia już każdy załapał ale warto pamiętać o tym, co dodał pietryna. Mianowicie sposób przeniesienia siły z tłoczków na tarczę poprzez klocki ZALEŻY od powierzchni trących.
W przypadku bardzo dużych klocków nacisk jest rozkładany na większej powierzchni a przeciwnie, w nieskończenie małym klocku siła byłaby skupiona w punkcie. Skupienie siły w mechanice w większości zjawisk jest niekorzystne. Ciekawi mnie czy w przypadku hampli miałoby to jakieś negatywne skutki.
Temat trochę filozoficzny, ale odświeżyć wiedzę z fizyki w rowerowej otoczce nie zaszkodzi
Powyższy wzór na siłę tarcia już każdy załapał ale warto pamiętać o tym, co dodał pietryna. Mianowicie sposób przeniesienia siły z tłoczków na tarczę poprzez klocki ZALEŻY od powierzchni trących.
W przypadku bardzo dużych klocków nacisk jest rozkładany na większej powierzchni a przeciwnie, w nieskończenie małym klocku siła byłaby skupiona w punkcie. Skupienie siły w mechanice w większości zjawisk jest niekorzystne. Ciekawi mnie czy w przypadku hampli miałoby to jakieś negatywne skutki.
Temat trochę filozoficzny, ale odświeżyć wiedzę z fizyki w rowerowej otoczce nie zaszkodzi

-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kruku ja wiem, że swoje się chwali ale w zakopcu dałes te heble swoje pomacać i więcej modulacji ma wyrzucenie kotwicy przez okno. Ten hebel nie hamuje wcale az nagle przy klamce blokuje koła. To nie jest modulacja.Kruk pisze: a modulacja dobra jest.
Czasem jak cos wymyslisz to ja dalej uwierzyc nie moge. Nawet na wielich tarczach w autach sportowych mozna spalić tarcze. To nie ma nic wspolnego z siłą ale jak masz wielkie cięzkie auto to żeby to sie nie grzało potrzeba. Jasne dłuzsze ramie to wieksza moc hamowania ale wieksze tarcze wiekszosc ludzi montuje jednak ze wzgledu na grzanie sie, które jest znacznie wiekszym problemem.KubaLaPL pisze:Właśnie dlatego sportowe samochody mają cieniutkie kółeczka, bo przecież powierzchnia styku jest nieważna? Nope
Na dowód tego, co mówi off_road można sobie porównać grubość samej tarczy i ogarnąć ładnie stopione felgi Rota.
Druga sprawa, od powierzchni tarcia zależna jest maksymalna siła tarcia która może być przeniesiona bez zablokowania koła (modulacja).
Trzecia sprawa: szeroki klocek to mniejsze ciepło jednostkowe na cząsteczkę okładziny, to samo z tarczą.
Czwarta sprawa to warunki których producent przewidzieć nie może: malutkie niedoróbki w okładzinie, krzywizna tarczy (wyobraźcie sobie bicie tarczy szerokości punktu przy klocku powierzchni punku... papa), czy jakiś syf który się tam może dostać i ma mniejszą szansę zalepienia całego klocka.
A opony mają to do siebie, że szerokie się mniej grzeją i odkształcają i dlatego przy ekstremalnych hamowaniach na asfalcie opłaca się mieć szerokie i płaskie. Tak samo jest na zakręcie i przy przyspieszaniu, tylko w mniejszym stopniu. Profil i szerokość opony to dźwignia siły zdejmującej ją z felgi. Dlatego na zakręcie fajnie mieć coś szerokiego albo przynajmniej płaskiego. Do tego żywotność dochodzi i wytrzymałość gumy - im jej więcej tym mniejsze obciążenia na jednostkę, ale większa masa i opór toczenia.
Druga sprawa, od powierzchni tarcia zależna jest maksymalna siła tarcia która może być przeniesiona bez zablokowania koła (modulacja).
Trzecia sprawa: szeroki klocek to mniejsze ciepło jednostkowe na cząsteczkę okładziny, to samo z tarczą.
Czwarta sprawa to warunki których producent przewidzieć nie może: malutkie niedoróbki w okładzinie, krzywizna tarczy (wyobraźcie sobie bicie tarczy szerokości punktu przy klocku powierzchni punku... papa), czy jakiś syf który się tam może dostać i ma mniejszą szansę zalepienia całego klocka.
A opony mają to do siebie, że szerokie się mniej grzeją i odkształcają i dlatego przy ekstremalnych hamowaniach na asfalcie opłaca się mieć szerokie i płaskie. Tak samo jest na zakręcie i przy przyspieszaniu, tylko w mniejszym stopniu. Profil i szerokość opony to dźwignia siły zdejmującej ją z felgi. Dlatego na zakręcie fajnie mieć coś szerokiego albo przynajmniej płaskiego. Do tego żywotność dochodzi i wytrzymałość gumy - im jej więcej tym mniejsze obciążenia na jednostkę, ale większa masa i opór toczenia.
I nie muszę nic tłumaczyć, wszyscy wyżej mnie wyręczyli.
Poza tym zbyt szeroki lać też jest niekorzystny, przy profesjonalnych rajdach takie rzeczy się wylicza...

SKRADZIONY!!! http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=55611 Dalej bez sprzętu 

Spaced- czekałem na Ciebie :* !
Jak się kiedy spotkamy dam Ci nawet na tym zjechać i wtedy wyrazisz opinie(a te kółko na parkingu, pamiętam jak dziś).
Zresztą ja długo jeżdżę na tych heblach to zapewne mam wyczucie, ale w sztywniaku mam Grimece Sys.8, więc niby na bieżąco jakieś porównanie mam.
Ale założę się, że zagrzać te heble i poczuć różnicę w pracy byłoby baardzo ciężko.
Taki mały OT, jest jakiś działający, wart uwagi amortyzator USD do 1,5k, dostępny w PL, za granicą ? Jak możesz odpisz na pw., pozdro.
Trzeba było tym hamować, a nie zabierać się do tego jak do gorącej 15, gdzie modulacji nie uświadczysz.Spaced pisze:Kruku ja wiem, że swoje się chwali ale w zakopcu dałes te heble swoje pomacać i więcej modulacji ma wyrzucenie kotwicy przez okno.
Jak się kiedy spotkamy dam Ci nawet na tym zjechać i wtedy wyrazisz opinie(a te kółko na parkingu, pamiętam jak dziś).
Zresztą ja długo jeżdżę na tych heblach to zapewne mam wyczucie, ale w sztywniaku mam Grimece Sys.8, więc niby na bieżąco jakieś porównanie mam.
Ale założę się, że zagrzać te heble i poczuć różnicę w pracy byłoby baardzo ciężko.
Taki mały OT, jest jakiś działający, wart uwagi amortyzator USD do 1,5k, dostępny w PL, za granicą ? Jak możesz odpisz na pw., pozdro.
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Soulforged- w normalnej wadze rower, zapewne lżejszy od większości. A tarcze strasznie leciutkie Gatorbrake 8cali(złote, powłoka Ti). Gdzież tak popularnie. Z przodu Big Ego i stary Rotec koło 180mm przód/tył.
EZrider- jakbyś kiedy był w Krakowie, albo gdzieś spotkał nie ma sprawy.
Lubię eksperymentować i różne wynalazki, a kupiłem tak duży zestaw z tymi Gatorbrake-ami za dobre pieniądze i było warto.
Ostatnio np. kupiłem kasetę Sunrace-a i była tania, co mnie rozbiło jest utwardzana powierzchniowo, co powinno znacząco wpłynąć na wolniejsze zużycie. Czego we wszelkich Shimano, Sram za większe pieniądze nie spotkałem.
Jeszcze ładnie wygląda
.
EZrider- jakbyś kiedy był w Krakowie, albo gdzieś spotkał nie ma sprawy.
Lubię eksperymentować i różne wynalazki, a kupiłem tak duży zestaw z tymi Gatorbrake-ami za dobre pieniądze i było warto.
Ostatnio np. kupiłem kasetę Sunrace-a i była tania, co mnie rozbiło jest utwardzana powierzchniowo, co powinno znacząco wpłynąć na wolniejsze zużycie. Czego we wszelkich Shimano, Sram za większe pieniądze nie spotkałem.
Jeszcze ładnie wygląda

Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość