Amortyzator skrętu w rowerze?

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Amortyzator skrętu w rowerze?

Post autor: off_road »

Jak w temacie jeden z pierwszych amortyzatorów skrętu w rowerze.
Jak dla mnie zajebioza :D W Hondzie mam taki i nie wyobrażam sobie jeździć bez... wiec w rowerku? Czemu nie :D

Obrazek

http://www.pinkbike.com/news/Emmeline-R ... Check.html

na szybko mozna zrobic tak:
http://patrz.pl/filmy/lsl-thunderace
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Edit:
Jednak faktycznie to jest tłumik skrętu (steering damper)
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
%$&
Posty: 6
Rejestracja: 29.03.2012 19:37:48
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: %$& »

A czy to nie o to chodzi na rowerze, żeby kierownicą móc szybko i sprawnie gibać? Mnie kurwica bierze jak mam choćby lekki opór na sterach...
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Domyślam się, że ten tłumik skrętu niweluje nieprzyjemne oscylacje (miotanie) kierownicy przy motorze.
Czy w rowerze to nie przesada?

Takie moje subiektywne zdanie.
Nie znam się, może mi ktoś wytłumaczy po co to?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Panowie widze nie jeździliscie z czymś takim.
Zaleznie od ustawienia mozna zrobic tak, ze nawet nie poczujecie oporu przy skręcaniu nie należy tego utożsamiać z za mocno skręconymi sterami ;)
Na lądowaniach i mega dziurawych sekcjach musi sie pieknie z tym jechać.

Gdyby Pirat to miał... prawdopodobnie pojechał by dalej i nie zauważył, że coś poszło nie tak ;)
http://www.pinkbike.com/video/262311/
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Zobaczymy co wyjdzie z testów ;) mi sie to podoba
Back in black
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Akurat Pirat to tam po prostu krzywo zlądował, nie od telepania ;) Ogólnie to raczej sens w tym widze taki, że łapy nie wybuchną tak szybko.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

hmm, zauważcie, że jest to w rowerze dziewczyny. Dla kobitki to na prawdę może dużo dawać.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

http://www.youtube.com/watch?v=Rn_fCXVwPic

Prosty test amor skretu + młotek :D Jakieś pytania? :D
Zastanawia mnie jedno kiedy ktos w koncu to wypusci w oficjalnej wersji rowerowej :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

No rozumiem. Zapobiega gwałtownemu skręceniu kiery. Tylko że kiedy mają miejsce takie gwałtowne skręty (w rowerze).
Na myśl przychodzi mi zahaczenie np. o drzewo. Ale przy takim czymś, to nawet amortyzator nie pomoże. A możliwe, że nawet może zaszkodzić, bo kiera się nie obróci i możesz klamkę lub kierę połamać, albo i nawet łapę połamać.

IMO ma to tylko jakiś sens przy dwupółkach.

Przy lądowaniu na hopie nie zdążyło mi się np. skręcić kierownicą. Owszem delikatnie się skręci, ale nie zauważyłem, że mi to przeszkadza.

Możliwe (a nawet pewne), że się mylę, bo jeżdżę na 66 i to się raczej nie sprawdziłoby u mnie :roll:

Chyba że czegoś takiego nie przeżyłem ;) .
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

ari4 pisze:IMO ma to tylko jakiś sens przy dwupółkach.
Dokładnie tak, w 1 półce trzeba by to jakos inaczej ogarnąć :D
ari4 pisze:Przy lądowaniu na hopie nie zdążyło mi się np. skręcić kierownicą. Owszem delikatnie się skręci, ale nie zauważyłem, że mi to przeszkadza.
szybki test :)
Moto z amorem
Moto bez amora

Ta sama trasa w lesie, różnica taka, ze w drugim przypadku wyraźnie czuć myszkowanie kierownicy na wybojach.
Załóżmy kierownica po najechaniu na korzeń Ci się obraca o 4cm (mierzone na końcu kiery) to z amorem Ci sie obroci o 0.5cm

Puki człowiek nie ma porównania jednego i drugiego na tej samej trasie nie da się ogarnąć ;)

99% osob przecież nie ma tego w rowerach wiec raczej nikomu to nie przeszkadza ale ide o zakład, ze odczują roznice gdy sie brykną na furze z takim wynalazkiem :)

Rożnica jak pomiedzy jazdą na SR XCR bez tłumienia a czymś z rasowym tłumieniem 888? ;P no cóż ale jedno i drugie sie ugina :D

Rozwala mnie opinia o tym, ze to utrudnia skręcanie ;[
Za pewne osob ktore nawet nie stały przy motocyklu z amortyzatorem skrętu ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Możliwe, że masz rację. Nawet przekonałeś mnie, ale to ma chyba tylko rację bytu w dwupółkach, gdzie wychylenie kierownicy jest ograniczone. Nie wydaje mi się, że dałoby się na tym zrobić xupa na jednopółce, chyba że można na tym kiere obracać jak na rotorze ;p
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Jednak wyjaśniłeś mi tym filmikiem :) .
Ale tak jak się spodziewałem, max. skręt kierą 90st
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Trojo fajnie ze sie dokopałeś do filmu :)

Jak to ludzie potrafią diametralnie zdanie zmienić w ciągu jednego tematu :D
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

To mogłoby być przydatne w sztywniakach ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Ciekawe jakbyś zrobił szybkiego barspina, czy by zadziałało.
Takie ustrojstwo poinno chyba mieć regulację prędkości działania tłumienia, nie?
Digas
Posty: 856
Rejestracja: 05.03.2006 15:12:54
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Amortyzator skrętu w rowerze?

Post autor: Digas »

nie mam pojęcia na temat konstrukcji tego wynalazku więc napiszę troszkę hipotetycznie, że bezcenne musi być uczucie gdy się psuje i blokuje kierownice w najmniej oczekiwanym momencie :) Chyba że jest to po prostu niemożliwe.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Tak a wszystkie dampery jak sie psują to sie blokują :)
Raczej tracą tłumienie niż mocniej tłumią ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości