[luke_] MDE Damper SX + Elka Stage 5 + Fox 36 FLOAT 180mm

Grześ
Posty: 312
Rejestracja: 19.04.2004 10:24:50
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Grześ »

Ten rower nie jest na Ciebie za krótki?
na fotce wygląda jak byś ładował kolanem po kierownicy.
Jakie on ma efektywne T/T i ile masz wzrostu?
jaro09
Posty: 94
Rejestracja: 18.07.2008 21:59:10
Lokalizacja: Zywiec / Krakow
Kontakt:

Post autor: jaro09 »

Rower po prostu kozacki.
Demo pewnie już zarosło kurzem :lol:
Jak zmienisz mostek na krótszy i siodło przesuniesz do tyłu to będziesz miał problemy na podjeździe, bo przesuniesz środek ciężkości do tyłu.
Za to na zjeździe będziesz mógł mocniej pociskać :twisted:
www.ects.pl
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Grześ, w wersji do latania, siodło jest na maksa opuszczone. Stąd jak usiąde to jestem blisko kiery a rower krótki :)
W takiej konfiguracji siodła praktycznie nie używam, a jak je ustawię w normalnej pozycji do jazdy, to rower krótki nie jest (widać jak siodło mam do przodu przesunięte generalnie) :)

demo się kurzy, bo jest niekompletne na razie. Ale jak je skończę, to na lokalnych trasach i tak nie będę jeździł bo Covert jest lepszy po prostu tutaj.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Dzisiaj byłem polatać na lokalnych traskach "DH" i potem zaraz podniosłem siodło, zdjąłem ochraniacze i zrobiłem sobie małe AM na innych traskach :)
Uwielbiam tą uniwersalność tego roweru.
Generalnie gdyby mieć dwa komplety kół i zapasowy drugi powietrzny damper (niegłupi pomysł) to ogarnie wszystko co potrzeba i mógłby zostać jako jedyny rower w stajni.

Po dokładnym zgłębieniu tematu i ustawieniu zawieszenia etc., stwierdzam że rower jest po prostu rewelacyjny.
Podjeżdża, zjeżdża, skacze, lata - wszystko czego można pragnąć.

Oczywiście nie zjeżdża tak jak rasowa zjazdówka i nie podjeżdża tak jak rasowy hardtail. Trzeba mieć tego świadomość.

Z pewnych powodów, demówkę sobie zostawiam. Więc kwestie ekstremalnych (przynajmniej dla mnie) zjazdów ona ogarnie i będzie super.
Pewnie ruszę ją kilka razy w roku, ale i tak warto ją zostawić :)

Ostatnio zrobiłem sobie dokładny serwis wszystkiego i przy okazji zmieniłem linki. Myślę że jest lepiej teraz.

Obrazek

Dodatkowo chwilę pobawiłem się kamerką i zrobiłem króciutki filmik, jako mój pierwszy edit. Tak dla zabawy - było fajnie :)

http://www.pinkbike.com/video/273089/

i taki video-żarcik ze śmiesznym zakończeniem z dzisiaj :)
https://vimeo.com/48208514
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

swietny swietny.
i nareszcie ktos kto mysli podobnie!

ja mam wlasnie 2 zestawy kol na jednych lzejsze oponki + "szybszy bieznik"
na drugich kloce do enduro/dh

bylem posmigac po traskach XC na tych lzejszych kolach i jezdzi sie duzo lepiej

moze dla niektorych to foch ale dla mnie dobry pomysl. zwlaszcza jak wszystko jest zrobione na bezdetkowe i zmiana opon to troche walenia...

2 dampery tez :) troche przez przypadek bo mi zostal sprezyniak po starej ramie i pasuje.

ja nie mam roweru do DH.

pozdro!
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Również użytkuję rowerek o zacięciu enduro ( sx trail 2009 ) i był to dla mnie najlepszy wybór. Aktualnie będę zbijał masę roweru,bo na oponach ardent 2.25 rower waży 16,2kg. Super rowerek.
Ride 4 Fun ! Biatch !
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

DH-luka pisze:i nareszcie ktos kto mysli podobnie!
to zes wyskoczyl jak filip z konopii... ;)
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Wrzuciłem mostek 50mm dla testów, czyli 15mm krótszy.
Objeździłem i oblatałem rower na lokalnej trasce i wygląda na to że mostek zostanie. Nie wiem jak na podjazdach jeszcze, ale nie jest to moim priorytetem.

Obrazek

Generalnie wydaje się że z jednej strony trochę łatwiej skręca, ale czuję więcej stabilności z drugiej. Podoba mi się ten kierunek :)
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

luke_ pisze:Podoba mi się ten kierunek :)
bo to sluszny kierunek w tego typu rowerze ;)
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

no, dzisiaj na 100% pewien już jestem, chociaż bardziej lajtowy dzień był niż wczoraj :)
Mostek zostaje. A co tam? Pieprzyć podjazdy :)
Ani z Coverta krosiarski ścigant ani ze mnie golinoga ;) hehe
Powoli się będę rozglądał za kierą teraz.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Zamieniłem w weekend tłumik w Totemie z Mission Control na Mission Control DH.
I tak miałem wyjęty floodgate :)
Dzisiaj po pracy jadę go oblatać trochę - zobaczymy czy rzeczywiście jest lepiej, jak to piszą wszyscy.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

ale zmieniles sama kompresje?? tam powrot trzeba wymienic jednoczesnie zeby dobrze to pracowalo.
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Przecież do Totemów nie ma tłumika powrotu z 2 regulacjami, tylko do Boxxerów są.
DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

Ale tlumik powrotu pod MC DH jest caly czas dual flow. Szybki powrot jest ustawiony fabrycznie. w boxxerach tak jak piszesz sa obie regulowane zewnetrznie.
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

oczywiście że całość, czyli tłumik kompresji i tłumik powrotu.
W innym przypadku nie bardzo miałoby to sens :)

wstępnie objeździłem, ale jutro dopiero będę miał okazję polatać coś więcej żeby sobie wyrobić opinię. Ale chyba bardziej pluszowy jest.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

No i stało się...
kompletna rewolucja pod każdych chyba względem :)

Obrazek

Szczegóły w pierwszym poście.

W sumie to decyzja była dość logiczna. Po prostu spojrzałem na to wszystko z boku i zastanowiłem się co tak naprawdę na rowerze robię.
Wyszło mi z tego, że każdą trasę jaką ja sam jestem w stanie zjechać - ogarnę na maszynie enduro. Mało tego, patrząc na to jak jeździłem wcześniej na dużych maszynach i jak zacząłem jeździć na Covercie, wiem że Covert dawał mi o wiele więcej frajdy z jazdy.
Chciałem więc po prostu takiego bardziej uniwersalnego Coverta. Chciałem złożyć go jednak trochę lżej (stąd powietrzny fox i lżejsze koła). Chciałem również bardziej zaawansowane zawieszenie żeby mimo troszkę większego skoku lepiej podjeżdżał. A jednocześnie chciałem rower który na zjazdach będzie zachowywał się bliżej demo.
Wiem, że to generalnie sprzeczne wymagania i takie połączenie wymaga kompromisu.
I cholera muszę przyznać że póki co, nie znalazłem miejsca gdzie projektant poszedł na ten kompromis

Generalnie tak. Podjazdy mogę cisnąć na stojąco. Nie miałem pierwszego dnia przedniej przerzutki, więc skończyły mi się przełożenia. Ale mimo to, podjeżdżając pod górkę po kamieniach wybierał wszystko. A ja nie miałem wrażenia że cokolwiek z mojej energii jest po drodze stracone. Dla mnie to niespodzianka, bo tutaj się właśnie tego kompromisu spodziewałem. Wiedziałem że będzie trochę lepiej, ale efekt jak na razie przeszedł oczekiwania.
I to zarówno ja jak i kumpel na covercie byliśmy tym nieźle zaskoczeni.
Na zjazdach wiadomo - z tak aktywnym zawieszeniem pod tyłkiem i z taką geometrią nie ma uwag.

Coś więcej będę mógł napisać za jakiś czas. Muszę wszystko ustawić sobie pod siebie, dotrzeć i go dobrze poznać.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Fajny prezent noworoczny. Zdaje się że bujałem się na podobnym wynalazku i daje dużo swobody. Trochę zazdro, chociaż wolałbym i tak 2 rowery. :) Czy Ciebie można czasem na Dolnym Śląsku spotkać?
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Dzięki :)
Na Dolnym Śląsku dotychczas nie, ale w tym roku na pewno tam też będę śmigał :)
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
GodLikeBike
Posty: 75
Rejestracja: 03.12.2011 19:36:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: GodLikeBike »

Fajnie, że nowy nabytek cieszy i nawet kolor się spodobał, bo zmiana z czarnego matu była dość drastyczna :D
Dzięki za udaną współpracę i że rower stał się małym prezentem nie świątecznym a noworocznym, ale chyba daje nie mniej radości jak możemy przeczytać :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości