Formula The One - co zrobić by klamka łapała głębiej_

ryżu_
Posty: 114
Rejestracja: 23.02.2011 00:24:43
Kontakt:

Formula The One - co zrobić by klamka łapała głębiej_

Post autor: ryżu_ »

Witam, co można zrobić by w Formule The One klamka łapała bliżej kierownicy? Wkurza mnie to że zaczyna łapać ok 2 cm przed kierą, i nie da się tego ustawić regulacją :/
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

odpowietrzyć?

szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

To bliżej czy dalej?
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Bliżej od kiery, czyli dalej od głębiej musi wcisnąć

AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

zużyć klocki xD
ryżu_
Posty: 114
Rejestracja: 23.02.2011 00:24:43
Kontakt:

Post autor: ryżu_ »

Bliżej kierownicy czyli klamka musi pokonać dłuższa drogę zanim hamulec zacznie działać. Czy przypadkiem odpowietrzenie nie wywoła odwrotnego efektu?
TrzecieKolo
Posty: 171
Rejestracja: 11.11.2011 22:47:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: TrzecieKolo »

Wywoła :)
For Fun - ja rowerowo, czyli blog rowerowy :)
Kalais Studios - ja zawodowo, czyli grafik z Warszawy :)
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

A nie masz regulacji w klamce?
W hamulcu tego tak nie wyregulujesz. To jeden uj, czy mocno zużyjesz klocki. Hamulec i tak automatycznie reguluje to. Pokażcie mi jakiś hamulec, w którym klamka ma coraz to większy skok wraz ze zużywaniem się klocków.
Miałem HFX9, Juicy 3 i 5, Teraz V2 i jakoś tego nie zauważyłem :roll:
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

ari4 pisze: Hamulec i tak automatycznie reguluje to.
Niby w jaki sposób?? Musiałbyś mieć spory zbiorniczek wyrównawczy.
ari4 pisze:Pokażcie mi jakiś hamulec, w którym klamka ma coraz to większy skok wraz ze zużywaniem się klocków.
Np. Moje Code 2011
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ryżu_
Posty: 114
Rejestracja: 23.02.2011 00:24:43
Kontakt:

Post autor: ryżu_ »

A wracając do tematu? Czy jest coś poza regulacja co może spowodować przybliżenie klamki do kierownicy?
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

ArthurGreen pisze:Niby w jaki sposób?? Musiałbyś mieć spory zbiorniczek wyrównawczy.
Wcale nie. Poczytaj o Hayesach i innych. Jest napisane, że mają automatyczną regulację odległości klocków.
Weź taki przykład:
Zalałeś hamulec na nowo płynem. Dobrze odpowietrzony i itp.
Tłoki są na maxa cofnięte. Zakładasz stare klocki (bierzmy, że zużyte w 50%).
Wszystko składasz do kupy. Wystarczy kilka razy (może kilkanaście) nacisnąć klamkę do końca i tłoki automatycznie zbliżają się do tarczy aż do pewnego momentu, w którym odległość klamki będzie stała.
Nie wiem jak w Codach, ale w tych modelach co wcześniej wymieniłem takie zjawisko ma miejsce.

Edit:
Gdyby było tak jak piszesz, to nie musiałbyś się martwić, naciśnięciem klamki przy zdjętej tarczy (wtedy nie powinny Ci się tłoki ścisnąć ;) ).
piotrmarch
Posty: 297
Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
Kontakt:

Post autor: piotrmarch »

Kumpel w The One reguluje moment załapania ilością płynu w przewodzie. Odpowietrzasz, a później tłoczysz/odsysasz płyn w zależności jakiego efektu oczekujesz.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

A the one nie ma regulacji wychylenia klamki? Bo o to chyba mu chodzi.
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

ari4 pisze:Pokażcie mi jakiś hamulec, w którym klamka ma coraz to większy skok wraz ze zużywaniem się klocków.
Avid Code R 2012?

edit: ArthurGreen mnie uprzedził ;)
ryżu_
Posty: 114
Rejestracja: 23.02.2011 00:24:43
Kontakt:

Post autor: ryżu_ »

Kumpel w The One reguluje moment załapania ilością płynu w przewodzie. Odpowietrzasz, a później tłoczysz/odsysasz płyn w zależności jakiego efektu oczekujesz.
Właśnie o to mi chodziło :) a odciąga płyn przez klamke czy zacisk?

Regulacja jest, ale jej zakres jest dla mnie za maly :)
piotrmarch
Posty: 297
Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
Kontakt:

Post autor: piotrmarch »

Przy klamce, łatwiejszy dostęp.
ryżu_
Posty: 114
Rejestracja: 23.02.2011 00:24:43
Kontakt:

Post autor: ryżu_ »

Godzina roboty i testow i w koncu klamki lapią tam gdzie lubie :D
poeta
Posty: 44
Rejestracja: 27.01.2012 19:15:27
Kontakt:

Post autor: poeta »

ari4 błądzisz kolego, to że każdy hamulec ma autoregulację odległości klocka od tarczy to nie znaczy że klamka nie będzie spadać niżej podczas zużycia klocka
Wytłumaczę to po kolei: (tak samo jest w samochodach - a na tym się znam)
Wciskasz klamkę na nowych klockach uszczelka ustala odległość od tarczy o stałą odległość przyjmijmy 1mm,
teraz klocki zużyły się w 50% naciskasz klamkę tłok wysuwa się o 3mm dalej w stosunku d0 nowych i uszczelka reguluje odległość znowu na 1mm i już 2 mm tłoczek jest bardziej wysunięty
dalej klocki 75% i już gubisz 3 lub 4 mm klamka schodzi niżej i tak w każdym hamulcu jaki spotkasz na rynku (odległości które napisałem w mm są jedynie obrazowe w różnych hamulcach te odległości są również inne)
trzymajmy się ramy to się nie posr...
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

poeta pisze:ari4 błądzisz kolego, to że każdy hamulec ma autoregulację odległości klocka od tarczy to nie znaczy że klamka nie będzie spadać niżej podczas zużycia klocka
Wytłumaczę to po kolei: (tak samo jest w samochodach - a na tym się znam)
Wciskasz klamkę na nowych klockach uszczelka ustala odległość od tarczy o stałą odległość przyjmijmy 1mm,
teraz klocki zużyły się w 50% naciskasz klamkę tłok wysuwa się o 3mm dalej w stosunku d0 nowych i uszczelka reguluje odległość znowu na 1mm i już 2 mm tłoczek jest bardziej wysunięty
dalej klocki 75% i już gubisz 3 lub 4 mm klamka schodzi niżej i tak w każdym hamulcu jaki spotkasz na rynku (odległości które napisałem w mm są jedynie obrazowe w różnych hamulcach te odległości są również inne)
Masz 100% rację. (Też jestem obyty z samochodami ;) ). Tłoczki się wysuną i "trzymane są przez uszczelki. Kiedy tłoczek klamki wysunie się poza otworek od zbiorniczka, to zostaje zassany płyn do pompki. Tłoki w zacisku są nadal przykładowo w 1mm odstępie.
Zjawisko, że w miarę zużywania się klocków, klamka się bardziej zapada, moim zdaniem jest spowodowane za słabo elastyczną membraną. Membrana jest już tak naciągnięta, że nie pozwala "zassać" płynu do pompki. Ja się osobiście z takim czymś nie spotkałem.

Gdyby tak było, to przy zaciśnięciu hamulca bez tarczy, klocki nie powinny się zaciskać, A jednak tak jest.

Miałem 3 komplety Nine'ów, 1 komplet Juicy 5 i Stroker Trail i teraz Hope V2. W każdym w/w hamulcu wymieniałem po kilka razy klocki (oprócz hopow). Nigdy nie musiałem dolewać płynu do zbiorniczka. Przez cały okres użytkowania tych hamulców, odległość klamki była zawsze ta sama. Obojętnie, czy klocki były nowe, czy już blachy szły po tarczy.
I zawsze przy zalewaniu i odpowietrzaniu tych hamulców miałem na maxa cofnięte tłoczki. Po takiej operacji wystarczyło kilka razy nacisnąć do końca klamkę, aby tłoczki ustawiły się na odpowiednią odległość.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości