Formula The One - co zrobić by klamka łapała głębiej_
Formula The One - co zrobić by klamka łapała głębiej_
Witam, co można zrobić by w Formule The One klamka łapała bliżej kierownicy? Wkurza mnie to że zaczyna łapać ok 2 cm przed kierą, i nie da się tego ustawić regulacją :/
LEGO Custom Valve Caps- http://allegro.pl/show_item.php?item=2037955383
-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Bliżej kierownicy czyli klamka musi pokonać dłuższa drogę zanim hamulec zacznie działać. Czy przypadkiem odpowietrzenie nie wywoła odwrotnego efektu?
LEGO Custom Valve Caps- http://allegro.pl/show_item.php?item=2037955383
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 11.11.2011 22:47:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A nie masz regulacji w klamce?
W hamulcu tego tak nie wyregulujesz. To jeden uj, czy mocno zużyjesz klocki. Hamulec i tak automatycznie reguluje to. Pokażcie mi jakiś hamulec, w którym klamka ma coraz to większy skok wraz ze zużywaniem się klocków.
Miałem HFX9, Juicy 3 i 5, Teraz V2 i jakoś tego nie zauważyłem
W hamulcu tego tak nie wyregulujesz. To jeden uj, czy mocno zużyjesz klocki. Hamulec i tak automatycznie reguluje to. Pokażcie mi jakiś hamulec, w którym klamka ma coraz to większy skok wraz ze zużywaniem się klocków.
Miałem HFX9, Juicy 3 i 5, Teraz V2 i jakoś tego nie zauważyłem

-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Niby w jaki sposób?? Musiałbyś mieć spory zbiorniczek wyrównawczy.ari4 pisze: Hamulec i tak automatycznie reguluje to.
Np. Moje Code 2011ari4 pisze:Pokażcie mi jakiś hamulec, w którym klamka ma coraz to większy skok wraz ze zużywaniem się klocków.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
A wracając do tematu? Czy jest coś poza regulacja co może spowodować przybliżenie klamki do kierownicy?
LEGO Custom Valve Caps- http://allegro.pl/show_item.php?item=2037955383
Wcale nie. Poczytaj o Hayesach i innych. Jest napisane, że mają automatyczną regulację odległości klocków.ArthurGreen pisze:Niby w jaki sposób?? Musiałbyś mieć spory zbiorniczek wyrównawczy.
Weź taki przykład:
Zalałeś hamulec na nowo płynem. Dobrze odpowietrzony i itp.
Tłoki są na maxa cofnięte. Zakładasz stare klocki (bierzmy, że zużyte w 50%).
Wszystko składasz do kupy. Wystarczy kilka razy (może kilkanaście) nacisnąć klamkę do końca i tłoki automatycznie zbliżają się do tarczy aż do pewnego momentu, w którym odległość klamki będzie stała.
Nie wiem jak w Codach, ale w tych modelach co wcześniej wymieniłem takie zjawisko ma miejsce.
Edit:
Gdyby było tak jak piszesz, to nie musiałbyś się martwić, naciśnięciem klamki przy zdjętej tarczy (wtedy nie powinny Ci się tłoki ścisnąć

-
- Posty: 297
- Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
- Kontakt:
-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Właśnie o to mi chodziłoKumpel w The One reguluje moment załapania ilością płynu w przewodzie. Odpowietrzasz, a później tłoczysz/odsysasz płyn w zależności jakiego efektu oczekujesz.

Regulacja jest, ale jej zakres jest dla mnie za maly

LEGO Custom Valve Caps- http://allegro.pl/show_item.php?item=2037955383
-
- Posty: 297
- Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
- Kontakt:
Godzina roboty i testow i w koncu klamki lapią tam gdzie lubie 

LEGO Custom Valve Caps- http://allegro.pl/show_item.php?item=2037955383
ari4 błądzisz kolego, to że każdy hamulec ma autoregulację odległości klocka od tarczy to nie znaczy że klamka nie będzie spadać niżej podczas zużycia klocka
Wytłumaczę to po kolei: (tak samo jest w samochodach - a na tym się znam)
Wciskasz klamkę na nowych klockach uszczelka ustala odległość od tarczy o stałą odległość przyjmijmy 1mm,
teraz klocki zużyły się w 50% naciskasz klamkę tłok wysuwa się o 3mm dalej w stosunku d0 nowych i uszczelka reguluje odległość znowu na 1mm i już 2 mm tłoczek jest bardziej wysunięty
dalej klocki 75% i już gubisz 3 lub 4 mm klamka schodzi niżej i tak w każdym hamulcu jaki spotkasz na rynku (odległości które napisałem w mm są jedynie obrazowe w różnych hamulcach te odległości są również inne)
Wytłumaczę to po kolei: (tak samo jest w samochodach - a na tym się znam)
Wciskasz klamkę na nowych klockach uszczelka ustala odległość od tarczy o stałą odległość przyjmijmy 1mm,
teraz klocki zużyły się w 50% naciskasz klamkę tłok wysuwa się o 3mm dalej w stosunku d0 nowych i uszczelka reguluje odległość znowu na 1mm i już 2 mm tłoczek jest bardziej wysunięty
dalej klocki 75% i już gubisz 3 lub 4 mm klamka schodzi niżej i tak w każdym hamulcu jaki spotkasz na rynku (odległości które napisałem w mm są jedynie obrazowe w różnych hamulcach te odległości są również inne)
trzymajmy się ramy to się nie posr...
Masz 100% rację. (Też jestem obyty z samochodamipoeta pisze:ari4 błądzisz kolego, to że każdy hamulec ma autoregulację odległości klocka od tarczy to nie znaczy że klamka nie będzie spadać niżej podczas zużycia klocka
Wytłumaczę to po kolei: (tak samo jest w samochodach - a na tym się znam)
Wciskasz klamkę na nowych klockach uszczelka ustala odległość od tarczy o stałą odległość przyjmijmy 1mm,
teraz klocki zużyły się w 50% naciskasz klamkę tłok wysuwa się o 3mm dalej w stosunku d0 nowych i uszczelka reguluje odległość znowu na 1mm i już 2 mm tłoczek jest bardziej wysunięty
dalej klocki 75% i już gubisz 3 lub 4 mm klamka schodzi niżej i tak w każdym hamulcu jaki spotkasz na rynku (odległości które napisałem w mm są jedynie obrazowe w różnych hamulcach te odległości są również inne)

Zjawisko, że w miarę zużywania się klocków, klamka się bardziej zapada, moim zdaniem jest spowodowane za słabo elastyczną membraną. Membrana jest już tak naciągnięta, że nie pozwala "zassać" płynu do pompki. Ja się osobiście z takim czymś nie spotkałem.
Gdyby tak było, to przy zaciśnięciu hamulca bez tarczy, klocki nie powinny się zaciskać, A jednak tak jest.
Miałem 3 komplety Nine'ów, 1 komplet Juicy 5 i Stroker Trail i teraz Hope V2. W każdym w/w hamulcu wymieniałem po kilka razy klocki (oprócz hopow). Nigdy nie musiałem dolewać płynu do zbiorniczka. Przez cały okres użytkowania tych hamulców, odległość klamki była zawsze ta sama. Obojętnie, czy klocki były nowe, czy już blachy szły po tarczy.
I zawsze przy zalewaniu i odpowietrzaniu tych hamulców miałem na maxa cofnięte tłoczki. Po takiej operacji wystarczyło kilka razy nacisnąć do końca klamkę, aby tłoczki ustawiły się na odpowiednią odległość.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość