Tarcza 220mm vs 203 mm

Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Z 10g na jednym... Już próbowali. :D
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Tylko tyle?
Ludzie którzy lubią ryzyko mogą napompować wodorem :D
Lżejszy ale to jakby jeździć na bombie :D

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

FRmaniak znajdź sobie odcinek pogromców mitów, gdzie testowali piłki futbolowe napełnione helem ;)
Z gówna bata nie ukręcisz.
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

troyo.

1. Policzyłeś energię kinetyczną kół dwukrotnie
- raz oznaczając ją jako Ekk(1) i Ekk(2) a raz wliczając tylko komponent energii kinetycznej w energię kinetyczną całego roweru.

Prawidłowym byłby opis:

78kg - waga roweru i rowerzusty bez kół.
2kg - waga kół ciężkich
1kg - waga kół lekkich

utrzymując twoje oznaczenia:

Ekk(1) = 186J
Ekk(2) = 93J
Ekr ( energia kinetyczna reszty ) = 3900J ( btw - pomyliłeś się w obliczeniach :) )

Ek(1) = Ekk(1) + Ekr = 4086J
Ek(2) = Ekk(2) + EKr = 3993J

2. Policzyłeś - nieco zgrubnie :) - siłę potrzebną aby wykonać odpowiednio 1kg lub 2kg na odległość metra - czyli same koła wraz z ich obracaniem. Zapomniałeś, że poza tym jeszcze musisz przesunąć 78kg reszty roweru.

Trzymając się twojego rozumowania:

Fr - siła na przesunięcie reszty - 3900J / 1 = 3900N
Przełożenie = 11 ( 2150/186 :) )
Fbr - 3900 * 11 = 42900

Ftot(1) = Fb(1) + Fbr = 42900 + 2150 = 45050
Ftot(2) = Fb(2) + Fbr = 42900 + 1070 = 43970

Ergo - zbijając wagę koła wg twojego modelu o 1kg wysilasz się na 43970/45050 = ~0.976 ~ 98% wyjściowego wysiłku

=Pietr3k=: twoim postem zajmę się później - najpierw muszę odcyfrować Twoje ręczne notatki.

EDIT:

=Piotr3k=

Popełniłeś ten sam błąd co Troyo

Prześledźmy Twój model - popraw mnie jeżeli się mylę.

- Mamy rower o Masie M z czego m to masa kół
- jako koła przyjmijmy torus o promieniu zewnętrznym R i wewnętrznym r
- koło jest napędzane 'rowerowo' łańcuchem przez przekładnię o przełożeniu 1 i korbę o długości l
- rower poddawany jest tarciu tocznemu ze współczynnikiem u

zobaczmy zatem po kolei:

1. Do korby przykładamy siłę F pod kątem 90*
2. To powoduje powstanie na wale korby momentu obrotowego o wartości M1 = F*L
3. Przekładnia łańcuchowa przerzuca to na oś tylnej piasty, gdzie pokazuje się moment obrotowy M2 = M1 ( przełożenie wynosi 1 ).
4. Moment M2 poprzez ramię o długości R powoduje powstanie na obwodzie koła siły napędowej Fn = M2/R

---

5. Na obwodzie koła działa siła tarcia Ft = u * M o zwrocie przeciwnym do Fn, ale identycznym kierunku.
6. Uwzględniając tarcie na obwodzie koła działa efektywna siła napędowa Feff = Fn - Ft.

---
teraz zaczyna się Twój błąd.
---

7. Efektywna siła napędowa Feff powoduje powstanie efektywnego momentu obrotowego Meff = Feff * R
8. Efektywny moment obrotowy Meff powoduje nadanie kołu przyspieszenia obrotowego e = M / I

problem: Feff powoduje przyspieszenie _całego roweru_, w tym także nadanie przyspieszenia kątowego kołom. Ty zaś zużyłeś całą Feff tylko na przyspieszenie kół.

Zadanie które rozwiązałeś brzmi:

Jakie przyspieszenie kątowe zostanie nadane torusowi o masie m i promieniach R i r jeżeli jest on hamowany siłą Ft przyłożoną do jego obwodu oraz napędzany momentem obrotowym M2.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

uzurpator, przeczytaj sobie jeszcze raz i dokładnie.

Nie wiem na co używasz jakiś dodatkowych pojęć siły i momentu efektywnego? To nadużycie.
Wielkość, która jest liczona jako efektywna powinna zawierać jakieś współczynniki zwiększające albo zmniejszające albo korygujące, albo jeszcze jakieś inne...

Masa roweru i rowerzysty, gdy nie stanowi oporów aerodynamicznych a jest przemieszczana równolegle wzdłuż drogi, działa na koła tylko siłą ciążenia. Zgadzasz się?
Dokładniej cała ta masa przyłożona jest w miejsce obydwu osiek. Można bez żadnych konsekwencji (dla oporów aero) założyć, że masa roweru i rowerzysty jest masą właśnie osiek obydwu kół, okej?
W miejscu osi, które są centralną częścią kół moment bezwładności jest pomijalny ~0, ale masa ta wciąż ma wpływ na to, jak mocno koło zostaje dociśnięte do ziemi. Większy docisk powoduje zwiększenie tarcia tocznego. Ok?
Napędzanie roweru jest liczone za pomocą momentów, to tarcie musi być również zamienione na moment tarcia, dołączone do bilansu i tak właśnie zrobiłem. Wszystko zostało uwzględnione.
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

=Pietr3k= pisze:Nie wiem na co używasz jakiś dodatkowych pojęć siły i momentu efektywnego? To nadużycie.
Bo?

Mt = moment tarcia ( Ft * R )
Mn = moment napędowy ( Fn * R )

Meff = Mt + Mn

oczywista - są to wielkości wektorowe, więc naiwne dodawanie nie ma sensu - ale strzałki nad nimi nie postwię bo forum nie pozwala :)

Enyhał - jakkolwiek się nie obrócisz - d4 z tyłu :)
Wielkość, która jest liczona jako efektywna powinna zawierać jakieś współczynniki zwiększające albo zmniejszające albo korygujące, albo jeszcze jakieś inne...
Zawiera. W twoim modelu jedyne co wpływa na naszą maszynę to tarcie.
Masa roweru i rowerzysty, gdy nie stanowi oporów aerodynamicznych a jest przemieszczana równolegle wzdłuż drogi, działa na koła tylko siłą ciążenia. Zgadzasz się?
Tak.
EDIT: kurde - północ jest i nie myślę. Masa nigdy nie stanowi oporów aero. Opory aero powstają od powierzchni czołowej i współczynnika cx ( w skrócie ).
Dokładniej cała ta masa przyłożona jest w miejsce obydwu osiek. Można bez żadnych konsekwencji (dla oporów aero) założyć, że masa roweru i rowerzysty jest masą właśnie osiek obydwu kół, okej?
Tak.
W miejscu osi, które są centralną częścią kół moment bezwładności jest pomijalny ~0, ale masa ta wciąż ma wpływ na to, jak mocno koło zostaje dociśnięte do ziemi. Większy docisk powoduje zwiększenie tarcia tocznego. Ok?
Tak.
Skoro napędzanie roweru jest liczone za pomocą momentów, to tarcie musi być również zamienione na moment tarcia, dołączone do bilansu i tak właśnie zrobiłem. Wszystko zostało uwzględnione.
Nie.

Rower jest napędzany za pomocą siły przyłożonej w punkcie styku tylnej opony z podłożem. Jak podniesiesz tylne koło z ziemi, to możesz mieć tam mieć nieskończony moment obrotowy, a rower będzie stał w miejscu.

Z punktu widzenia Twojego modelu poza siłą tarcia Ft istnieje także siła przyspieszająca rower posuwiście F której nie uwzględniłeś. Rower w twoim modelu stoi w miejscu, ale kręcą mu się koła.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Nie rozumiesz, że "efektywny" moment i siła to nadużycie? Co mają do tego strzałki nad wektorami? Logika nie pozwala a nie forum :D

Za każdym razem chcesz mądrze brzmieć, ale nawet po udowodnieniu Twojego braku pojęcia o fizyce w ogóle, nie nabrałeś pokory :roll:

Odpowiem tylko na drugą część ostatniego momentu gdzie mnie cytujesz, bo poprzednie są na poziomie gimnazjum - masa roweru i rowerzysty gabarytowo znika i znajduje się w ośkach roweru. Czy już teraz rozumiesz?
Gdzie jest siła przyspieszająca rower "posuwiście" - albo skąd się bierze i gdzie powinna być zaczepiona i skierowana - wytłumacz mi.
Nie znasz podstawowych wzorów na zamianę przyspieszenia kątowego na liniowe. Jeśli to zrobisz, otrzymasz przyspieszenie liniowe tych kół, czyli drogę jaką zakreśla bieżnik opony w czasie - czyli długość śladu jaki zostawi cały rower na drodze w czasie. To jest przyspieszenie roweru.

Pisz mi na PW jak chcesz się douczyć fizyki, to chętnie podpowiem, bo robi się tu burdel. Nie robię tego ze złośliwości, tylko po prostu ciężko jest komuś coś tłumaczyć jak nie rozumie kompletnie nic i wszystko miesza.

A tak poza forum, czy zrobisz to dla mnie i rowerzystów i usuniesz ośmieszający wpis "Mit masy rotującej"?
Wiem, że jest wolność w necie, ale sam stwierdziłeś, że poprawisz jeśli znajdę błędy - a w tym momencie wszystkie Twoje obliczenia do niczego się nie nadają.
Faerie
Posty: 187
Rejestracja: 11.09.2011 20:15:00
Lokalizacja: Nowogard/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Faerie »

Tran Duong Hien, spytajcie tego gościa, on wam wszystko wyjaśni^^
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 2 gości