Jakie opony?

greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

Las3k_91 Ldz pisze:Prorok czy co? Maxxis Wetscream 2.2 są spoko.
żarcik Ci nie wyszedł...
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Lepiej żarcik niż syn ;)
Orzeszek
Posty: 381
Rejestracja: 22.05.2012 20:03:22
Kontakt:

Post autor: Orzeszek »

może wziąć na tył miniona DH rear 1 ply 60a i na przód miniona DH front 1ply 60a? czy lepiej na tył HG 1 ply 70a :P Czy te oponki dadzą radę tak 5-10km dziennie szosą? Do tego las oczywiście, czy może lepiej wziąć coś lżejszego z mniejszymi oporami
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Nie widzę sensu jednej 1ply, a drugiej 2ply. Jak nie masz dużo kamieni, korzeni itd., to 1ply ogarną. 42a na przód, 60a na tył i masz spoko set. 42a nie zniknie Ci od 10km po szosie, się nie masz co bać...
Orzeszek
Posty: 381
Rejestracja: 22.05.2012 20:03:22
Kontakt:

Post autor: Orzeszek »

w zasadzie to tak,tylko zamawiać komplet HG na tył 70a (tylko taki jest) i minion DH front na przód 60a maxxpro (nie ma na allegro wersji 42a 1 ply)
czy komplet minion DHR i DHF obie 60a maxxpro :roll:
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

To już lepiej weź dwa DHFy.
Orzeszek
Posty: 381
Rejestracja: 22.05.2012 20:03:22
Kontakt:

Post autor: Orzeszek »

Zastanawiam nad tymi 2ply jednak bo właśnie złapałem drugą gumę gdy opona była dobrze napompowana :roll:
W takim razie brać 2x minion dh front 60a ?
Shibby
Posty: 328
Rejestracja: 05.05.2009 12:21:36
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Shibby »

http://rowerowy.com/czesci/opony/minion_front
Bierz 2ply na długo starczy ;]
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Shibby pisze:Bierz 2ply na długo starczy ;]
2-ply wcale nie znaczy, że na dłużej starczy. Jes po prostu bardziej odporna na snejki i podobne przebicia.
Jeżeli nie jeździ po lesie, korzeniach i kamieniach, to niepotrzebnie wtopi kasę i dodatkowo zwiększy masę.
Orzeszek
Posty: 381
Rejestracja: 22.05.2012 20:03:22
Kontakt:

Post autor: Orzeszek »

na 1 ply zaoszczędze ok.600g za komplet,a jak będe łapał snaki kupie dętki maxxis freeride,2 ply jest po to żeby jakieś gówno typu szkło itp nie wlazło w opone i nie naruszyło dętki,po kamieniach i korzeniach jeżdże ale waże narazie 55kg więc przeżyją,3 razy przebiłem dętke na chodniku jak do tej pory :P
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

co do dętek to jest shit... jak nie chcesz łapać snakeów to dętka zwykła i 2ply . Ja mam 1ply i dętke freeride i chyba z 6 łatek na niej...
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Orzeszek pisze:jak będe łapał snaki kupie dętki maxxis freeride
Błąd, dołożysz tylko masy, a mocniej nie będzie.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Orzeszek pisze:na 1 ply zaoszczędze ok.600g za komplet,a jak będe łapał snaki kupie dętki maxxis freeride,2 ply jest po to żeby jakieś gówno typu szkło itp nie wlazło w opone i nie naruszyło dętki
Takie głupoty że aż oczy bolą...
Nawet półkilowe dętki nie uchronią przed snake'ami jak opona kiepska. Wagowo połączenie takiej dętki i opony 1ply wcale nie wychodzi atrakcyjnie. 2ply ma różne zalety, m.in. możliwość jazdy na niskim ciśnieniu bez efektu pływania opony w zakrętach, no i nawet z leciutką dętką trudno o kapcia.
ari4 pisze:2-ply wcale nie znaczy, że na dłużej starczy.
W praktyce, przy agresywnej jeździe (szczególnie na trawersach) przekłada się to na większą trwałość - przy jeździe na 1ply boki opony wycierały mi się zdecydowanie szybciej niż bieżnik. Niby jeszcze było sporo klocków, a opona do wyrzucenia przez dziury w ściankach.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

miki_ck pisze:W praktyce, przy agresywnej jeździe (szczególnie na trawersach) przekłada się to na większą trwałość - przy jeździe na 1ply boki opony wycierały mi się zdecydowanie szybciej niż bieżnik. Niby jeszcze było sporo klocków, a opona do wyrzucenia przez dziury w ściankach.
No tak, ale cały czas mowa o stylu jazdy autora tego tematu, czyli nieagresywna jazda ;) .
Orzeszek
Posty: 381
Rejestracja: 22.05.2012 20:03:22
Kontakt:

Post autor: Orzeszek »

Dobra,zamówiłem miniony dhf 1 ply na mieszance MaxxPRO 60a,myśle że starczą,nie potrzebuje 2ply bo jeżdże często po mieście/dojeżdżam do szkoły i do lasu więc nie zamierzam się męczyć na niskim ciśnieniu,a waże mało i nie wjeżdżam jak wariat na kamienie i chodniki żeby co chwile snaki łapać,łapie ok. 1 snake'a na sezon na mieście na chodniku więc 2ply jest mi trochę zbędne.
Dzięki wszystkim za pomoc,myślę że się na oponkach nie zawiodę :D
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

No i wg mnie bardzo dobry wybór. Powinieneś być zadowolony :) .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości