Polerka korby

efbe
Posty: 65
Rejestracja: 03.03.2010 22:35:17
Kontakt:

Polerka korby

Post autor: efbe »

Chce wypolerować korbę howitzer hussefelt, a właściwie zależałoby mi na tym, żeby z czarnej stała się szara. Szukam najefektywniejszego sposobu. Słyszałem, że kret może w tym znacznie pomóc. Jak to zrobić najprościej? Najpierw polerka potem zmatowić?
jakubas101
Posty: 171
Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
Kontakt:

Post autor: jakubas101 »

Po co chcesz polerować i matowić? Bezsens. Zdzierasz farbę i szlifujesz coraz bardziej miałkim papierem. Potem lecisz wodnym i malujesz lakierem.
DeStRoY
efbe
Posty: 65
Rejestracja: 03.03.2010 22:35:17
Kontakt:

Post autor: efbe »

Z mojej strony zero doświadczenia w tego typu rzeczach. Jak pozbyć się najłatwiej farby? Jakich gramatur papieru najlepiej użyć i jak wiele pracy trzeba w to włożyć działając 'ręcznie'? Z czym się je papier wodny? Na koniec lakier z puszki czy do lakiernika?
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

http://www.audi80.pl/b4-papier-scierny- ... t40757.htm
Niby forum samochodowe, ale masz opisane co i jak (wystarczyło użyć googli ;) )
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

jakubas101 pisze:Zdzierasz farbę
Jaką farbę? Przecież to anoda.
Nie ma sensu jej ścierać papierami ściernymi bo idzie się zes*ać przy tym :P
Lepiej, szybciej i dokładniej kretem, sam nie usuwałem tak anody ale gdzieś o tym było na forum.
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

http://www.pinkbike.com/photo/7248592/

W komentarzach masz opisane
Shibby
Posty: 328
Rejestracja: 05.05.2009 12:21:36
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Shibby »

Tego nie pomalujesz, to je amelinium! :p
jakubas101
Posty: 171
Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
Kontakt:

Post autor: jakubas101 »

miki_ck faktycznie powłoka galwaniczna (mam teraz zdjętą korbę, też hussefelt) i wszystko jest pokryte. Ale nie powiesz, że się nie da zedrzeć ;) Nie chcę próbować bo jest prawie nowa i szkoda mi trochę. Ostatecznie można użyć farby ameliniowej :D
DeStRoY
Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Post autor: Kammil »

Ja usuwałem anodę kretem :) Bardzo ładnie działa, trzeba tylko uważac na opary i robic to w rękawicach ochronnych :)
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Koniecznie dobrze wentylowane pomieszczenie, choć najlepiej na dworze. Sód wypiera wodór z wody i tworzy się nieprzyjemna mieszanina wodoru z powietrzem. Drapie w gardło...
Rękawice się przydadzą. Rozrabiaj kreta w ciepłej/gorącej wodzie. Będzie potrzebne mniejsze stężenie do zainicjowania reakcji. Generalnie zbyt mocny roztwór uszkadza w pewnym stopniu czyste aluminium znajdujące się pod anodą. Pamiętaj, żeby czyścić białą szmatą!! Wodorotlenek sodu rozpuszcza zasadowy tlenek glinu ORAZ barwniki ze szmaty. Cienka warstwa farby ze szmaty, która zostanie na korbie natychmiast pokryje się tlenkiem glinu i w ten oto sposób poanodujesz sobie korbę na kolor szmaty. Ja tak zrobiłem z ramą przez przypadek :P
Z gówna bata nie ukręcisz.
efbe
Posty: 65
Rejestracja: 03.03.2010 22:35:17
Kontakt:

Post autor: efbe »

Ślicznie dziękuję. A jak odzyskać świeżość i blask na ramie? Pasta TEMPO?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości