Systemy Marzo - który najlepszy?

AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Systemy Marzo - który najlepszy?

Post autor: AveFreeride »

Witam, od dawna chciałem zrobić taki temat. Mianowicie interesuje mnie który według was system w Marzo jest najlepszy? Nie potrzebuje tony regulacji ale troche by sie przydało. Jedni mówią prostota R - RC a inni coś bardziej skomplikowanego RC2x albo RC3. Wypowiadajcie sie z czym mieliście styczność i co polecacie! Drugie mniejsze pytanie : Marzocchi czy Fox? Bo interesuje mnie wybór również tej marki.

Z góry dzieki za pomoc :wink:
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
kemi66
Posty: 441
Rejestracja: 17.09.2011 15:12:10
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: kemi66 »

To zależy czy lubisz dłubać przy sprzęcie bo o foxa trzeba dbać. Ja osobiście wolę prace marzo, a co do tłumików to zależy kto co lubi rc2x wybiera super ale też strasznie nurkuje.
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

AveFreeride pisze:Wypowiadajcie sie z czym mieliście styczność i co polecacie!
RC2X i RC3. Pierwszy robił to co pisze kolega powyżej - bardzo ładnie się uginał w miejscu ale nie umiał trzymać skoku w trasie. Jeśli chcesz amortyzator do lansu - "fajnie się ugina" to polecam RC2X. Jeśli jednak chcesz coś w trasę to zdecydowanie RC3. Z wyboru Marzo-Fox polecę M, podejrzewam że nie masz milionów monet jeśli rozważasz RC, a tani Fox to nie jest nic wartego polecenia
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

ja bym wolal Foxa 36 niz Marcoka, pucowalbym go codziennie ;) ale aktualnie posiadam 66 rc3 evo i jest zajebisty tlumik, jego glowna zaleta, oprocz pracy, jest to ze nie musisz go ustawiac przez 2h na trasie (tak jak np. Mission Control DH w Rockshox-ach) bo sam się ustawia tak na prawdę. Ty jedynie mozesz troszke kompresje pod siebie ustawic no i wiadomo - tlumienie. rcx2 fajnie pracuje, ale nie ma szybkiej kompresji ktora oferuje rc3 wiec oczywiste jest ze rc3 jest lepsze od rc2x (mimo kompresji konca skoku)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

AdiFreerider pisze:Foxa 36 niz Marcoka, pucowalbym go codziennie
Też sobie tak mówiłem. Ale nie chciało mi się codziennie... nawet co miesiąc mi się ledwie chce.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

pietryna pisze:
ja bym wolal Foxa 36 niz Marcoka, pucowalbym go codziennie ale aktualnie posiadam 66 rc3 evo i jest zajebisty tlumik, jego glowna zaleta, oprocz pracy, jest to ze nie musisz go ustawiac przez 2h na trasie (tak jak np. Mission Control DH w Rockshox-ach) bo sam się ustawia tak na prawdę. T
Że co? Poważnie? Albo nie umiesz ustawiac hmm albo nie umiesz ustawiać. Teraz pytanie tylko czy źle ustawiasz marzo czy MiCo bo jak ustawienie dobre mico ci tyle zajmuje to evo nie powinno byc krótsze. Boxxera sobie w 2 zjazdy ustawiłem. Potem to juz grzebanie pod trase. 44rc3 i 888rc2x tez nie są szczególnie inne w ustawieniu. Tłumiki dalej są speed sensitive więc panują te same zasady ustawiania. Regulacje w marzo działaja gorzej wiec moim zdaniem nawet trudniej się ustawia do wymaganych ustawień (jesli są czymś więcej niż miekko)
AdiFreerider pisze: Ty jedynie mozesz troszke kompresje pod siebie ustawic no i wiadomo - tlumienie.
W moim była regulacja tłumienia kompresji, nie oddzielnie tłumienia i oddzielnie kompresji ;)

AdiFreerider pisze: tlumienie. rcx2 fajnie pracuje, ale nie ma szybkiej kompresji ktora oferuje rc3 wiec oczywiste jest ze rc3 jest lepsze od rc2x (mimo kompresji konca skoku)
Dziwne, ja miałem takie pokrętło w rc2x.
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

Rokej, rozumiem. Jeżeli miałbym sie wahać w wyższej półce to RC3. Ale jeżeli nie staczy mi kasy? Mama na myśli porównanie niższych modeli. np RC, VF itp (RCV odradzali mi strasznie) :) Dziekuje za wszystkie odpowiedzi i licze na wiecej odpowiedzi ;)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Najlepsze są kartusze Shiver Motocross.
Back in black
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

AveFreeride pisze:Rokej, rozumiem. Jeżeli miałbym sie wahać w wyższej półce to RC3. Ale jeżeli nie staczy mi kasy? Mama na myśli porównanie niższych modeli. np RC, VF itp (RCV odradzali mi strasznie) Dziekuje za wszystkie odpowiedzi i licze na wiecej odpowiedzi
RC to nie jest nizszy model od RC3. RC3 to 08-09. RC bodajże do 06 roku. To inne roczniki zupełnie. Moze zamiast robic dziwne rozkminy o systemy powiedz ile masz hajsu na amor.
HighFly
Posty: 168
Rejestracja: 12.12.2011 17:41:32
Kontakt:

Post autor: HighFly »

Po pierwsze RC2X ma pokrętło szybkiej kompresji i jak już wiadomo jest ono bardziej manulane niż RC3. Trzeba się trochę pobawić regulacją ale po kilku jazdach można już wyczuć widelec. Jeżeli RC3 to tylko młodsze modele bo wiadomo, ze te z pierwszych lat produkcji zaliczały nie małe wtopy w zwiazku z przeniesieniem fabryki marz'a do chin. Z RC2X nigdy nic sie nie działo i generalnie jak jest zdrowy egzemplarz to widelec ciężko do zakatowania. W porównaniu do foxa to marzocchi inaczej pracują - nadają się bardziej pod freeride bo tak jak pisano wczesniej lubią nurkować i przez to nie jest to typowy widelec do racingu. Nie oznacza to, że nie da się na nim jeździć. Podczas długich zjazdów łapy napewno mniej bola aniżeli przy typowym boxxie albo foxie. Podsumowywując dla każdego coś innego bo każdy lubi to co lubi.

pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

RC2X nie ma regulowanego tłumienia szybkiej kompresji.

Tłumik X to końcówka skoku(dodaje tłumienia do ostatnich 9cm skoku). Zwykły tłumik iglicowy tak jak odbicie w damperach.

Chyba że regulator kompresji na dole ale ja zauważyłem że amor nie buja jak jadę na stojąco, ani nie nurkuje jak jest skręcony na max. Nie jest to szybka kompresja...
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

AveFreeride pisze:np RC, VF itp (RCV odradzali mi strasznie)
66 RC wcale nie są złe. Był to najwyższy model z 2005 roku. Posiada tłumiki HSCV. Prawa laga - tłumienie powrotu. Lewa laga - tłumienie kompresji końca skoku. Praca jest naprawdę fajna, a mała ilość regulacji nie komplikuje jego użytkowania.
Ja na nim jeżdżę. I na prawdę amor spisuje się znakomicie. Jedyna wada, to trochę wysoki kokpit. Wybiera wszystko, pomimo, że nie lubię jeździć na miękkim amorze. I nie dobiłem go ani razu. Praktycznie regulacja końca kompresji jest chyba w nim niepotrzebna.
Teraz, co mnie z nim czeka, to kompletny remont (wymiana wszystkich uszczelek oraz wymiana ślizgów), bo amorek dostał lekkie luzy i zaczął się pocić.
Co do serwisu, to trzeba uważać z ilością oleju. W tabelach poziomów jest napisane, że na lagę wchodzi 220ml, a w rzeczywistości ok. 200ml.
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

Spaced pisze: powiedz ile masz hajsu na amor.
Sory za dziwaczenie ;) Hajsu narazie mam 100 pln, zbieram jeszcze bo i tak sezon sie kończy, jeżeli nie dozbieram sporo to tak jak pisze Ari, kupie RC bo wszyscy chwalą,że są fajne, tanie itp. :) Jeżeli natomiast znajde coś z wyższej półki interesuje mnie co jest wg was lepsze, np SL, RC2, ETA, ATA i tak dalej :P Bo widze najwiecej jest o RC2X i RC3 :)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

AveFreeride pisze:kupie RC bo wszyscy chwalą
Musisz tylko uważać na stan. Jeżeli ktoś nieumiejętnie go serwisował, to można uszkodzić tłumiki (zerwać gwint w tłoczyskach - tam, gdzie przykręca się je do korków).

http://www.pinkbike.com/photo/8304506/
Na zdj. tą czerwoną przeciwnakrętkę jak mocno się skontruje, to może pęknąć tłoczysko tłumika.
I musisz zobaczyć stan mocowania hamulca (standard IS - w tych modelach podobno lubi pękać).

Poza tym nic się z nimi nie dzieje.

edit.
Zapomniałbym. Masz w nich możliwość regulacji skoku 150 - 170 mm tulejkami, które są w środku.
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Nie kupowałbym tego widelca. Miałem jeden, przyszedł w świetnym stanie i nic mu się nie działo ale jak zobaczyłem jaki jest wysoki to od razu go pogoniłem. Po 3-4 miesiącach kupiec się odezwał, okazało się że pękło mu mocowanie hamulca. Koleś ma kilkanaście lat, nie waży dużo i nie miał mocnego hebla.
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

Wysokość akurat nie bedzie mi przeszkadzać ale fakt z tym peknieciem nie przekonuje mnie :/ Bez hebla jeździć albo nowe golenie kupować to lipa troche :? Jeżeli bedzie mało kasy to myśle, że RC wezme ale z tego co mówicie jak bedzie jakiś dobry egzemplarz RC3 to przemawiałby do mnie :)
Ari - dzieki za nfo, przed kupnem ewentualnie popytam jak z tym ;)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

ari4 pisze:W tabelach poziomów jest napisane, że na lagę wchodzi 220ml, a w rzeczywistości ok. 200ml.
195 i ustawiasz go idealnie na każdą trasę ;)
timon92 pisze: Po 3-4 miesiącach kupiec się odezwał, okazało się że pękło mu mocowanie hamulca. Koleś ma kilkanaście lat, nie waży dużo i nie miał mocnego hebla.
jak w niego ktoś przysadził lub on w coś przypierniczył nie dziwota ze pękło....

Ercek poza tym, to dobry amor.
Back in black
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

timon92 pisze:Po 3-4 miesiącach kupiec się odezwał, okazało się że pękło mu mocowanie hamulca. Koleś ma kilkanaście lat, nie waży dużo i nie miał mocnego hebla.
a czego Ty się spodziewasz po 7 letnim amortyzatorze?
myślisz, że Boxxer by tyle wytrzymał?
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

Mój ma 8 latek już i nic mu nie jest ;D z tym, że to Z1...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości