[Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

kornelio1997
Posty: 38
Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
Kontakt:

Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

Post autor: kornelio1997 »

Juz zrobilem wlasny klucz do regulacji, ma on 40cm i konczy się imbusem 3mm
A więc z tych porad wywnioskowalem :
1. Rozebrac amortyzator i wszystko dokladnie przeczyscic
2. Nasmarowac wszystko w srodku wazelina
3. Zalać nowym, o mniejszej gestosci olejem
Jezeli to nie pomoze to faktycznie wyjmę sprezyne i dopompuje.

Aa i wczoraj zamowilem olej Motorex 5w do amortyzator 1l za 35 zł:)
Dziękuje za pomoc, bardzo mi sie przydaly wasze porady :)
W tym tygodniu wszystko zrobie i napisze o efektach :)
Jesli ktos ma jeszcze jakies porady , to prosze pisac :)
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
kornelio1997
Posty: 38
Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
Kontakt:

Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

Post autor: kornelio1997 »

Juz zrobilem wlasny klucz do regulacji, ma on 40cm i konczy się imbusem 3mm
A więc z tych porad wywnioskowalem :
1. Rozebrac amortyzator i wszystko dokladnie przeczyscic
2. Nasmarowac wszystko w srodku wazelina
3. Zalać nowym, o mniejszej gestosci olejem
Jezeli to nie pomoze to faktycznie wyjmę sprezyne i dopompuje.

Aa i wczoraj zamowilem olej Motorex 5w do amortyzator 1l za 35 zł:)
Dziękuje za pomoc, bardzo mi sie przydaly wasze porady :)
W tym tygodniu wszystko zrobie i napisze o efektach :)
Jesli ktos ma jeszcze jakies porady , to prosze pisac :)
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Imho tam gdzie lejesz olej nie dajesz ani grama smaru. Ale to twój wybór. U mnie skończyło się to tym że musiałem wszystko rozebrać, wypłukać benzyną ekstrakcyjną i tak skończyły się moje eksperymenty z mieszaniem oleju i smaru. Jak daję smar to nie leję oleju, jak leję olej to nie kładę nigdzie smaru.
miechooo
Posty: 250
Rejestracja: 08.03.2010 19:15:06
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: miechooo »

kornelio1997 pisze:. Nasmarowac wszystko w srodku wazelina
Nie smaruj wszystkiego tylko uszczelki olejowe i górne ślizgi, tam gdzie nie sięga olej gdy amortyzator jest wyprostowany, zmniejsza to tarcie i poprawia pracę amortyzatora, ale na niedługo, żeby utrzymać jego pracę na tym poziomie trzeba by robić serwis co miesiąc.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

miechooo pisze:gdzie nie sięga olej gdy amortyzator jest wyprostowany
Jak wlejesz na świeżo to nie sięga. Ugniesz to się zamaczają(nie mówiąc już o wstrząsach) i olej z nich nie ścieknie. Za mała szczelina jest i napięcie powierzchniowe trzyma wszystko w kupie.
Fonika

Post autor: Fonika »

Widzę, że na dh-zonie prawie sami teoretycy :).
Po pierwsze nawet nikt się nie zapytał co masz na myśli mówiąc że amor "źle chodzi" ? Czy jego kultura pracy jest gorsza, czy jest gorszy na małych czy większych nierównościach, czy też może zbyt szybko odbija, ściąga cię w dół po hopie, czy pracuje całym skokiem ?

Po drugie - jeżeli już chcesz aby amor chodził lżej, łatwiej się uginał i szybciej reagował to po 1 nie wyjmuj sprężyny ponieważ asysta powietrzna w 66 nie wytrzymuje tak dużych ciśnień i zwyczajnie nie jest w stanie zastąpić sprężyny (zbyt duża komora). Po drugie, spróbuj pojeździć na podciśnieniu - ugnij amortyzator tak mocno jak tylko możesz, a następnie w trakcie ugięcia wypuść powietrze - w ten sposób stworzysz w komorze podciśnienie, które sprawi, że amor będzie bardziej miękki ;).
Nie wymieniaj oleju na bardziej rzadki niż 7,5W z prostej przyczyny - amortyzator zacznie Ci szybciej odbijać, a więc zamiast lepiej pracującego amortyzatora otrzymasz 66 z mniejszym tłumieniem, z beznadziejną pracą, nie nadającą się ani do zjazdów, ani do skakania ;).
Serwis i czyszczenie w środku oczywiście jak najbardziej wskazane.
kornelio1997
Posty: 38
Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
Kontakt:

Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

Post autor: kornelio1997 »

ehh;/ zamowilem motorexa 5W i niedlugo bdzie. Wiem na pewno , że go wleje do srodka, jego praca bdzie zła z tym olejem ? Co zrobic?
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

5W motorexa jest jak 7,5W innych ;) Będzie dobrze ;)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Motorex 5w to mógł być błąd. Motul 5,9W(mieszanina 180ml 5w i 40ml 10w) u mnie miał zakres od czystej sprężyny do 2s muła jeśli chodzi o powrót, ale to w rc2x. Co prawda wątpię żeby mz jako, że leje ten sam olej wszędzie, jakoś inaczej opracowało zakresy na ssv/ssvf. Jak masz regulator wewnętrzny to nie będzie problemu. Jak nie masz, też raczej nie powinno ale nie masz dużych szans na zmianę jeśli będzie.

2 sprawa - nie wiem czy to ja niby jestem teoretykiem, ale:
Fonika pisze:ponieważ asysta powietrzna w 66 nie wytrzymuje tak dużych ciśnień i zwyczajnie nie jest w stanie zastąpić sprężyny (zbyt duża komora).
Nie wytrzymuje, a przynajmniej nie powinna wytrzymywać ze względu na konstrukcję(korek się rozsypie bo ma drobne elementy), a nie na rozmiar. Rozmiar komory może co najwyżej na plus wpływać. Inna sprawa że ta asysta to takie badziewie i jak nie ma komory negatywnej to nie będzie dobrze działać. Ja przy wadze 105kg do 66rc2x dawałem 0.5bar do jednej komory i było dobrze. Jak bym dał po 1bar do obu to musiałbym chyba założyć plecak z jeszcze 100kg cegieł żeby to działało. Także jak jesteś lekki to wyjęcie sprężyny jak najbardziej wskazane.
Fonika pisze:Nie wymieniaj oleju na bardziej rzadki niż 7,5W z prostej przyczyny - amortyzator zacznie Ci szybciej odbijać, a więc zamiast lepiej pracującego amortyzatora otrzymasz 66 z mniejszym tłumieniem, z beznadziejną pracą, nie nadającą się ani do zjazdów, ani do skakania
Tutaj to ty teoretyzujesz sobie wychodząc z założenia, że jak fabryka leje jakieś abstrakcyjne 7.5w to tak ma być. A tu gówno prawda gdyż te oznaczenia nijak mają się do rzeczywistości i jak wyżej napisałem, 5,9w motula odpowiada mniej więcej temu 7.5w mz. Poza tym mógłby i wlać 2.5w jeśli ma regulator. Poprawna lepkość oleju daje "poprawny" szeroki zakres regulacji. Jak wleje się zbyt lekki olej to regulator się przekręca dalej aby uzyskać odpowiednie tłumienie. Myślę że z olejem 2.5w zakres będzie jeszcze sięgał spokojnie na 7.5w, przy czym nigdy nie uzyska się tak dużego tłumienia z racji tego że ten zakres jest jednak przesunięty.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

ja mam 66 vf z 2005 obnizone do 140mm i zalane bellray 15w.
chodza bardzo ladnie i nie mula. ciekawostka jest to ,ze przy takiej lepkości amor chodzi bez powietrza,z olejem mz 7,5 musialem jeszcze sporo pompowac.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Heh, no bo tak mocno tłumi kompresję że nie zdąży dobić. Chyba że obniżenie było razem z wymianą oleju, wtedy jeśli podkładki nie były wstępnie nad sprężynami, a zostały dołożone jakieś inne to sprężyny są po prostu bardziej ugięte.
kornelio1997
Posty: 38
Rejestracja: 12.07.2011 10:21:19
Kontakt:

Re: [Amortyzator] 66 VF 2006 - kiepsko chodzi

Post autor: kornelio1997 »

Wczoraj zmienilem olej na motorex 5W i chodzi o niebo lepiej, ciekawe tylko czy nie bedzie dobijac.
' No gain, No pain. 'Życie jest zbyt krótkie by chodzić piechotą' ;D
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

a wersja vf2 jakie posiada regulacje ?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

regulacja tłumienia-regulacja kompresji-asysta powietrzna.
wszystko zewnętrzne.
no i tulejami skok można zmienić od ok 120mm do 170mm.
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

czyli to mniej więcej takie rcv ?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

nie - to vf2 , rcv to rcv
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

To są takie same tłumiki. De facto 2006 vf2 to jest to samo co 2007 rcv.
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

czyli praca porównywalna np z1 rv ?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

rv nie ma kompresji tłumienia . a ta regulacja ma istotny wpływ na pracę.
to dobry amor-niczym nie odbiegający od obecnych modeli.-tylko nieco cięższy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości