Sportowe autko do 15k

Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Obrazek
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Obrazek
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Yeap.

A teraz wielcy znawcy, powiedzcie mi dokładnie co to za silnik.

Obrazek
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

Autorze, kup sobie tą E46 - dobry samochód - i nie trać już czasu na czytanie co tu kto wypisuje, bo:

raz, że mącą jak cholera i nie można wyciągnąć z tego jednoznacznych wniosków

dwa, że dyskusja o gazie wygląda niemal jak obustronna krucjata, tylko stosów brakuje

trzy - sądząc po niektórych wypowiedziach, ich autorzy "wyżej srają niż dupę mają", w szczególności kierowcy z prawkiem od roku, którzy za pomocą samego śrubokręta byliby w stanie wymienić silnik i pospawać wał...
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Pewnie c20xe...

Z serii można - tylko po co.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

piotrex pisze:dodaj punkt 4) ktorzy robia srednia na trasie wyzsza niz 100-110km/h.

robiac srednia ok 135-140km/h mam spalanie 7,5-8l w dieslu.podnoszac srednia przy gazie musialbym stawac co 250km?jak dla mnie wysoce irytujace..
generalnie mysle,ze kwestie gaz vs reszta swiata mozna zamknac,bo prawda jest taka,ze kazdy uzywa samochodu w nieco inny sposob i kazdy ma swoje doswiadczenia i swoje zdanie na ten temat.

dodam punkt od siebie:
5) Ludziom, ktorzy lubia auta :mrgreen:

No i jak ktos szuka "sportowego auta" a nie stac go na paliwo, to na sportowe auto go rowniez nie stac.
I az sie boje jak czesto musialbym sie zatrzymywac na stacji (majac gaz), przy srednim spalaniu w trasie na poziomie (diesel 1.9l) 10-13l/100km.
Wiecej niz 13.1l/100km na odcinku 200km nie udalo mi sie osiagnac tym autem, mimo usilnych prob. Moze po remapie sie uda...

Jednoczesnie gratuluje koledze polecajacemu Alfa Romeo GT w temacie "do 15k". GT ponizej 25 000 to smietnik, a nie auto. A i te w cenach 25 - 30k trzeba porzadnie sprawdzic.

Chcialbym jednoczesnie pogratulowac drugiemu koledze, piszacemu "podobno sie psuja". Podobno to marsjanie wyladowali na bialym domu.
GT mam od 60 000km i nie wymienilem nic, poza czesciami eksploatacyjnymi. Fakt faktem, ze czesci kupuje lepsze i drozsze od serii, a nie najtansze zamienniki.

Nie jezdze jak emeryt, z obrotami prawie zawsze dobijam do czerwonego pola (oczywiscie NIE na zimnym silniku), 6 bieg wbijam przy 200kph (jesli chce zaznac nieco eco-drivingu), serpentyny przyjmuje z uradowaniem... Alfa nie widziala tylko toru - na torach upalam blisko 3x mocniejsze auto.
Zwazajac na moje uzytkowanie tego auta, delikatniejsi kierowcy nie powinni miec problemow ;-)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Vin_OSW pisze:A teraz wielcy znawcy, powiedzcie mi dokładnie co to za silnik.
Ja szczerze nie poznaje ale zakładam, że przed eco tec jak swapowany z opla innego. Kadet lekkie auto to ciekawe jak to jezdzi.

quake pisze:Wiecej niz 13.1l/100km na odcinku 200km nie udalo mi sie osiagnac tym autem, mimo usilnych prob. Moze po remapie sie uda...
Na 1.9L diesel? W trasie? Biegów wysokich nie masz i jedziesz na wysokich obrotach cały czas? Mam ciężką stope i jw. Nawet 3.0L Vectra chipowana 7l pali. Wiec jak? Cały czas 2 paki? Mondeo 2.2 najnowsza generacja tez nie zrobi tyle nawet przy 2 pakach non stop.

quake pisze:GT mam od 60 000km i nie wymienilem nic, poza czesciami eksploatacyjnymi. Fakt faktem, ze czesci kupuje lepsze i drozsze od serii, a nie najtansze zamienniki.
No to jak kupujesz zamienniki to trudno się o psuciu wypowiadać ;) Wiele częsci wspólnych jest ze 156 i znajomi mieli pare grubych przypałow. Nie zdziwiłbym się jakby np. prowadnice dzwigni zmiany biegów byly tez plastikowe. Poczekaj az złamiesz ;)
quake pisze:Nie jezdze jak emeryt, z obrotami prawie zawsze dobijam do czerwonego pola (oczywiscie NIE na zimnym silniku), 6 bieg wbijam przy 200kph (jesli chce zaznac nieco eco-drivingu), serpentyny przyjmuje z uradowaniem... Alfa nie widziala tylko toru - na torach upalam blisko 3x mocniejsze auto.
Sportowo tak ale ile % użytkowania auta tak jezdzisz? Bo zakładam, że nie 90% ;)
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

pietryna trafił, c20xe. To Seicento lata.
Jak mi dasz więcej zdjęć to powiem który mot i jaka głowica.

quake bywasz w Dolnośląskim? Jakbyś się kiedyś zakręcił na DW387 to daj znać. ;)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Tak jest prościej.
http://tnij.org/s3lc

Trudno żeby wóz ważący jakieś śmieszne setki kilogramów nie latał jak mu się wsadzi 150KM. Poza tym jak już mówiłem... nie do końca rozumiem fenomen tego silnika.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Spaced pisze:Na 1.9L diesel? W trasie? Biegów wysokich nie masz i jedziesz na wysokich obrotach cały czas? Mam ciężką stope i jw. Nawet 3.0L Vectra chipowana 7l pali. Wiec jak? Cały czas 2 paki? Mondeo 2.2 najnowsza generacja tez nie zrobi tyle nawet przy 2 pakach non stop.
Moje trasy to z reguly autostrady. Chyba Twoja stopa jest jednak leciutka, ze 3.0 Ci 7l pali. Roznymi jezdzilem dieslami i nie zdarzylo mi sie zejsc do takich wartosci na drogach innych, niz zwykle dwupasmowki.
Spaced pisze:No to jak kupujesz zamienniki to trudno się o psuciu wypowiadać ;) Wiele częsci wspólnych jest ze 156 i znajomi mieli pare grubych przypałow. Nie zdziwiłbym się jakby np. prowadnice dzwigni zmiany biegów byly tez plastikowe. Poczekaj az złamiesz
Niestety, ale wlasnie niewiele czesci jest wspolnych ze 156.
Tarcze hamulcowe albo wahacze inne, niz OEM nie maja wplywu na awaryjnosc auta. Nie musialem wymieniac jeszcze czesci silnikowych/sprzegla/dwumasu itp.
Wiec NIE, to auto NIE jest awaryjne.
Spaced pisze:Sportowo tak ale ile % użytkowania auta tak jezdzisz? Bo zakładam, że nie 90% ;)
Jezdze tak caly czas.


EZrider pisze:quake bywasz w Dolnośląskim? Jakbyś się kiedyś zakręcił na DW387 to daj znać.
Bywam, a na 387 jezdzilem jakos w czerwcu ;-)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

quake pisze:Moje trasy to z reguly autostrady. Chyba Twoja stopa jest jednak leciutka, ze 3.0 Ci 7l pali. Roznymi jezdzilem dieslami i nie zdarzylo mi sie zejsc do takich wartosci na drogach innych, niz zwykle dwupasmowki.
2 pasmówki ale teraz to 3/4 tras dojazdowych nawet w Pl. Jasne, ze wiecej jak sie jedzie na jednopasmowej "krajówce"
quake pisze:Jezdze tak caly czas.
1000km na 2 pasmówce? Bez przesady. Na krótką droge i wypoczęte ciało spoko ale jakbym miał tak do Francji jechac to bym oczy chyba w dupie znalazł ze zmeczenia
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Spaced pisze:1000km na 2 pasmówce? Bez przesady. Na krótką droge i wypoczęte ciało spoko ale jakbym miał tak do Francji jechac to bym oczy chyba w dupie znalazł ze zmeczenia
A nawet i 1200km. Ja nie mam z tym problemu, ale kazdy jezdzi jak mu pasuje.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Stary nie powiesz mi, ze da sie po autostradzie nawet tak jechać żeby palić 13L niewielkiem dieslem. Musiałbyć ciągle zwalniać i hamować, a to chyba tylko z nudów ;)
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Oczywiscie ze sie da, jestem tego naocznym swiadkiem srednio raz w tygodniu. Srednich predkosci publicznie wypisywal nie bede.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Diesel mało pali głównie dlatego że nie wymaga wysokich obrotów tak jak benzynowy silnik. Popularne rzędowe czwórki jak będziesz kręcił tak nisko jak diesla to zarżniesz bardzo szybko.
http://www.ceramizer.pl/images/opinie/B ... mw330d.jpg
Kosmiczny moment przy 1,5k obrotów a przy 1k 20Nm mniej jak 1.6 daewoo e-tec ma maksymalny przy 3,8k...

Takim silnikiem można lekką ręką jeździć w przedziale 1200-1500 obrotów i spali jakieś śmieszne ochłapy. Jak ja bym tak swoim jeździł to pewnie "wyplułby bebechy dołem" bardzo szybko.

Ale jak takiego diesla będziesz kręcił do wysokich obrotów aby jechać naprawdę szybko to łyknie co mu się należy.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć
.

pietryna coś nie tego...
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ok ale to się tyczy turbiny. Przy czym nie ma obligacji aby silnik jeździł przy maksymalnym momencie. Ja wiem że nie można kręcić silnika za nisko ale czy ktoś jeździ na co dzień benzynowym silnikiem tak aby poruszać się między maksymalnym momentem a mocą? A z wykres hamowni dla tego silnika bmw wynika że moment rośnie od minimalnego przy 1,2k do maksymalnego już przy 1,7k. Nie warto zmieniać biegów przy 2k(no to zależy od skrzyni bo jak jest bardzo krótka - ale pewnie nie jest) ale nie trzeba też kręcić go wysoko aby trzymać się w wysokim momencie, nie męcząc silnika. Możesz to robić ale swoje wtedy musi spalić jak każdy silnik.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Co do tego dawania w palnik, żeby się sadza nie osadzała dotyczy też E220 CDI?
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Nie wiem Vin, to jest skopiowane ze strony. Ja się bardzo słabo na dieslu znam.

I piertyna trochę ma pewnie racji. Tylko nie zapominaj że takiego e-teca też się da nisko kręcić i robi 300 tys bez remontu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości