[Do zamknięcia]Problem z damperem i ramką.

3R1DE95
Posty: 114
Rejestracja: 29.08.2011 20:49:25
Kontakt:

[Do zamknięcia]Problem z damperem i ramką.

Post autor: 3R1DE95 »

Otóż mam taki problem.
Kupiłem damper Dnm Burner RC dosć mały.
Po wsadzeniu do ramki i po dobiciu tylna oponka nieznacznie(na powierzchni 4 może 5 mm) dotyka rury podsiodłowej. Mam oponki continental Petrol 26"x2.5. czy wraz z szerokością oponki zmniejsza się też jej wysokość, znaczy się wiem że na pewno tak ale czy jak kupie np miniona 2,35 to te pół centymetra będzie niższa czy muszę celować w 2,20.
miechooo
Posty: 250
Rejestracja: 08.03.2010 19:15:06
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: miechooo »

Może kupiłeś za krótki damper do ramy? Powiedz jaką masz ramę i jaka długość dampera.
3R1DE95
Posty: 114
Rejestracja: 29.08.2011 20:49:25
Kontakt:

Post autor: 3R1DE95 »

heh.. rama to Jeep Grand Cherokee a damper ma 165 tyle że wcześniej miałem 170 i sądziłem ze 5mm nie zrobi różnicy, a jednak XD
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Kup tuleje dystansowe. Chociaż koszt pewnie będzie podobny do wartości ramy...
Z gówna bata nie ukręcisz.
3R1DE95
Posty: 114
Rejestracja: 29.08.2011 20:49:25
Kontakt:

Post autor: 3R1DE95 »

Kuba,, nie żartuj sobie, to że nie ma ramki na google to nie znaczy że jest badziewna( konstrukcja bardzo a nawet bardzo bardzo zbliżona do kony stinky, a tuleje dystansowe co dadzą bo niejak nie obczajam? ja muszę podwyższyć damper, to jak mam to zrobić tulejami.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

3R1DE95 pisze:konstrukcja bardzo a nawet bardzo bardzo zbliżona do kony stinky
:roll: :roll: :roll: I co z tego? Sign jest zbliżony do Orange...
Dobra, błąd. Nie wydłuży, tylko skróci. Idę spać. Zmęczony jestem widać.
W takim razie szukaj opony o niskim profilu.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Irion »

Niestety, albo kup dluzszy damper albo wsadz opone o mniejszym rozmiarze...
Forfiter92
Posty: 86
Rejestracja: 22.02.2011 16:08:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Forfiter92 »

3R1DE95 to może wstaw jakieś foto tej super ramy, jesteśmy ciekawi jak wygląda ten bolid :D
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

http://inchaweigh.tripod.com/jeep_2001g ... wnhill.htm
Mi to przypomina Gianta ATX One DH skrzyżowanego z Rocky Mountain a nie konę.

W każdym razie niezły strucel. I myślę że jedne tuleje dystansowe(offsetowe) nie są warte tyle co rama ale ze 2-3 komplety takich tulei już tak.

Swoją drogą ciekawe że takie rzeczy w Polsce się trafiają(w Kanadzie by mnie to nie dziwiło). Są z czasów w których mało kto słyszał o grawitacyjnym kolarstwie...
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

To co Ty znalazłeś, to jest chyba ta sama ramka, co się kiedyś suporty urywały, nie?
Z gówna bata nie ukręcisz.
3R1DE95
Posty: 114
Rejestracja: 29.08.2011 20:49:25
Kontakt:

Post autor: 3R1DE95 »

Nie nie.... to nie ta ramka, również grand cherokee ale to nie ta.
Zaraz foty wrzucę. :D
Pietryna możesz powiedzieć mi coś o tych tulejach dystansowych, bo jakoś nie widzę jak to ma działać, a w necie nie wiem czego szukać i wyskakują mi tylko te do mocowania w ramie. :D Dzięki wielki z góry.
3R1DE95
Posty: 114
Rejestracja: 29.08.2011 20:49:25
Kontakt:

Re: [HELP]Problem z damperem i ramką.

Post autor: 3R1DE95 »

Nie jestem specjalnie bogaty, więc sprzęt ubogi :wink: :
Na niebiesko zaznaczyłem punkt styku opony z ramą.
Załączniki
Stinky.jpg
Stinky.jpg (45.13 KiB) Przejrzano 1583 razy
Bez tytułu.png
Pedros
Posty: 322
Rejestracja: 21.04.2004 08:33:58
Kontakt:

Post autor: Pedros »

masz 3 wyjścia:
1- nowy damper
2-koła 24" ( lub tylko jedno)
3-dorobienie "blaszek" mocowania dampera- jesli dobrze widze to u góry masz 2 otwory na damper tam przykrecasz dwie blaszki z otworami
3R1DE95
Posty: 114
Rejestracja: 29.08.2011 20:49:25
Kontakt:

Post autor: 3R1DE95 »

O! I taki idea o blaszki mi się przyda, chociaż włożyłem 1h temu oponę 2,0 na tył i było 1,5cm miejsca jeszcze więc myślę że jak kupie high rollery(i tak już czas na wymianę opon) 26"2,1 to będzie git.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Węższa nie oznacza niższa.
Z gówna bata nie ukręcisz.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Jezu, zamów sobie offseta u tokarza za 5 ziko i ciesz się ;)
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Ale offset działa odwrotnie niż on potrzebuje :P
Z gówna bata nie ukręcisz.
3R1DE95
Posty: 114
Rejestracja: 29.08.2011 20:49:25
Kontakt:

Post autor: 3R1DE95 »

Heh..
Obczaiłem już co zrobić. W momencie skręcenia sprężyny czyli regulacji twardości wstępnej, skok dampera pozostaje taki sam, czyli w momencie kiedy ja skręcę sprężynę bardziej, w momencie dobicia wszystkich zwojów ugięcie dampera jest mniejsze i rama ugnie się mniej-> co prowadzi do nie obcierania oponki o ramę XD. Problem rozwiązany i temat do zamknięcia!
Dzięki wszystkim za pomoc. :D
P.S Już testowałem i jest bajer tylko na przyszłość twardszą sprężynkę potrzebuję.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Świetne rozwiązanie. Chociaż w sumie, skoro dobijałeś zawiechę dupą na płaskim to w sumie może nie jest takie złe.
Z gówna bata nie ukręcisz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość