Fox 40 pytania
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 10.09.2012 18:20:56
- Lokalizacja: Champéry
- Kontakt:
Fox 40 pytania
Witam was mam kilka pytań odnośnie amortyzatora foxa 40 2011.Mam ten amortyzator mam kilka pytań a mianowicie .
Serwisowanie foxa 40 na czym polega,bo nie rozumiem bo np. 888 jak ugina się amor to na uszczelkach widać oznaki oleju że jest,a na foxie 40 po uginaniu nic nie ma czy to chodzi o olej który jest w tłumiku i tylko tam jest olej i nigdzie indziej.
A jeszcze jedno jeżeli trzeba wymieniać uszczelki i gąbeczki w foxie to co sprawia ze są zużyte ,bo jeżeli tam olej nie dochodzi to dlaczego trzeba tak czeęto wymieniać.A czy warto inwestować w uszczelki SKF.
Serwisowanie foxa 40 na czym polega,bo nie rozumiem bo np. 888 jak ugina się amor to na uszczelkach widać oznaki oleju że jest,a na foxie 40 po uginaniu nic nie ma czy to chodzi o olej który jest w tłumiku i tylko tam jest olej i nigdzie indziej.
A jeszcze jedno jeżeli trzeba wymieniać uszczelki i gąbeczki w foxie to co sprawia ze są zużyte ,bo jeżeli tam olej nie dochodzi to dlaczego trzeba tak czeęto wymieniać.A czy warto inwestować w uszczelki SKF.
Kona Factory Team
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Na żadnych lagach nie powinno być znać oleju, jesli tak jest to znaczy że uszczelki puszczają. Znać może być jedynie smar który daje się do ślizgów.Gee Atherton pisze:888 jak ugina się amor to na uszczelkach widać oznaki oleju że jest
W 40 miast otwartej kąpieli, masz gąbki o których sam wspomniałeś. Gąbeczki się nasącza olejem, nie zmienia (no chyba,że je podrzesz w jakiś sposób). Uszczelki wymieniasz kiedy amor zacznie "rzygać".Btw: Często 40 rzygają z nadmiaru oleju, więc trzeba uważać na ilości.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 10.09.2012 18:20:56
- Lokalizacja: Champéry
- Kontakt:
no tak ale jak tak zalecają czesto wymianę oleju w foxie to w jaki można go sposób zabrudzić jezeli jest 100% zamknięty w kartuszu.A Powiedzcie mi bo ja mam w foxie sprężyne niebieską tytan i moja waga to max 60kg czy lepiej było by wymienić sprężyne na fiolet,albo czarna czy wystarczy to co mam .Tylko teraz to co mam to jeszcze przed jazdą dodaje brunox deo,czy ten preparat coś moze wywołać w foxie typu po jakimś czasie uszkodzą sie uszczelki itp.
Kona Factory Team
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
W tłumiku olej wymienia sie raz na sezon i to nie koniecznie. Wszystko zależy od tego ile jeździsz. Gąbki smarują Ci lagi. Uszczelki kurzowe nie są w stanie w 100% zebrac całego syfu.Dlatego co jakiś czas czyści się i nasącza gąbki.Gee Atherton pisze:no tak ale jak tak zalecają czesto wymianę oleju w foxie to w jaki można go sposób zabrudzić jezeli jest 100% zamknięty w kartuszu.
Tak zaleca CultBikes
"ZALECANE INTERWAYŁY SERWISOWE:
Fox Forx (amortyzatory przednie):
wymiana oleju oraz wymiana/czyszczenie uszczelek "Dust Wiper" (32/36/40): Pierwsza wymiana oleju po 100h, następnie co 150h lub rocznie
w przypadku eksploatacji w ciężkich warunkach atmosferycznych (kurz, błoto itp.) zalecamy dodatkową wymianę oleju oraz czyszczenie uszczelek "Dust Wiper" w połowie sezonu
serwis tłumika FIT (32) : co 400h lub co dwa lata
serwis tłumika FIT (36/40) : co 200h lub rocznie
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 10.09.2012 18:20:56
- Lokalizacja: Champéry
- Kontakt:
Kolega wczesniej raczej mówił o filmie olejowym.ArthurGreen pisze:Na żadnych lagach nie powinno być znać oleju, jesli tak jest to znaczy że uszczelki puszczają. Znać może być jedynie smar który daje się do ślizgów.
W przypadku 888 pięknie go widać. PS. Żadne uszczelki nie trzymają w 100%

Co do smarowania, bardzo często w instrukcjach obsługi jest zapis aby amortyzator odwrócic do góry nogami poczekać i ugiąć pare razy. Smarując automatycznie wszystko z czego olej nam zdążył spłynąć (ślizgi, gąbki, uszczelki, spreżyny)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość