Damper w scottcie

pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Damper w scottcie

Post autor: pawelfr »

Witam. Posiadam rower scott voltage fr 30. Jest tam zamontowany damper marzocchi coil r. Gdy podniosę tylne i koło i puszczę, to cały rower się odbija. Podejrzewam że jest to sprawa zbyt gęstego oleju w damperze. Prosiłbym o jakieś inne sugestie ewentualnie polecenie jakiegoś innego dampera. Z przodu jest seryjny domain. :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

powiedz co się dzieje w trakcie jazdy. Bo cały rower jak ci się odbija to kwestia ustawień. Spowolnij odbicie i nie bedzie się odbijał ale rower ma pracowac na trasie, a nie jak go ponosisz na parkingu bo tak to sobie gówno ustawisz.
pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: pawelfr »

Bawiłem się ustawieniami i za wiele to nie dawalo. Ogólnie jest bardzo twardy a jak ustawie na miekszy to sprezyna zaczyna latać
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

pawelfr pisze:Ogólnie jest bardzo twardy
To raczej ciężko, żeby pod ciężarem samego roweru damper się ugiął i mogło zadziałać tłumienie.

Mierzyłeś w ogóle sag, czy od razu chcesz olej albo damper zmieniać? Zacząłbym od dobrania sprężyny po swoją wagę :roll:
pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: pawelfr »

Ogólnie twardy ze jak siadam i ugina sie pod moim ciezarem.
NorekO
Posty: 228
Rejestracja: 14.02.2011 18:40:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: NorekO »

Kolega początkujący widze. Na początek musisz zmierzyć ugięcie wstępne dampera po tym jak na niego siedasz. Najprościej podciągnąć do góry gumowy odbojnik który jest "wewnątrz" sprężyny. Siadasz na rower tak żeby się nie bujał, schodzisz i mierzysz odległość odbojnika od korka dampera. Co do samego bujania to na końcu dampera od strony tłoczyska masz regulacje tłumienia powrotu, skręć ją bardziej.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

miki_ck pisze:To raczej ciężko, żeby pod ciężarem samego roweru damper się ugiął i mogło zadziałać tłumienie.
Dziwne. Mi full(co prawda 19kg ważył) po zrzuceniu na ziemie nie odbijał się ani trochę. Po prostu się do niej przyklejał. Sztywniak za to odbija się jak piłka.

Pewnie jakbym ustawił tłumienie kompresji na maksymalne to pewnie trochę by podskoczył ale nie jestem przekonany.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Zależy z jakiej wysokości opuści się rower i jak jest ustawiony damper.
Odnosiłem się do stwierdzenia o "bardzo twardym" zawieszeniu - jak u siebie mocno skręcę sprężynę i kompresję to pod ciężarem opuszczonego z niewielkiej wysokości roweru damper się nie ugnie więc rower lekko podskoczy. Nie wiem czy to takie "dziwne" :roll:

I też zależy od dampera, nie każdy jest czuły w "parkingowych" testach jak np. dhx-y. Co akurat nie musi być czymś złym.
pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: pawelfr »

Ok dzięki wielkie za pomoc ;) Jest to moj pierwszy ful także jeszcze nie znam się dobrze ale powoli sie uczę ;) . Mam jeszcze jedno pytanie jakbym się zdecydował jednak na zmiane dampera jaki byście polecili do 350 zl +/- oczywiście używany i czy lepszy jakis używany za 3 stówy czy w zasadzie nówka marocchi który mam obecnie? :D
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Rocco R w/o P nie daje się regulować w sumie...
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Mam wrażenie, że to zależy od ilości skoku i charakterystyki zawieszenia. Zjazdówka ma się kleić a FR być skoczny... Nie każdy rower się przykleja do ziemi od razu...
Z gówna bata nie ukręcisz.
pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: pawelfr »

a co myślicie o dhx 3.0? Zastanawiałem się też nad 5.0 ale narazie nie planuje zakupu czegoś większego na przód a geo wtedy nie byłaby raczej za dobra :D
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

po prostu masz zbyt twarda sprezyne.
Reto
Posty: 140
Rejestracja: 21.07.2012 19:42:34
Kontakt:

Post autor: Reto »

A co ma model dampera do geo?? dhx 3 rozni sie tylko mozlivvoscia regulacji od 5 oraz pevvnie czyms jeszcze, ale moja wiedza nie siega tak gleboko.
Damper to damper (chodzi mi o dlugosc montazowa).
pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: pawelfr »

a jaką byście sprężynę polecili? waże 87 kg i mam 190cm wzrostu.
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Sprężyna max 400 lbs/inch .
Zmieniłbym też olej, tyle, że ten damper wymaga końcówki do napompowania komory powietrznej. Próbowałem różnych patentów innych firm ale oryginalna przejściówka(cena ok.120 zł) jest praktycznie jedynym rozwiązaniem.
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

ravfr ja mam 183cm wzrostu i ważę około 73kg i sprężyna dla mnie 400 lbs jest.

Wracając do tematu, tak czy siak, najpierw powiedz może jaką masz sprężynę, powinieneś mieć na sprężynie napisane gdzieś, przykład: 500x2.80. Jeżeli masz 500 albo jakieś 550 to zmień na 400, powinna Ci wystarczyć, a jeżeli będzie za miękka to na 450 spróbuj. To jest tylko moje zdanie, nie muszę w cale mieć racji : )
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość