Evil Undead - kolejna, przepiękna zjazdówka z karbonu

Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
nukianuki0
Posty: 375
Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: nukianuki0 »

trust in aluminium save plastic for dildos!!!!
Ajz
Posty: 1392
Rejestracja: 21.04.2005 23:57:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ajz »

Spaced pisze:Pusciło na ALUMINIOWYM elemencie zawieszenia, który NIE MIAŁ WYTRZYMAC
3 dni wcześniej w biurze Evila: "chłopaki, zróbcie taki element aluminiowy w naszej nowej ultrahighendowej ramie zeby pękł na najbliższych zawodach. Mistrzostwa swiata juz za 3 dni TO MA PĘKNĄĆ!"

sory spaced nie moglem sie powstrzymac, tak komicznie skonstruowales swoja wypowiedz :D

a rama oczywiscie bardzo ciekawa :) za pare lat na pewno bedzie tego multum na rynku i ceny spadna ;)
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

W sumie spodziewałem się dużo większej ceny ,a tu jest nawet nieźle jak się porówna do alu Demówki ,czy Lapierre'a :x
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Ciekawi mnie sztywność całej konstrukcji bo nie wygląda na zbyt sztywną, moze po sezonie bedzie wszystko wiadomo bo technicznie rama mnie przekonuje
Sell: Rower - Intense M9
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

AlanCK pisze:Ciekawi mnie sztywność całej konstrukcji bo nie wygląda na zbyt sztywną, moze po sezonie bedzie wszystko wiadomo bo technicznie rama mnie przekonuje
Serio? Grube profile + carbon + wszystko w duzym odstępie od siebie. Jedynie na łozysku mogłoby brakowac ale jest dość spore.
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Spaced pisze:Jedynie na łozysku mogłoby brakowac ale jest dość spore.

O łożyska mi właśnie chodzi, w to że przedni trójkąt i wahacz są wykonane solidnie raczej nie mam wątpliwości, zresztą zawsze byłem fanatykiem włókna, widze w nim dużo wieksze możliwości niz wszystkie stopy alu razem wziete ;)
Sell: Rower - Intense M9
jasiek_krk
Posty: 742
Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jasiek_krk »

Sprzedawałem kiedyś evila alu i powiem Wam że nie chciał bym być w skórze osoby która w celach konserwacji rozłoży ramę na części pierwsze.

btw: na stronie ktora podal Czlon cove alu za 2,6tyś gbp a Evil Carbon 2,5 Wtf? tylko na crc przy sale - parędziesiąt % cove są w cenie w której powinny być.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

jasiek_krk pisze:Sprzedawałem kiedyś evila alu i powiem Wam że nie chciał bym być w skórze osoby która w celach konserwacji rozłoży ramę na części pierwsze.
Podobno z linkami cos tam pozmieniali i ma byc lepiej.
hemi427
Posty: 455
Rejestracja: 09.01.2005 16:46:53
Kontakt:

Post autor: hemi427 »

miałem przyjemność mieć alu i meeeega rama, niestety sprowadziłem Mke zamiast Lki (zakupy od dzieciaków na PB) i nie dałem rady komfortowo śmigać. Co każda osoba potwierdza - magia ta zawiecha, niby tylko jeden zawias, damper ściskany obustronnie a wybiera lepiej niż DW-LINK. Jak to mówi Deave Weagle - doesnt matter amount of links, pivot placements is all the game :D..2014 wchodzę w carbon, szkoda tylko że L-ka nie jest w granicach ETT 620mm :(
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

Hemi - Wersja z węgla ma być podobno dostępna w 4 rozmiarach ... ciężko będzie się nie wstrzelić w któryś chyba?
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
hemi427
Posty: 455
Rejestracja: 09.01.2005 16:46:53
Kontakt:

Post autor: hemi427 »

no w czterech ale mój ideał to 622mm (jak sunday) i czuje że to jak garniak szyty na miarę a Revolty z tego co pamietam to Lka 610mm a XL to 630mm. I bądź tu mądry i wybierz....:)
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

Nie wiem czy Wy też słyszeliście, ale dziś doszły do mnie pogłoski, że Evil'e mają być do pomacania w Kraju nad Wisła już tej wiosny ;)


Ps. Też chcę Evila! Tego typu ramy wpisują się w moje poglądy :)
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Konstrukcyjnie to musi być bardzo sztywny bocznie jednozawias. Tylny trójkąt jest połączony z przednim na dużej szerokości - na oko widzę tam ~8cm od łożyska do łożyska :)

Dużą czułość można naukowo wyjaśnić i pochodzi ona przede wszystkim od ściskania dampera z obydwu stron przez ten sam "impuls".
W typowych ramach "impuls" w postaci przenoszonej siły ściskającej pochodzi od ruchomego elementu zawieszenia i działa tylko na jedno ucho dampera. Drugie ucho, umocowane np. w przednim trójkącie nie ma kontaktu z tym impulsem.
W Evilu wygląda to tak, że impuls zostaje zadany tylnemu trójkątowi, który poprzez krzywki ściska damper - ale w tym samym czasie ten sam impuls tarmosi drugie ucho dampera. Jest to przykład zjawiska sprzężenia zwrotnego dodatniego, w którym wielkość wyjściowa narasta wraz ze wzrostem impulsu.
Stąd bierze się nadnaturalna czułość tej ramki :)

Większość ram z damperem ściskanym z obydwu stron przez ten sam wahacz będzie miała podobne właściwości.
Samo w sobie sprzężenie dodatnie jest niekorzystne, a tu wyjątkowo mamy odwrotnie :)
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

=Pietr3k= pisze:Konstrukcyjnie to musi być bardzo sztywny bocznie jednozawias. Tylny trójkąt jest połączony z przednim na dużej szerokości - na oko widzę tam ~8cm od łożyska do łożyska :)
Właśnie konstrukcyjnie rama szału nie robi, wahacz jest oparty na jednym dużym łożysku pozostałe nie do końca odpowiadaja za sztywność konstrukcji, to już mój lapierre wygląda niebo lepiej a nie uchodzi za mega sztywną bocznie konstrukcję, chcesz naprawde sztywnego jednozawiasa to wsiądź na scalpa.

W kwestii czułości to różnie bo ludzie sie przesiadają z summuma/v10 na jakiś jednozawias i nagle jest wielkie WOW jaka ta rama jest czuła, a w praktyce zawsze jednozawias bedzie czuły w porównaniu do ramy z 'platformą' i też nie każdemu riderowi to odpowiada.
Sell: Rower - Intense M9
hemi427
Posty: 455
Rejestracja: 09.01.2005 16:46:53
Kontakt:

Post autor: hemi427 »

no oprócz czułości jednozawiasu, spotengowanego przez obustronnie ściaskany damper to co mnie najbardziej zaskoczyło to brak (przynajmniej niewyczuwalny) blokowania zawiasu przy hamowaniu, to też osiągnał DW z odpowiedniego lokowania pkt. obrotu z tego co czytałem, ten sam patent wykorzystał w nowych Wilsonach. Szkoda że ta rama nie przyszła mi większa, w życiu bym nie zmienił :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

hemi427 pisze:no oprócz czułości jednozawiasu, spotengowanego przez obustronnie ściaskany damper to co mnie najbardziej zaskoczyło to brak (przynajmniej niewyczuwalny) blokowania zawiasu przy hamowaniu, to też osiągnał DW z odpowiedniego lokowania pkt. obrotu z tego co czytałem, ten sam patent wykorzystał w nowych Wilsonach. Szkoda że ta rama nie przyszła mi większa, w życiu bym nie zmienił
Obustronnie sciskany damper ani jednozawias nie maja wpływu na czułość.

Swoja droga nowe sciskane są z obu stron dalej? Bo Dave cos na to marudził
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

AlanCK pisze:Właśnie konstrukcyjnie rama szału nie robi, wahacz jest oparty na jednym dużym łożysku pozostałe nie do końca odpowiadaja za sztywność konstrukcji, to już mój lapierre wygląda niebo lepiej a nie uchodzi za mega sztywną bocznie konstrukcję
Jeżeli uzależniasz sztywność tylko od łożysk, to nie filozuj więcej, bo tematu nie czujesz ;) Pozostałe krzywki przy damperze nawet gdyby były jeszcze bardziej filigranowe, to mają śladowy wpływ na sztywność tylnego wahacza. W tej ramie wybitnie trudno byłoby poprawić sztywność wzmacnianiem alu krzywek. Tylko ich inne rozmieszczenie mogłoby pomóc.

W Lapierze nie ma typowej konstrukcji tylnego trójkąta, która jest najsztywniejsza i sztywniejsza w rowerach jeszcze nie powstała.
W Evilu dwie rurki tylnego "prawie-trójkąta" są znacznie oddalone od siebie, a w Lapierre to wygląda tak, jakby dolną połowę wahacza z Evila odciąć i wyrzucić :) Stąd przede wszystkim mniejsza sztywność i widać ją od razu.
AlanCK pisze:w praktyce zawsze jednozawias bedzie czuły w porównaniu do ramy z 'platformą'
Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl? Podejrzewam, że chodziło Ci o ramę w której jest damper z "platformą", ale rozwiń, proszę.
Spaced pisze:Obustronnie sciskany damper ani jednozawias nie maja wpływu na czułość.
Fakt obustronnego ściskania dampera ma DUŻY wpływ na czułość. Wyjaśniłem wcześniej w czym ma to swoje podstawy - mam nadzieję - przejrzyście.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

=Pietr3k= pisze:Fakt obustronnego ściskania dampera ma DUŻY wpływ na czułość. Wyjaśniłem wcześniej w czym ma to swoje podstawy - mam nadzieję - przejrzyście.
Dziwne, że konstruktorzy tej ramki i mondrakera twierdzą, że podwójnie sciskany damper pozwala to osiągnac ale to nie jedyne rozwiązanie. Impuls ma wpływ teoretyczny ale w praktyce liczy się kształt krzywej przełożenia i stąd czułość tej ramki. Musiałbyś policzyć jaki konkretnie ma wpływ impuls ale moim zdaniem znikomy. Gdyby to była róznica to wszyscy rzuciliby się na podwójnie sciskane dampery.

Zreszta Sam Weagle mówił, ze tu podwójnie sciskany damper nie jest potrzebny i odradzał to rozwiązanie Evilowi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości