
http://www.silverfish-uk.com/ProductDet ... d-Frameset




3 dni wcześniej w biurze Evila: "chłopaki, zróbcie taki element aluminiowy w naszej nowej ultrahighendowej ramie zeby pękł na najbliższych zawodach. Mistrzostwa swiata juz za 3 dni TO MA PĘKNĄĆ!"Spaced pisze:Pusciło na ALUMINIOWYM elemencie zawieszenia, który NIE MIAŁ WYTRZYMAC
Spaced pisze:Jedynie na łozysku mogłoby brakowac ale jest dość spore.
Właśnie konstrukcyjnie rama szału nie robi, wahacz jest oparty na jednym dużym łożysku pozostałe nie do końca odpowiadaja za sztywność konstrukcji, to już mój lapierre wygląda niebo lepiej a nie uchodzi za mega sztywną bocznie konstrukcję, chcesz naprawde sztywnego jednozawiasa to wsiądź na scalpa.=Pietr3k= pisze:Konstrukcyjnie to musi być bardzo sztywny bocznie jednozawias. Tylny trójkąt jest połączony z przednim na dużej szerokości - na oko widzę tam ~8cm od łożyska do łożyska![]()
Obustronnie sciskany damper ani jednozawias nie maja wpływu na czułość.hemi427 pisze:no oprócz czułości jednozawiasu, spotengowanego przez obustronnie ściaskany damper to co mnie najbardziej zaskoczyło to brak (przynajmniej niewyczuwalny) blokowania zawiasu przy hamowaniu, to też osiągnał DW z odpowiedniego lokowania pkt. obrotu z tego co czytałem, ten sam patent wykorzystał w nowych Wilsonach. Szkoda że ta rama nie przyszła mi większa, w życiu bym nie zmienił
Jeżeli uzależniasz sztywność tylko od łożysk, to nie filozuj więcej, bo tematu nie czujeszAlanCK pisze:Właśnie konstrukcyjnie rama szału nie robi, wahacz jest oparty na jednym dużym łożysku pozostałe nie do końca odpowiadaja za sztywność konstrukcji, to już mój lapierre wygląda niebo lepiej a nie uchodzi za mega sztywną bocznie konstrukcję
Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl? Podejrzewam, że chodziło Ci o ramę w której jest damper z "platformą", ale rozwiń, proszę.AlanCK pisze:w praktyce zawsze jednozawias bedzie czuły w porównaniu do ramy z 'platformą'
Fakt obustronnego ściskania dampera ma DUŻY wpływ na czułość. Wyjaśniłem wcześniej w czym ma to swoje podstawy - mam nadzieję - przejrzyście.Spaced pisze:Obustronnie sciskany damper ani jednozawias nie maja wpływu na czułość.
Dziwne, że konstruktorzy tej ramki i mondrakera twierdzą, że podwójnie sciskany damper pozwala to osiągnac ale to nie jedyne rozwiązanie. Impuls ma wpływ teoretyczny ale w praktyce liczy się kształt krzywej przełożenia i stąd czułość tej ramki. Musiałbyś policzyć jaki konkretnie ma wpływ impuls ale moim zdaniem znikomy. Gdyby to była róznica to wszyscy rzuciliby się na podwójnie sciskane dampery.=Pietr3k= pisze:Fakt obustronnego ściskania dampera ma DUŻY wpływ na czułość. Wyjaśniłem wcześniej w czym ma to swoje podstawy - mam nadzieję - przejrzyście.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości