Zawieszenie-FSR vs Maestro

typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Zawieszenie-FSR vs Maestro

Post autor: typek99 »

Witam,jako że dręczy mnie pytanie jaki system zawieszenia jest lepszy do jazdy fr i dh lepszy z przewagą na to pierwsze to założyłem temat.Który system lepiej sie sprawdzi na dojazdach do miejscówek gdzie trzeba jechać po płaskim i nie tracić energi przechodzącej na zawieszenie?Gdzie lepiej sie sprawdzi patent fsr a gdzie maestro przy dropach,hopach, na bandach itp?Co będzie bardziej czułe na nierówności fsr czy może maestro?
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

maestro jest dobre na pedałowanie-fsr buja
typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: typek99 »

1:0 dla maestro :)
A jak z wybieraniem nierówności,pochłanianiem energi podczas lądowania itp ?
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Mam Big hita III FSR i powiem ci że wybiera wszystko, ale na dojazdy jest średni bo ciężko się jeździ i buja podczas pedałowania.
Może gdybym zastosował jakiś damper z tłumieniem kompresji to było by lepiej ale pewnie nie dużo.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Ja nie moge. Kiedy w końcu ludzie zrozumieją, że takie porównania nie maja sensu bo oba patenty są na tyle szerokie, że można na nich zrobic bardzo różne rowery? Liczy sie konkretny rower do konkretnej jazdy. Takie pytania to są dobre na podwórkowe przepychanki z kolegą.
Cowabunga!
Posty: 75
Rejestracja: 07.07.2012 09:56:37
Kontakt:

Post autor: Cowabunga! »

Uważam jak Spaced: nie ma lepszego i gorszego.
Polecam lekturę: http://www.bikeradar.com/gear/article/b ... t-2-28438/

Co do rzekomego pompowania fsr - pojawia się przy miotaniu i mocnym, nierównym kręceniu. Jak trzyma się równą kadencję i spokojnie kręci to nie doświadczyłem.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Cowabunga! pisze:Co do rzekomego pompowania fsr - pojawia się przy miotaniu i mocnym, nierównym kręceniu. Jak trzyma się równą kadencję i spokojnie kręci to nie doświadczyłem.
Jak sie równo kreci to nic nie buja ale pomimo tego, że jest to straszne uogólnienie to spece miały z tym problem bo łańcuch w ogóle się nie napina.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Miałem BH 2007 z FSR i Glorcię DH z Maestro oto różnice:

Obie ramy są progresywne tyle że glorka pod koniec ma extrem progresje co przydaje się na lądowaniach gapów tudzież innych głupich rzeczy ;)

Druga rzecz która mi przypasowała po przesiadce to... brak kopania w korbę w glorce. W niej wachacz w końcowym stadium zbliża się do suportu pchając łańcuchem korbę przez co jazda z wykorzystaniem pełnego skoku to po prostu przyjemność...

Tak to wygląda w empirycznym odczuciu ram Big Hit III 2007 i Glory DH 2008.

Dla przykładu Glory FR jest pozbawiona skoku progresji pod koniec, i tu mamy to o czym mówił Spaced. Trzeba rozważać bardzo konkretne przypadki zastosowania danego systemu.

Ps. Bujanie zawiechy ludzie źle czają ;) Bujanie o którym mowa w spotach reklamowych to...
wyobraźcie sobie mamy nieskończenie lekki wahacz, koło itp, wszystko zawieszone w powietrzu bez grawitacji. Zaczynamy pedałować, owe bujanie pojawia sie gdy wahacz porusza się pod wpływem tego ruchu za pomocą naciąganego łańcucha.
Blednie ludzie myśla, ze jest to zabezpieczenie przed chujowym bo inaczej sie nie wyrażę pedałowaniem.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road pisze:Druga rzecz która mi przypasowała po przesiadce to... brak kopania w korbę w glorce. W niej wachacz w końcowym stadium zbliża się do suportu pchając łańcuchem korbę przez co jazda z wykorzystaniem pełnego skoku to po prostu przyjemność...
To źle troche kopanie rozumiesz. Kopanie korb wynika z cofnięcia i glorka cofa się bardziej.
Jest jeszcze szarpnięcie na korbach wynikające z gwałtownej utraty napięcia łańcucha (gradient ruchu osi) i tu równiez jest wieksza róznica w glorce. Może po prostu bh dziwnie ustawione było. Ze wszystkich rzeczy, których czepiam sie w specu to kopania ich ramom nie mozna zarzucic.

off_road pisze:Blednie ludzie myśla, ze jest to zabezpieczenie przed chujowym bo inaczej sie nie wyrażę pedałowaniem.
To zabezpieczenie przed pedałowaniem kiedy jesteś zmęczony. Jak sobie siedze w siodle i robie runde xc to jest spoko ale jak danego dnia wymłuciłem 30km i jest 30c+ to młuce jak głupi pomimo lat doświadczeń w jeździe xc, klubu kolarskiego, prób scigania się w xc i nienagannej techniki kręcenia.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

https://www.youtube.com/watch?v=Utk_W4SRpyg

Tu ładnie widać w którym momencie. Zwróć uwagę na dolny link najpierw idzie do góry i w pewnym momencie się cofa w dół.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: typek99 »

off_road pisze:https://www.youtube.com/watch?v=Utk_W4SRpyg

Tu ładnie widać w którym momencie. Zwróć uwagę na dolny link najpierw idzie do góry i w pewnym momencie się cofa w dół.
O czymś świadczy to :?:
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

O 2 rzeczach, progresji i skracaniu wachacza ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: typek99 »

A co to jest progresja ? :oops:
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Progresja znaczy nic innego jak wzrost siły potrzebnej do ugięcia razem ze skokiem ramy. Im dalej ugieta rama tym trudniej ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: typek99 »

Dzięki za wyjaśnienie,co do zawieszeń to chodziło mi o dwie ramy: giant faith 09r~ i spec. big hit 08r~.Nie podałem ich na początku ze względu takiego iż chciałem sie dowiedzieć obszerniej ;)
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

typek99 pisze:giant faith 09r
Nie było Faitha w 2009 :roll: (był stary model 05-06, nowy wszedł w '10)

Starego BigHita do FR mogę polecić - jak wyżej już pisali, progresywne zawieszenie, które radzi sobie bez problemów z dużymi hopami, dropami itp. Skoczny rower, ale za to nie najlepiej pedałujący.
typek99
Posty: 344
Rejestracja: 07.11.2011 21:48:42
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: typek99 »

miki_ck pisze:Nie było Faitha w 2009 (był stary model 05-06, nowy wszedł w '10)
Nie wiedziałem tego,napisałem 09r ponieważ taki stał/stoi na alledrogo :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość