Wymiana rury sterowej Manitou Sherman

PrZmK
Posty: 9
Rejestracja: 15.01.2013 08:49:38
Kontakt:

Wymiana rury sterowej Manitou Sherman

Post autor: PrZmK »

Witam mam problem dotyczący rury sterowej w moim amortyzatorze gdyż, w koronie rura posiada luzy i to dosyć duże. Jak to w rowerowych dostałem informacje że amor nadaję się na śmieci lub do wymiany jest rura, korona, golenie itd. co mi się w zupełności nie opłaca. Dlatego proszę o pomoc i rady dotyczące tego co można zrobić. Trochę się naczytałem i widzę że są możliwości naprawy.

Dla z precyzowania dodaję zdjc. Przepraszam za słabą jakość i szybką obróbkę w paincie :)
Załączniki
DSC00028.JPG
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Jak masz że tak powiem rozdymaną korone, a prawdopodobnie tak jest to założenie nowej sterówki nic nie pomoże bo winnym będzie rozbite gniazdo w koronie. Najlepiej szukać górnych goleni.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Tylko wymiana górnych goleni coś pomoże. Wymiana sterówki ma sens w przypadku gdy sterówka siedzi ciasno i ci się złamała na czubku czy jest za krótka, a amor okazyjnie kupiony za 3000zł gdzie inne stoją po 4000+...

Jak masz rozbitą koronę to nic już nie zrobisz w ramach standardowych procedur.
juraski
Posty: 1639
Rejestracja: 05.07.2006 21:44:23
Kontakt:

Post autor: juraski »

czy Ty nie kupiłeś tego amora "okazyjnie" ostatnio na allegro za 300zł z przesyłką?
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Niezła okazja ;D szukaj goleni górnych skoro to okazja. Ostatnio na tablica.pl widziałem shermana bez tłumików za w miarę dobrą cene.
PrZmK
Posty: 9
Rejestracja: 15.01.2013 08:49:38
Kontakt:

Post autor: PrZmK »

Powiem tak ten amor kupiłem razem z rowerem trochę pojeździłem i się luzy zrobiły i taką też ciekawostkę mam gdyż mój tata uderzył raz w rurę "aby weszła do korony" i po tym nie było żadnych luzów a amortyzator zamontowałem dziś do ramy i luzy powróciły :(
juraski
Posty: 1639
Rejestracja: 05.07.2006 21:44:23
Kontakt:

Post autor: juraski »

PrZmK pisze:taką też ciekawostkę mam gdyż mój tata uderzył raz w rurę "aby weszła do korony" i po tym nie było żadnych luzów a amortyzator zamontowałem dziś do ramy i luzy powróciły
takich rozwiązań nie stosuj bo szkoda twarzy, to tak jakbyś kleił go poxipolem
PrZmK
Posty: 9
Rejestracja: 15.01.2013 08:49:38
Kontakt:

Post autor: PrZmK »

Napisałem to gdyż może to dać trochę informacji dla ludzi w tym temacie
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Można osadzić na kleju do złączy współosiowych , lub co bardziej sensowne poprawić otwór i dotoczyć pod nowy wymiar sterówkę. Tak czy tak ,są to kombinacje grożące kalectwem.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Wg mnie za mało materiału jest w koronie żeby poszerzać otwór.
chicken002
Posty: 51
Rejestracja: 06.11.2009 14:49:05
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Re: Wymiana rury sterowej Manitou Sherman

Post autor: chicken002 »

jest z tego pewne wyjście bo sam miałem kiedyś problem w manitou stance bo skakaniu w zimie po prostu obluzowała się sterówka i amor zaczął latać bezwładnie niezależnie od skrętu kierownicy i miał luzy .

Zrobiłem to trochę na patencie jako że i tak górne lagi tak czy siak były do wyrzucenia wyciągłem sterówkę dokładnie ją wyczyściłem i odtłuściłem podobnie jak gniazdo do osadzenia sterówki . Następnie użyłem specjalnego kleju do wcisku nie pamiętam dokładnie co to było ale chyba jakiś od loctite i tak jak to twój tata zrobił po nałożeniu kleju wbiłem sterówkę na sztywno . Następnie po zastygnięciu kleju wykonałem otwór wiertarką przez koronę amortyzatora i przez sterówkę wychodzący na wylot pod śrubę z łbem m5 i wszystko skręciłem na sztywno . Po tym zabiegu używałem amortyzatora ok 6-7 miesięcy bez żadnych luzów i problemów ale a po tym czasie wymieniłem górne lagi bo były na allegro od nowszego modelu stanca za 40 zł ;)

Ps. wiem że może zostanę zgnojony za ten paten ale jak nie ma się dostępnych nowych goleni to jest on najtańszy i najlepszy moim zdaniem , zresztą sam go przetestowałem z powodzeniem i nie byłem jedyną osobą co tak zrobiła ;)
PrZmK
Posty: 9
Rejestracja: 15.01.2013 08:49:38
Kontakt:

Post autor: PrZmK »

Dzięki za tak spory odzew :D ale nie wiem czy zastosuje ten patent narazie jeszcze poszukam górnych goleni. I przy okazji jeżeli znał by ktoś osobę która ma na sprzedaż własnie golenie to bym był wdzięczny za kontakt ze mną. 8-)
marcin0011
Posty: 156
Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: marcin0011 »

koszt wprawiania wszystkich zębów zaczyna się od 25 tysięcy złotych. Polecam szybką kalkulację :mrgreen:

P.S. nie wiem ile za śruby w żuchwie itd.
chicken002
Posty: 51
Rejestracja: 06.11.2009 14:49:05
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: chicken002 »

wydaje mi sie że połączenie śrubowe jest bardziej odporne od połączeniu wciskane . Na śrubę idzie tylko siła ścinająca ale tylko wtedy gdy popuści klej na którym wciskasz sterówkę . Siła ta też działa w 1 płaszczyźnie bo góra dół jak by nie patrzyć jest podciągnięte na sterach ;)
PrZmK
Posty: 9
Rejestracja: 15.01.2013 08:49:38
Kontakt:

Post autor: PrZmK »

Poszukuje także górnych goleni ze sterówką lub jakiegoś zamiennika do tego amortyzatora
mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Post autor: mebone »

[img]http://www.xa5.pl/images/2013/04/01/sterówka.jpg[/img] Jesli nie masz nic do stracenia możesz podciągnąc rure sterową za pomocą pręta gwintowanego... do tego celu potrzebujesz podkładki o odpowiedniej srednicy, pręt gwintowany, nakrętki, rura o wiekszej srednicy niż sterówka oraz opalarka ( na ciepło będzie łatwiej wciągnać rurę). Z resztą spojrzysz na rysunek to skumasz ocb...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości