[rama] Giant DH Team 2003

marcin0011
Posty: 156
Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[rama] Giant DH Team 2003

Post autor: marcin0011 »

No więc, nabyłem za grosze taki oto "zabytek" i chciałbym go przywrócić do życia, z racji tego że całość jest w dobrym (a nawet bardzo dobrym stanie) jak na taki rocznik.
Pierwsze pytanie:
Do ramy wchodzi support 100mm, mam możliwość jego zakupu, ale jest on na kwadrat. Czy jest jakaś możliwość przerobienia nowszych supportów tak aby pasował? W środku jest po ok.2,5cm gwintu z prawej strony (patrząc od góry ramy, z pozycji raidera) i ok 3cm z lewej.

Szkoda by było żeby nie pojeździła, lakier praktycznie nie poobijany, jeden większy wgniot, lakier zdarty od łańcucha i zawiecha do serwisu-jak rozkręcę do zera wszystko to się będę zastanawiał co wymienić :wink: (po dwóch dniach od przelania brunoxem zawiecha praktycznie odżyła). Niestety mój kalkulator robi kiepskie zdjęcia więc ewentualne foto za dzień-dwa :)
Alpaczino
Posty: 73
Rejestracja: 12.04.2012 23:41:31
Kontakt:

Post autor: Alpaczino »

Tez mam tą ramę i jeżdżę na korbie shimano saint 83mm :)
chicken002
Posty: 51
Rejestracja: 06.11.2009 14:49:05
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Re: [rama] Giant DH Team 2003

Post autor: chicken002 »

po pierwsze jaki suport 100 mm ? z tego co pamiętam to potrzebujesz suport 83 mm a co do długości ośki to ci nie powiem . Jeśli masz korbę na isis to cos takiego bd odpowiednie :http://allegro.pl/suport-truvativ-giga- ... 38012.html

Co do lakieru to zawsze można go usunąć chemicznie za pomocą scansola ( teraz chyba się to inaczej nazywa , jest też do dostania w spray-u ) piaskowanie ramy ew może zostać tak jak było

Co do zawiechy jeżeli łożyska nie były długo wymieniane i są w stanie agonalnym to pewnie nadają się do wyrzucenia , chyba że nie masz pieniędzy można je próbować reaktywować . Wtedy dobry jest zmywacz uniwersalny do wyczyszczenia starego smaru + sprężone powietrze to wyczyszczenia do 0 i osuszenia a następnie powtórne smarowanie . Często tak robiłem przy piastach jeśli nie miałem pieniędzy na nowe łożyska ale teraz też tak robię by wydłużyć ich żywotność po częstej jeździe w błocie etc.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

chicken002 pisze:po pierwsze jaki suport 100 mm ? z tego co pamiętam to potrzebujesz suport 83 mm
Zle pamietasz.
Giant DH-Team, wraz z kilkoma innymi ramami zjazdowymi, ma mufę 100mm. Długość osi to 148mm. Wchodzi tam taki pakiet: http://www.bikeman.com/CR4926.html
marcin0011
Posty: 156
Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: marcin0011 »

przyznam szczerze że w tej tematyce (suporty, korby, napinacze) jestem kompletnie zielony a nie mam możliwości spróbowania włożenia czegokolwiek 83mm i stąd piszę tutaj-dlatego najchętniej podkradł bym komuś gotowe rozwiązanie żeby mieć pewność że nie będę musiał potem tego sprzedawać, kupować innego itd.


Jak znajdę klucz to sprawdzę jak wchodzi suport z mojego roweru do XC :lol:
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

W ramie na 100% masz suport 100mm. Są dostępne pakiety na isis czy z łożyskami zewnętrznymi więc wszystko zależy jaką masz korbę. Widziałem z mufami 83mm, ale było to ulepszone szlifierką. Mam nadzieję że świadomie kupiłeś tą ramę bo o ile w tych pieniądzach dzieżko kupić coś z lepszą pracą to jest bardzo specyficzna. Suport 100mm, damper 230mm, koło mimo że ma standardowy wymiar piasty to jest przesunięte tak jak w big hicie.
.
chicken002
Posty: 51
Rejestracja: 06.11.2009 14:49:05
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: chicken002 »

oj sorki to moja pomyłka poprostu widziałem dh-team z suportem 83 na allegro i tak go już zapmiętałem wiec to mysiała być jedna z tych ram gdzie przerobiono suport ;D
snizy
Posty: 1045
Rejestracja: 12.04.2007 06:54:24
Lokalizacja: Bojszowy
Kontakt:

Post autor: snizy »

Miałem, w sumie dalej mam w piwnicy tą ramę, z pracy byłem zadowolony (nawet bardzo).

Support to 100mm - są bezproblemowo dostępne takie pakiety.
Damper fabrycznie to 230 ale i tak wszyscy (ja też tak jeździłem) wkładają tam standardowe dampery 222/70 - pasuje idealnie a gratis otrzymujesz lepszą geometrię.

Piasta tył to 12x135 z offsetem tylnego koła - wiec obowiązkowo do serwisu przyjdź z rama by na "żywca" dobrali szprychy i odpowiednie przesuniecie.

Uważaj z odkręcaniem zaślepek do łożysk - lubią się gniazda imbusów przekręcać.
Łożyska są standardowe - bezproblemowo dostępne.

Jak co to pisz PW.
Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Szymon_331 »

Ja jeżdżę na tej ramie od trzech lat. Bardzo fajna konstrukcja. Pancerna, nie do zajechania. W ramie (rocznik 2002) były oryginalne łożyska. Dopiero w Styczniu tego roku postanowiłem tam zajrzeć i sprawdzić jak się mają. Dwa były rozwalone, reszta chodziła w miarę ok. Ale proponuję wymienić wszystkie od razu. Koszt to jakieś 40-50zł a święty spokój. Rama niestety ma "milion" łożysk a dobranie się do nich nie jest najłatwiejsze.


Największą wadą tej ramy jest jej masa. Ja jeżdżę tym rowerem Enduro/DH i na podjazdach strasznie się męczę. Ale daje radę choć rama stricte zjazdowa.

Drugim minusem jest wspomniany support. Dosyć mało popularne 100mm. Trzeba się trochę naszukać.

Tak jak kolega pisze. Koło zapleść trzeba specjalnie do tej ramy (niesymetrycznie).

Cały syf z tylnego koła idzie na damper. Zanim założy się owe koło warto zrobić jakiś prosty błotnik z kawałka plastiku. Gdzieś wala mi się zdjęcie roweru... ; )
marcin0011
Posty: 156
Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: marcin0011 »

jeśli chodzi o moc w nogach raczej nie będzie problemu, jeżdżę sporo XC, jestem na etapie rwania kierownicy bo mnie wyrzucają nogi z siodła :) Poza tym, lubię się zmęczyć :wink: :wink:

Przed zakupem kół mierzyłem ośkę, wyszło mi 142mm i doszedłem do wniosku że ktoś już jeździł na tej ramie z 150mm i jak mi przyjdą to je przymierze. Jak się uda wepchać i linia łańcucha nie będzie zaburzona to git, jak nie to będę odsprzedawał dalej i szukał innych...

Gdzie dostanę komplet nowych łożysk? P.S. ramka jest trochę okaleczona, na zawiasie od dampera jakiś matoł włożył nie-oryginalną część, za krótką i wszystkie łożyska się pokrzywiły, będę musiał dorobić tą część bo nawet kręcić się nie chce. Dorwę aparat to wrzucę foto.

tomek059:
świadomie, aczkolwiek mój poziom wiedzy jeśli chodzi o składanie rowerów jest średni, doszedłem do wniosku że ramka ma dobre opinie, z kasą u mnie jest jak jest, więc przynajmniej się czegoś nauczę a parcia żeby go złożyć w tydzień nie mam. Damper mam, tylko za twardą sprężynę nawet na moje 90kg (kawał ze mnie chłopa ;) ) bo bodajże 550ibs. Seryjny damper, tylko że nie jeździłem wcześniej na fullu więc i tak jakakolwiek zawiecha będzie dla mnie odczuwalna, pewnie zmienię go jak złożę rower i odłożę parę stów.

Co do błotnika, dokładnie to samo pomyślałem jak ją oglądałem przed zakupem :mrgreen:
marcin0011
Posty: 156
Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: marcin0011 »

dla potomnych:
kółko z piastą 150mm wchodzi bez problemu do ramki giant DH Team, bez jakiegoś mega rozciągania tylnego trójkąta, około 25kg w łapach do rozciągnięcia.

P.S. Czy ktoś w krakowie ktoś już to robił i jest w stanie pomóc mi zeszlifować gwint od supportu do 83mm?

jak coś to tel. 795 854 288
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość