Niska siła hamowania Saint m810

Abezi
Posty: 43
Rejestracja: 22.07.2012 11:29:30
Kontakt:

Niska siła hamowania Saint m810

Post autor: Abezi »

Witam,
jak temat. Z tyłu mam zaciska saint m810 z klamka serii m820 na tarczy 180. I jest zadziwiająco niska siła hamowania. Z przodu mam kompletny M800, klamka ma mały luz zanim zacznie hamować a modulacja jest dobra. Natomiast w tyle mimo oduniętej klamki na maksimum mogę ją przyciągnąć prawie do kierownicy. A co z "W połączeniu z dźwignią Servo Wave BL-M810 zapewnia o 50 procent większą siłę hamowania niż BRM-800 oraz znacznie lepszą modulację." ?

Tak, hamulec jest dobrze odpowietrzony. Był zalewany odpowietrzony, przejechany kilka razy w terenie i sprawdzany kilka razy. :(
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Różne przełożenie pomiędzy 820 a 810 może? Wiem, ze sporo osób miało problemy z klamką 820. Może ci gdzies popuszcza płyn. Uszczelka slaba np.
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

Może przewód mało sztywny? Coś tam z przewodami było na 2013. Jaki masz?
Abezi
Posty: 43
Rejestracja: 22.07.2012 11:29:30
Kontakt:

Post autor: Abezi »

No właśnie, kurczę, nic takiego nie zauważyłem. Jak by oleju ubywało to by raczej był lekko zapowietrzony a tu jak go zrobiłem na jesień tak nadal ani grama bąbla.

Ja tej Santy chyba nigdy nie złożę. Może podziękuję shimano i kupie Hope Tech V2...

Przewód to BH-90.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Moherek993 pisze:Może przewód mało sztywny? Coś tam z przewodami było na 2013. Jaki masz?
Nawet jakby był gumowy jak w avidach to nie byłby powód.
Abezi pisze:No właśnie, kurczę, nic takiego nie zauważyłem. Jak by oleju ubywało to by raczej był lekko zapowietrzony a tu jak go zrobiłem na jesień tak nadal ani grama bąbla.
Puchnie ci uszczelka masz na niej jakis ruch. Powietrze sie nie dostaje. Nie wiem jak to opisac ale to sie zdarza. Poczytaj o problemach z 820tkami.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

tak.... kolejny magik :) Shimano to tylko w komplecie ! wielu z nas pamieta jakie byly skutki połączenia zacisku 810 przewodu SM-BH90 albo tym gorzej SH-BH60 ;) z klamką XTR Trial M988 ;) zawsze były i będą problemy :) podobnie jest tutaj...
rowerek PB Spider Suspensions boss!
Abezi
Posty: 43
Rejestracja: 22.07.2012 11:29:30
Kontakt:

Post autor: Abezi »

Czyli, rozwiązaniem problemu byłoby wymienienie zacisku i kabla na saintowe 820?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

kubuspunxdh pisze:tak.... kolejny magik Shimano to tylko w komplecie ! wielu z nas pamieta jakie byly skutki połączenia zacisku 810 przewodu SM-BH90 albo tym gorzej SH-BH60 z klamką XTR Trial M988 zawsze były i będą problemy podobnie jest tutaj...
Tyle, ze w samych 820 w komplecie ludzie ten sam problem maja czasem ;)
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

Spaced pisze:Tyle, ze w samych 820 w komplecie ludzie ten sam problem maja czasem
składałem ze 3-4 komplety już aż :) nikt z nich nie miał i niema problemu ? cuda ? logika wskazuje na jedna tylko rzecz... nie fachowy serwis :) swoją droga ktoś kto współpracuje parę lat i zna markę shimano wie ze oni nie lubią "uleprzania na siłę" i hybryd :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
Abezi
Posty: 43
Rejestracja: 22.07.2012 11:29:30
Kontakt:

Post autor: Abezi »

Nie do końca ulepszanie na siłę. W okresie jak kupowałem hample były inne wydatki. Auto kupowałem zdaje się. I wyszło tak, że najpierw kupiłem zacisk m810 a potem zaczęła wchodzić ta nowa seria klamek, najpierw było M988 a potem zmieniłem samą klamkę na M820.
Nie powiem teraz jak to działało. No cóż, mam nauczkę. Sprzedam osobno - w sumie stan mają idealny i kupie Hope Tech V2. W komplecie tym razem.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Dziwne

Dziś pomacałem 820 i były fabrycznie mniej twarde od moich XTR988 + oplot + 810 magia?

Dobry serwis przy nich to podstawa. Czytaj post Grelax-a ;)

edit: o post kubuspunxdh mi chodziło mała pomyłka przy przeglądaniu paru tematów na raz. Przepraszam za zamieszanie :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Abezi
Posty: 43
Rejestracja: 22.07.2012 11:29:30
Kontakt:

Post autor: Abezi »

Grelax? Będę szukał.

Swoją drogą jestem ciekaw jaka jest różnica w konstrukcji między zaciskiem 810 a 820. Ja myślałem, że te 4 tłoczki w takim zestawieniu będą działać. Kutasem w zwisie powinno koło zatrzymać. Może, kurczę, ten przewód. On był nie do saintów a do m985/785/666 zacisków z długą śrubą mocującą przewód. Wsadziłem starą krótka i pasowało wszystko...
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Gdzie tu Grelax się wypowiadał? :D

Trzeba się nasapać i wyssać ostatnie bańki powietrza w takiej hybrydzie niczym panna... Nieważne.

Kup przewód niezależny. Jagwire albo oplot i zagra lepiej.
Abezi
Posty: 43
Rejestracja: 22.07.2012 11:29:30
Kontakt:

Post autor: Abezi »

Może chodziło o inne tematy? :P

Btw. do czego w klamce jest ta śruba free stroke. Instrukcja nic o tym nie mówi. A kręcenie tym jakoś szczególnego efektu nie daje.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Abezi pisze:Btw. do czego w klamce jest ta śruba free stroke. Instrukcja nic o tym nie mówi. A kręcenie tym jakoś szczególnego efektu nie daje
free stroke czyli wolne ugięcie, czy coś w tym stylu. Nie jestem specem w Shimano, ale bawiłem się 810-tkami kumpla, i to działało jak czerwone pokrętło w Juicy/Code itp. Po prostu zwiększasz/zmniejszasz skok klamki. Złoty regulator jest tylko od oddalania/przybliżania samej klamki.
kuklis
Posty: 477
Rejestracja: 07.03.2011 18:39:24
Kontakt:

Post autor: kuklis »

Ja bym Ci proponował wyjąć klocki i je trochę zeszlifować papierem ściernym. Sainty oryginalnie miały metaliki które czasem mogą się "zeszklić" (czy jakoś tak) gdy się ich nie dogrzewa.
Druga sprawa to serwis - może masz źle odpowietrzone? Wiem że każdy na tym forum jest geniuszem mechaniki ale może jednak coś jest zrobione nie tak? Spróbuj je oddać do kogoś ogarniętego niech Ci dobrze odpowietrzy..
Abezi
Posty: 43
Rejestracja: 22.07.2012 11:29:30
Kontakt:

Post autor: Abezi »

Na pewno są dobrze odpowietrzone, zalane kilka miesięcy temu i do teraz przetrzepane na trasie kilkakrotnie. Na Revoxie ćwiczyłem odpowietrzanie zamkniętych układów mokrych. :P

EZrider ma chyba racje. Doszedłem do wniosku, że trochę zdziwiam i klamka ma pewnie mieć taki luz. Przejechałem się dziś i porównałem z nowymi SLXami znajomego. Wychodzi na to, że nie ma mieć. Sama dźwignia wraca z małym opóźnieniem jak by gdzieś olej miał utrudniony przepływ.

Kupie nowe przewody i zrobię jak trzeba. Dzięki za informacje.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

kubuspunxdh pisze:wielu z nas pamieta jakie byly skutki połączenia zacisku 810 przewodu SM-BH90
mam z tyłu taki set + klamka m665, działa jak fabryczny saint m810 czyli dobrze :)
Za to bardzo duże problemy miałem z przewodem alligator w oplocie, wychodziło że w okolicach oliwki zaciągał powietrze pomimo mocnego dokręcenia. Była to bardzo mała ilość, ale powodowała że hampel był minimalnie mniej twardy, a tłoczki zacisku wracały z opóźnieniem względem klamki
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Miałem 2 tematy otwarte na raz i mi sie powaliły nazwy użytkowników ;)
Mój post był odnośnie tej wypowiedzi:
kubuspunxdh pisze:składałem ze 3-4 komplety już aż :) nikt z nich nie miał i niema problemu ? cuda ? logika wskazuje na jedna tylko rzecz... nie fachowy serwis
Moje mimo ocieplanego pomieszczenia w którym stoi rowerek hamują średnio gdy są zimne za to po nagrzaniu... poezja :D
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości