Witam,
jak temat. Z tyłu mam zaciska saint m810 z klamka serii m820 na tarczy 180. I jest zadziwiająco niska siła hamowania. Z przodu mam kompletny M800, klamka ma mały luz zanim zacznie hamować a modulacja jest dobra. Natomiast w tyle mimo oduniętej klamki na maksimum mogę ją przyciągnąć prawie do kierownicy. A co z "W połączeniu z dźwignią Servo Wave BL-M810 zapewnia o 50 procent większą siłę hamowania niż BRM-800 oraz znacznie lepszą modulację." ?
Tak, hamulec jest dobrze odpowietrzony. Był zalewany odpowietrzony, przejechany kilka razy w terenie i sprawdzany kilka razy.
No właśnie, kurczę, nic takiego nie zauważyłem. Jak by oleju ubywało to by raczej był lekko zapowietrzony a tu jak go zrobiłem na jesień tak nadal ani grama bąbla.
Ja tej Santy chyba nigdy nie złożę. Może podziękuję shimano i kupie Hope Tech V2...
Moherek993 pisze:Może przewód mało sztywny? Coś tam z przewodami było na 2013. Jaki masz?
Nawet jakby był gumowy jak w avidach to nie byłby powód.
Abezi pisze:No właśnie, kurczę, nic takiego nie zauważyłem. Jak by oleju ubywało to by raczej był lekko zapowietrzony a tu jak go zrobiłem na jesień tak nadal ani grama bąbla.
Puchnie ci uszczelka masz na niej jakis ruch. Powietrze sie nie dostaje. Nie wiem jak to opisac ale to sie zdarza. Poczytaj o problemach z 820tkami.
tak.... kolejny magik Shimano to tylko w komplecie ! wielu z nas pamieta jakie byly skutki połączenia zacisku 810 przewodu SM-BH90 albo tym gorzej SH-BH60 z klamką XTR Trial M988 zawsze były i będą problemy podobnie jest tutaj...
kubuspunxdh pisze:tak.... kolejny magik Shimano to tylko w komplecie ! wielu z nas pamieta jakie byly skutki połączenia zacisku 810 przewodu SM-BH90 albo tym gorzej SH-BH60 z klamką XTR Trial M988 zawsze były i będą problemy podobnie jest tutaj...
Tyle, ze w samych 820 w komplecie ludzie ten sam problem maja czasem
Spaced pisze:Tyle, ze w samych 820 w komplecie ludzie ten sam problem maja czasem
składałem ze 3-4 komplety już aż nikt z nich nie miał i niema problemu ? cuda ? logika wskazuje na jedna tylko rzecz... nie fachowy serwis swoją droga ktoś kto współpracuje parę lat i zna markę shimano wie ze oni nie lubią "uleprzania na siłę" i hybryd
Nie do końca ulepszanie na siłę. W okresie jak kupowałem hample były inne wydatki. Auto kupowałem zdaje się. I wyszło tak, że najpierw kupiłem zacisk m810 a potem zaczęła wchodzić ta nowa seria klamek, najpierw było M988 a potem zmieniłem samą klamkę na M820.
Nie powiem teraz jak to działało. No cóż, mam nauczkę. Sprzedam osobno - w sumie stan mają idealny i kupie Hope Tech V2. W komplecie tym razem.
Swoją drogą jestem ciekaw jaka jest różnica w konstrukcji między zaciskiem 810 a 820. Ja myślałem, że te 4 tłoczki w takim zestawieniu będą działać. Kutasem w zwisie powinno koło zatrzymać. Może, kurczę, ten przewód. On był nie do saintów a do m985/785/666 zacisków z długą śrubą mocującą przewód. Wsadziłem starą krótka i pasowało wszystko...
Abezi pisze:Btw. do czego w klamce jest ta śruba free stroke. Instrukcja nic o tym nie mówi. A kręcenie tym jakoś szczególnego efektu nie daje
free stroke czyli wolne ugięcie, czy coś w tym stylu. Nie jestem specem w Shimano, ale bawiłem się 810-tkami kumpla, i to działało jak czerwone pokrętło w Juicy/Code itp. Po prostu zwiększasz/zmniejszasz skok klamki. Złoty regulator jest tylko od oddalania/przybliżania samej klamki.
Ja bym Ci proponował wyjąć klocki i je trochę zeszlifować papierem ściernym. Sainty oryginalnie miały metaliki które czasem mogą się "zeszklić" (czy jakoś tak) gdy się ich nie dogrzewa.
Druga sprawa to serwis - może masz źle odpowietrzone? Wiem że każdy na tym forum jest geniuszem mechaniki ale może jednak coś jest zrobione nie tak? Spróbuj je oddać do kogoś ogarniętego niech Ci dobrze odpowietrzy..
Na pewno są dobrze odpowietrzone, zalane kilka miesięcy temu i do teraz przetrzepane na trasie kilkakrotnie. Na Revoxie ćwiczyłem odpowietrzanie zamkniętych układów mokrych. :P
EZrider ma chyba racje. Doszedłem do wniosku, że trochę zdziwiam i klamka ma pewnie mieć taki luz. Przejechałem się dziś i porównałem z nowymi SLXami znajomego. Wychodzi na to, że nie ma mieć. Sama dźwignia wraca z małym opóźnieniem jak by gdzieś olej miał utrudniony przepływ.
Kupie nowe przewody i zrobię jak trzeba. Dzięki za informacje.
kubuspunxdh pisze:wielu z nas pamieta jakie byly skutki połączenia zacisku 810 przewodu SM-BH90
mam z tyłu taki set + klamka m665, działa jak fabryczny saint m810 czyli dobrze
Za to bardzo duże problemy miałem z przewodem alligator w oplocie, wychodziło że w okolicach oliwki zaciągał powietrze pomimo mocnego dokręcenia. Była to bardzo mała ilość, ale powodowała że hampel był minimalnie mniej twardy, a tłoczki zacisku wracały z opóźnieniem względem klamki
Miałem 2 tematy otwarte na raz i mi sie powaliły nazwy użytkowników
Mój post był odnośnie tej wypowiedzi:
kubuspunxdh pisze:składałem ze 3-4 komplety już aż nikt z nich nie miał i niema problemu ? cuda ? logika wskazuje na jedna tylko rzecz... nie fachowy serwis
Moje mimo ocieplanego pomieszczenia w którym stoi rowerek hamują średnio gdy są zimne za to po nagrzaniu... poezja