Wahacz Kross Sign Fr

mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Wahacz Kross Sign Fr

Post autor: mebone »

Witam!
Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można zdjąć wahacz z ww. ramy?
Próbowałem wypchnąć bolec ściskiem stolarskim, młotkiem 400g... i nic. Może macie jakieś inne DOMOWE sposoby?
Pozdrawiam Michał
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

odkęcasz wszystkie śruby i wybijasz albo wyciskasz, innej opcji nie ma na ten trzpień.
wojtek94
Posty: 55
Rejestracja: 28.03.2012 18:20:47
Kontakt:

Post autor: wojtek94 »

Daj zdjęcie.

Odkręciłeś śruby trzymające tylny trójkąt?
mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Post autor: mebone »

tak :) wszystko jest odkręcone.
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

Napizganie młotkiem w rame, szczególnie w taką temperature nie jest dobrym pomysłem...
Zrób jakieś zdjęcia :D
mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Post autor: mebone »

Uwierz mi wiem co robię. Pytanie głownie jest skierowane do starych wyjadaczy z dh-zone :) wiem, że oni mają większe doświadczenie w fullach niż ja. Może oni podsuną mi jakiś inny pomysł z wybiciem tego trzpienia trzymającego wahacz. Nie chodzi mi o pomysł z nawalaniem młotkiem... Obecnie tworzę specjalny wypychacz do trzpienia, tylko nie mam na stanie kątownika stalowego...
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Miałem Signa FR. Luzujesz 2 śrubki na imbus 4. Potem odkręcasz śrube głównej osi na imbusa 6, do połowy gwintu. Bierzesz drewienko, przykładasz do odstającej śruby, i młoteczkiem delikatnie pukając oś zaczyna wychodzić. Chyba że się zapiekła. To nie ma innego wyjścia jak nawalać. Ja miałem w garażu wielką śrube której gwint pasował do gwintu w osi, wkręcałem ją i wtedy mogłem się poznęcać nad ośką ;)
mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Post autor: mebone »

:D Panie! ja jako inżynier skonstruowałem wypychacz oski ;) pokrzywiło wszystko.... oś jest zapieczona i tyle. Jak będę miał kątownik stalowy to udoskonalę wypychacz może wtedy pójdzie ;)

Btw. ten trzpień trzymający wahacz jest dokręcany z jednej strony śrubą prawda? Druga strona jest niewykręcana ??
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

to jest tuleja nagwintowana z 2 stron i w nie wkręcone są śruby na imbusa 6mm. Musiało się zapiec w miejscu styku z łożyskiem. Pomocz w jakimś wd40 i tłucz.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

GgG pisze:to jest tuleja nagwintowana z 2 stron i w nie wkręcone są śruby na imbusa 6mm. Musiało się zapiec w miejscu styku z łożyskiem. Pomocz w jakimś wd40 i tłucz.
dokładnie
mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Post autor: mebone »

Jesli tak to masakra jakaś... śruba z jednej strony bez problemu została odkręcona a z drugiej nic! dźwignia z rury ok 1m powoduje ze imbus ze stali chromowo- wanadowej skręca się... a śruba nic! może tam jest odwrotny gwint?

http://www.pinkbike.com/photo/8861446/ rzeczywiście widać tutaj dwie śrubki...
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Gwinty są wszędzie normalne, sam walczyłem ostatnio z wachaczem w signie i dałem sobie spokój, jak się zapiekło to moim zdaniem jedyny wybór to prasa

mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Post autor: mebone »

Już poszła :) dźwignia 1m oraz lepszy imbus załatwiły spawe. O dziwo ośka wychodzi z drugiej strony!!! dziękuje Panowie ;)

Kluczem było odkręcenie śruby i uderzanie z drugiej strony
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Zwykle w takich przypadkach temat się konkretnie podgrzewa ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Post autor: mebone »

Hej! Mam jeszcze jedno pytanie: jakie stosujecie podkładki miedzy wahaczem a łożyskami ? Owych podkładek nie ma w seryjnym signie.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

mebone pisze:Owych podkładek nie ma w seryjnym signie
nie ma a są bardzo potrzebne, by wahacz nie łapał luzów i był sztywniejszy. Ja dorobiłem na tokarce. Grubość 1mm. Średnica wewnętrzna na oś (20mm?). Średnica zewnętrzna już nie taka ważna, ja zrobiłem ok 30mm jak kojarze, tak by podkładka nie nachodziła jeszcze na zewnętrzną bieżnie łożyska, bo by tarła o nie. Może znajdziesz takowe podkładki jak poszukasz, najważniejsza jest grubość i średnica wewnętrzna.
mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Post autor: mebone »

http://www.uszczelka-lodz.pl/oferta.html W poniedziałek pojadę do uszczelki, zobaczę czy mają tam taką podkładkę ;) z tego co widzę powinni mieć.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość