geometria i ne tylko
geometria i ne tylko
musze wkoncu wziasc sie za zrobienie nowej ramki a wszystkie stare rysunki mi poszly z dyskiem
tak wiec podajcie najlepsza geometrie do fr ale i troche pod streat
oczywiscie fulik
chcialby sprobowac cos w stylu ramki dzikusa na dwa lancuchy
tyle ze jeszcze z kilkoma innymi patentami
tak wiec czekam na wszystkie wymiary katy rostawienia mocowan hampli (tarcze viki) i wszystko co sie da
tak wiec podajcie najlepsza geometrie do fr ale i troche pod streat
oczywiscie fulik
chcialby sprobowac cos w stylu ramki dzikusa na dwa lancuchy
tyle ze jeszcze z kilkoma innymi patentami
tak wiec czekam na wszystkie wymiary katy rostawienia mocowan hampli (tarcze viki) i wszystko co sie da
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=333510 <= ja
podciągne do góry bo lubie takie tematy :D
wiec tak:
-suprt bmx srednica 51.5 długosc(szerokosc) 68mm
-srednica wewnetrzna główki (1 1/8) 34mm
-rozstaw haków koła tył 135mm
aha i jak robisz rame w stylu brooklyna to przemysl pare spraw
1.łatwiejsze jest wykonanie przeniesiania napedu z lewej strony(korba odwrotnie niz normalnie) na prawa czyli na strone własciwą niz zrobienie czegos takiego jak zrobił dziki tam jest zdaje mi sie kupe zabawy i myslenia jak nie poplątac łańcuchów natomiast zrobienie typowo brooklynowego rozwiązania sprowadza sie do własciwego przemyslenia i wykonania osi obrotu wachacza przez która musi jeszcze przechodzic os do napedu.
ja to zle przemyslałem i teraz musze kombinowac trzeba to porostu dobrze zaprojektowac
2.nie wiem jak jest z alu ale ze stalą jest tak ze nawet po idealnym ustawieniu w przyżadzie przed spawaniem po spawaniu wszystko ci "pościąga" trzeba sie póxniej nameczyc przy prostowaniu tego
jest ich jeszcze pare ale nie chce mi sie tu tego pisac
wiec tak:
-suprt bmx srednica 51.5 długosc(szerokosc) 68mm
-srednica wewnetrzna główki (1 1/8) 34mm
-rozstaw haków koła tył 135mm
aha i jak robisz rame w stylu brooklyna to przemysl pare spraw
1.łatwiejsze jest wykonanie przeniesiania napedu z lewej strony(korba odwrotnie niz normalnie) na prawa czyli na strone własciwą niz zrobienie czegos takiego jak zrobił dziki tam jest zdaje mi sie kupe zabawy i myslenia jak nie poplątac łańcuchów natomiast zrobienie typowo brooklynowego rozwiązania sprowadza sie do własciwego przemyslenia i wykonania osi obrotu wachacza przez która musi jeszcze przechodzic os do napedu.
ja to zle przemyslałem i teraz musze kombinowac trzeba to porostu dobrze zaprojektowac
2.nie wiem jak jest z alu ale ze stalą jest tak ze nawet po idealnym ustawieniu w przyżadzie przed spawaniem po spawaniu wszystko ci "pościąga" trzeba sie póxniej nameczyc przy prostowaniu tego
jest ich jeszcze pare ale nie chce mi sie tu tego pisac
-
- Posty: 1411
- Rejestracja: 19.04.2004 13:18:24
- Lokalizacja: gdzie kosciół i kleryka znajdziesz na kazdym rogu...(Kielce)
- Kontakt:
Ja dopiero zaczynam ale powiem Ci jedno ze musisz dobrze przemyslec sprawe napedu, bo tam jak sam zapewne wiesz jeden mały bład spowoduje ze albo nie bedziesz mógł jezdzic, albo pedałowanie bedzie miało wpływ na prace zawieszenia...Moj kolega tak fajnie wygladajace zrobił przeniesienie napedu ktore przy duzym "ugieciu" dampera zrywało łancuch :)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=446257 Moj SC v10 !!!
Wlasnie dlatego chcialbym zeby niezmieniala sie odleglosc miedzy piasta a korba w tym wypadku miedzy posrednia zebatka ktora bedzie na osi obrotu wachacza bo mam dosyc ze tego ze mi na glupim krawezniku albo przy ladowaniu nieraz pedaly uciekaja bo sie lancuch luzuje albo naciaga
pozatym jezdze na takim zlomie ze gorzej byc niemoze
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=193705
pozatym jezdze na takim zlomie ze gorzej byc niemoze
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=193705
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=333510 <= ja
chrosciel tez robisz cos takiego jak ja ???????
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... userid=409
na tym foto jest jeszcze nie skończony wachacz tzn nie ma mocowania dampera
i nie ma osi obrotu
ale teraz juz wszystko zrobione lezy sobie w domu
w amorku zrobiłem haki kół
i skończyłem piaste
powiem wam tak jak nie macie kasy tak jak ja to moze wam to troche zając czasu ://
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... userid=409
na tym foto jest jeszcze nie skończony wachacz tzn nie ma mocowania dampera
i nie ma osi obrotu
ale teraz juz wszystko zrobione lezy sobie w domu
w amorku zrobiłem haki kół
i skończyłem piaste
powiem wam tak jak nie macie kasy tak jak ja to moze wam to troche zając czasu ://
a coz mam powiedziec, na ten temat, skoro swoja rame robilem specjalnie pod siebie i wiekszosci osob nie podoba sie jej geometria.
w kazdym badz razie moge napisac jak to jest u mnie:
rozstaw kol 1200mm z widelcem o skoku 250mm i wyprzedzeniem 40mm
kat widelca ok. 66 stopni
dlugosc od osi tylnej piasty do osi suportu ok 450mm w stanie spoczynku
rower jest bardzo dlugi, ciezko poderwac go na tylne kolo, ale jest megastabilny, wjezdzam na nim pod schody "bez trzymanki" (zdjecia na pinkbike), jak z czegos skacze przewaznie spadam na oba kola, wjezdzam pod dosc wysokie murki (nawet kolo 80cm, co jest neizlym wyczynem jak na takiego duzego fulla).
wymairy konstrukcyjne mozesz sciagnac z innej ramy, rozstaw ahkow tyl 135mm, srednica wewnetrzna glowki to 34mm, dlugosc przewaznie 100-130mm, w zaleznosci od skoku suport poniezej, na rowni lub powyzej osi kol. ja mam powyzej ok 80mm.
nie jest to rower dla kazdego, jest on przeznaczony do dojezdzania do szkoly, do przejazdzek na zakupy itp. duzy skok zawieszenia gwarntuje komfortowe pokonywanie typowych miejskich przeszkod jak np. karwezniki (mozna skakac nawet z takich co maja 20cm!), schodki (skakalem nawet z pieciu i wezehj!) i ogolnie jest masc.
w kazdym badz razie moge napisac jak to jest u mnie:
rozstaw kol 1200mm z widelcem o skoku 250mm i wyprzedzeniem 40mm
kat widelca ok. 66 stopni
dlugosc od osi tylnej piasty do osi suportu ok 450mm w stanie spoczynku
rower jest bardzo dlugi, ciezko poderwac go na tylne kolo, ale jest megastabilny, wjezdzam na nim pod schody "bez trzymanki" (zdjecia na pinkbike), jak z czegos skacze przewaznie spadam na oba kola, wjezdzam pod dosc wysokie murki (nawet kolo 80cm, co jest neizlym wyczynem jak na takiego duzego fulla).
wymairy konstrukcyjne mozesz sciagnac z innej ramy, rozstaw ahkow tyl 135mm, srednica wewnetrzna glowki to 34mm, dlugosc przewaznie 100-130mm, w zaleznosci od skoku suport poniezej, na rowni lub powyzej osi kol. ja mam powyzej ok 80mm.
nie jest to rower dla kazdego, jest on przeznaczony do dojezdzania do szkoly, do przejazdzek na zakupy itp. duzy skok zawieszenia gwarntuje komfortowe pokonywanie typowych miejskich przeszkod jak np. karwezniki (mozna skakac nawet z takich co maja 20cm!), schodki (skakalem nawet z pieciu i wezehj!) i ogolnie jest masc.
a tak w gole, to jesli faktycznie zamierzasz cos wystrugac, to rama z systemem dwulancuchowym jest na prawde powaznym przedsiewzieciem.
z tej mojej nie jestem do konca zadowolony, poniewaz bardzo ciezko bylo ustawic ten maly lanuch zeby wszystko bylo ok. jak pisal birol, sprawe na prawde trzeba porzadnie przemyslec, zanim sie wezmi do roboty.
w nowej ramce, tez beda dwa lancuchy, ale teraz bedzie to wszsytyko powaznie zmodyikowane i usprawnione.
tutaj znajdziesz rysunki 3d tego systemu, nie mam ich na stronie bo nie mam juz miejsca:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... serid=1577
z tej mojej nie jestem do konca zadowolony, poniewaz bardzo ciezko bylo ustawic ten maly lanuch zeby wszystko bylo ok. jak pisal birol, sprawe na prawde trzeba porzadnie przemyslec, zanim sie wezmi do roboty.
w nowej ramce, tez beda dwa lancuchy, ale teraz bedzie to wszsytyko powaznie zmodyikowane i usprawnione.
tutaj znajdziesz rysunki 3d tego systemu, nie mam ich na stronie bo nie mam juz miejsca:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... serid=1577
Slon wejdz sobie na www.avalanchedownhillracing.com tylko przejzyj ja dokładnie tam masz fotki wszystkich czesci i w miare niezłe rysunki
oczywiscie jesli interesuje cie system upsidedown
oczywiscie jesli interesuje cie system upsidedown
aluminium rzecz jasna.
rama wazy kolo 5kg, zalezy z czym wazysz, czy z dodakowymi przekladniami/napinaczami czy bez. bez problemu mozna zlozyc rower wazacy mniej niz 20kg. choc ja teraz wpakowalem duzo ceizkich rzeczy (glwonie sprezyna do dampera i korby cr-mo, ale jeszcze opony i detki 3") i calosc wazy 26kg
co do wszekich mozliwych regulacji tez tak mailem robic, na mojej stronie jest stary projekt ktorego nei zrealizowalem z powodu braku czasu:
http://www.nemesis.cad.pl/3d/frame_unfinished.jpg
mozna w nim osobno regulowac dlugosc wachacza, kat glowki, rozstaw osi, polozenie siodla, skok, charakterystyke itd.
rama wazy kolo 5kg, zalezy z czym wazysz, czy z dodakowymi przekladniami/napinaczami czy bez. bez problemu mozna zlozyc rower wazacy mniej niz 20kg. choc ja teraz wpakowalem duzo ceizkich rzeczy (glwonie sprezyna do dampera i korby cr-mo, ale jeszcze opony i detki 3") i calosc wazy 26kg
co do wszekich mozliwych regulacji tez tak mailem robic, na mojej stronie jest stary projekt ktorego nei zrealizowalem z powodu braku czasu:
http://www.nemesis.cad.pl/3d/frame_unfinished.jpg
mozna w nim osobno regulowac dlugosc wachacza, kat glowki, rozstaw osi, polozenie siodla, skok, charakterystyke itd.
-
- Posty: 753
- Rejestracja: 18.04.2004 23:19:18
- Lokalizacja: nie miasto tylko WOLNA GMINA ursynów
- Kontakt:
Dziki - ta ostatnia ramka to zostanie kiedys dokonczona? Bo mimo iz wyglada jak zrobiona z klockow lego, to az ciekawosc zzera jak to moze wygladac w rzeczywistosci. Myslisz ze zrobienie tylu elementow ktore mozna oddzielnie ustawiac jest wykonalne i wytrzyma katowanie?
www.mushroomhead.prv.pl
.::GG[4839750]::.
.::GG[4839750]::.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości