fox 40 - jak to z nim jest ?

0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

fox 40 - jak to z nim jest ?

Post autor: 0gór »

mam do was takie male pytanie, jak to jest z tymi foxami, wszyscy mowia ze super mega wypasne ale za duzo tego nie jezdzi, czyzby serwis byl taki drogi ? a moze to ze trzeba o amortyzator dbac bardziej niz np. o marzo? i jak sie miewa sprawa z ich pekaniem, czy nowsze modele 07/08 pekaja jak 06 ? jakies ulepszenia wprowadzili w budowie?? i jak sprawdzic ktory rok jest danego amora?
Adifek
Posty: 87
Rejestracja: 08.11.2007 20:08:34
Kontakt:

Post autor: Adifek »

Mało tego jeździ bo do nie dawna ceny foxa były z dupy wzięte. Niby nadal są wysokie, ale już porównywalne do innych producentów. Ceny serwisu także odstraszają, choć nie jest już tak źle, jak kilka lat temu. Generalnie fox staje się coraz bardziej dostępnym dla zwykłego użytkownika sprzętem i będzie się tego pojawiać coraz więcej. U nas zawsze była moda na marze, bo toporne, wytrzymałe i bezobsługowe. Ale wszyscy widzimy co teraz dzieje sie z tymi amortyzatorami, więc fox na pewno gorzej od nich nie wypada. Co do pękania - nie wypowiadam się, bo nie mam czterdziestki; sądzę jednak, że wykorzystywany w dh i bez poważnego dzwona z udziałem drzewa/kamola i odpowiednio serwisowany, powinien Ci służyć przez długie lata. A jak sprawdzić rocznik nie mam pojęcia :P
radzik1259
Posty: 206
Rejestracja: 01.09.2007 11:39:53
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Kontakt:

Post autor: radzik1259 »

a ile kosztuje serwis w autoryzowanym serwisie? Tak z ciekawosci pytam
Jozan
Posty: 2296
Rejestracja: 06.08.2005 20:46:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Jozan »

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

z tego co widze 149 zl to nie jest jakas wygurowana cena jak na zmiane oleju... a uszczelki raz w roku mozna zmienic wiec w skali roku nie wychodzi to tak duzo :P tylko pytaniektore najbardziej mnie nurtuje... pekanie :D
wymiot8
Posty: 161
Rejestracja: 29.04.2006 10:11:25
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: wymiot8 »

0gór 150 za wymiane oleju i czyszczenie uszczelek, zabieg trwajacy 20 min i olej kosztu 10zl nawet mniej a serwis z wymiana uszczelek 350 zl, swoja droga to idzie kupic uszczelki do foxa??
bamix71
Posty: 1182
Rejestracja: 19.10.2008 14:21:08
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontakt:

Post autor: bamix71 »

wymiot8...na allegro koleś CLM2 ma uszczelki do foxa :wink:
Radix
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

jak ktos potrafi moze zrobic sobie sam serwis, uszczelki napewno tez idzie dostac jak podal kolega wyzej... z tego co sie orientowalem jakiegos wielkiego kosmosu tam nie ma i moze zrobic sobie serwis kazdy uzytkownik ze smykalka :P
moze ma ktos instrukcje "how its made" ? :)

tutaj link dla zainteresowanych uszczelkami na allegro:
http://allegro.pl/item481378341_cml2_us ... ox_40.html
KrBiker87
Posty: 217
Rejestracja: 24.06.2006 15:25:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KrBiker87 »

Ja obchodze szerokim łukiem Foxa !!! Dajcie spokój, żeby Amorek do DH nie miał kompieli olejowej tylko zamknięty kartridz !!! smarowanie jest za pomocą gąbeczek między kurzowymi a olejowymi uszczelkami i garść oleju na dnie co daje cos jak sie rower obróci do góry nogami na godzine...super, kupuje amora za pare tysięcy jade w góry i błoto mi go zaciera, rewelka...Wiele osób narzeka na Foxa 40 i 36 ze lubią chodzić różnie, dla mnie zawsze Marzocchi bedzie górą bo przynajmniej mają pełną kąpiel a nie jakaś imitację. Niby czemu ten amorek jest taki lekki ?? Bo jest pusty w środku :) Dlatego dla mnie to zupełny absurd, i dopóki nie zobaczyłem rezebranej 40tki to nie uwierzyłem ze to faktycznie taka lipa. Miałem ostatnio o wyboru kupić 66 RC2X czy Foxa 36 RC2 dobrze ze wziąłem Bombera bo bym sobie klął w twarz jakbym zobaczył co to za szit ten fox jest. Dlatego niech mi nikt nie udowadnia ze fox jest lepszy od Marzocchi, nie dość ze droższy to trzeba go co tydzien smarować zeby działał jak trzeba, mi to przypomina Duro...:D Oczywiście są fajne modele foxów z kąpielą np 32 RCL czy inne do XC/Enduro ale z tymi do FR/DH to sie panowie nie popisali...postawili na wage i tyle.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

KrBiker87 czyli fox jest gorszy bo wymaga wiecej serwisu? Dziekuje jak to dla ciebie jakosc oznacza. Fox pracuje o 2 klasy lepiej od marza i jest lzejszy od 888 o pół kilo. To nie sa zalety? Na prawde dzialajaca regulacja wolnej i szybkiej kompresji (w marzu jedno zmienia równiez drugie). Do tego Fox jest znacznie stabilniejszy od marza, który lubi sie bujnąć. Jak dla ciebie najlepszy sprzet to taki bezawaryjny, prosty w konstrukcji i toporny to proponuje rowery uazem wozić ;) Mam 888rc2x i gdybym miał kase na foxa powaznie bym rozwazal przesiadke.
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Pękanie i pękanie... Chłopie , jeśli zapiździsz w drzewo porządnie to nie będzie różnicy czy to 40-stka , 8-ka czy box... Nie sądzę że tak mocno glebisz więc odrzuć ten głupi aspekt "a pękanie" Wymiana oleju jest prosta , sam tego nie robiłem ale po obrazkach i opisie dojdzie sie do celu , wystarczy mieć obycie w rozbieraniu amorków. Ja zawsze sam serwisuje swoje amortyzatory. Pozdro
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Kwestia tego czemu użytkownicy nowych FOX-ów jak leci gdy pytam mają opinię "pojeździć dwa sezony i sprzedać w holere"

Dla mnie fox ma troszkę przebajerzone tłumiki w serwisie dla tego mają opinię tak dziwacznych w serwisowaniu :)
Co do wagi gdy mamy zamknięty tłumik w którym jest nie wiele oleju + smarowanie garścią oleju to przekłada się znacząco na zbicie masy :) do tego faktycznie bardzo delikatne ścianki ale przy średnicy 40mm.... dopiero bezpośredni dzwon lagą może mu coś zrobić :)
W żaden sposób nie jadę tu foxa tylko wyrażam opinię jaką udało mi się uzbierać :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

KrBiker87 ja mam 888 po tuningu i też w środku nie ma oleju, tylko po 30ml w każdej ladze no i cartridge jak w foxie. Chodzi to o wiele lepiej niż zwykle 888 mimo braku oleju;)
mad79
Posty: 127
Rejestracja: 06.07.2007 13:06:12
Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Kontakt:

Post autor: mad79 »

Pękające foxy? Hmm... Jak zderzysz się z kamazem to monster się połamie. W tym roku foxem zaliczyłem takiego dziobaka, że tak długo leciałem że zdąrzyłem się pomodlić żeby tylko lekko się połamać... całe uderzenie zebrał najpierw amor, ja się nie połamałem, fox się nie połamał, za to pogieła się kierownica Diabolusa i roztrzaskało się zapięcie gripów (a kierownica dostała po tym jak najpierw amor wszystko przyjął na klatę). Jak znalazłem po tym rower i wyciągałem go z krzaków za tylnie koło byłem zastanawiałem się ile rzeczy mam z przodu połamanych... i co fox nawet się na półkach nie przestawił co w 888 jest normą przy dziobaku.
Według mnie fox może być nie odporny jedynie na bezpośrednie punktowe uderzenia w goleń (ma bardzo sztywny stop magnezu, ale przez to mniej elastyczny i może być powodem pękania). Ale jakby nie było, każdy amor ma prawo się złamać jak dostanie czymś twardym w lagę.

Miałem 888 i mam teraz 40tkę. Jeżdże na nim praktycznie tylko DH. W czym są lepsze 888 (nie mówię o serwisie tylko o samym jeżdżeniu) ? Hmm, w niczym?

Pracą, sztywnością, trakcją przy małych i dużych prędkościach, nurkowaniem w czasie hamowania - fox bije 888 bez dwóch zdań.
JumpintheFiRe
Posty: 1011
Rejestracja: 06.06.2004 20:45:00
Lokalizacja: Ruda Śl./Kalwaria Z.
Kontakt:

Post autor: JumpintheFiRe »

jezdze na 888rcv, na foxie tez mialem okazje sie przejechac, praca jest genialna, kolega jezdzi juz 2 sezon (ostre katowanie w gorach) i nie narzeka
g3riders.com
http://matash.pinkbike.com/album/Freeride/
KrBiker87
Posty: 217
Rejestracja: 24.06.2006 15:25:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KrBiker87 »

Spaced pisze:Jak dla ciebie najlepszy sprzet to taki bezawaryjny, prosty w konstrukcji i toporny to proponuje rowery uazem wozić
Nie uważam, że Marzocchi jest bez wad bo po sezonie mozna uznać ze z seria 2008 to dali d... ale mi akurat w nich nie pasuje system smarowania, ja nie miałbym cierpliwosci zeby kupować amorek za tyle kasy którego trzeba tak picować. W marcoku raz na pół roku zmienie olej, przeczyszcze go i to by było na tyle. Miałem długo do czynienia z Foxem 40, rozbierałem go i to co tam w środku zastałem po miesiącu używania to nie wyglądało za różowo. Gdyby tylko zmienili to smarowanie uwazam ze byłoby ok ale wtedy nie miałby tej wagii.
kubabike
Posty: 627
Rejestracja: 11.12.2004 16:54:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kubabike »

mozartt pisze:ja mam 888 po tuningu i też w środku nie ma oleju, tylko po 30ml w każdej ladze no i cartridge jak w foxie. Chodzi to o wiele lepiej niż zwykle 888 mimo braku oleju;)
rozwiń tema jak możesz ... masz kita mojo??
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość