
Zima , wolnobieg(bębenek) , smary , problemy
Zima , wolnobieg(bębenek) , smary , problemy
Jak wiadomo wraz spadkiem temperatury wszytko co nie powinno gęstniej jak na złość gęstnieje i się stawia , a w takim bębenku gdzie jest setka
malutkich kuleczek to stawianie i opory się sumuje i robi się nieciekawie , mimo stosowania smaru Finish Line do łożysk (minimalne ilość , tylko żeby kulki się trzymały i miały zapewnione smarowanie ) dalej czuje jakiś niedosyt , że mogło by być lepiej , co wy stosujecie na zimę , w sklepie mi powiedział ze nic lepszego nie znajdę wiec może jakiś szejk ktoś opracował ?? Z zapadkami wymyśliłem ze skombinuje jeszcze ze 2 sprężynki + smal do łańcucha (ten czerwony FL ) i będą się ładnie i dźwięcznie domykać , bo wiadomo że niedomykające się zapadki to złe zapadki które się szybciej zużywają .

-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
bakubrody ja mam podobne spaczenie na punkcie oporów (zostało z czasów ścigania się w XC) - potrafiłem kilkukrotnie rozbierać i kontrować XTR-a by szukać ideału.
Pierwsze co Ci doradzę... to zmień smar Finish Line... lepszy jest mniej gęsty (konsystencja żelu) smar do łożysk Shimano (tani i wygodna końcówka).
przy okazji przypominam - na zapadki NIE DAJE SIĘ SMARU STAŁEGO... co najwyżej kilka kropelek oleju do łańcucha tak jak bakubrody radzi
Pierwsze co Ci doradzę... to zmień smar Finish Line... lepszy jest mniej gęsty (konsystencja żelu) smar do łożysk Shimano (tani i wygodna końcówka).
przy okazji przypominam - na zapadki NIE DAJE SIĘ SMARU STAŁEGO... co najwyżej kilka kropelek oleju do łańcucha tak jak bakubrody radzi

-
- Posty: 305
- Rejestracja: 19.11.2008 12:38:19
- Kontakt:
nie wiem jak zimą(bo nigdy mi się nic z bębenkiem wtedy nie działo)ale generalnie do zapadek powinno się używać oleju przekładniowego( np.samochodowy do skrzyni biegów) po kropli na każdą z zapadek i kilka kropli na powierzchnię z którą zapadki się stykają,czyli ząbkami w korpusie piasty(lub w samym bębenku,zależnie od konstrukcji piasty).Olej ten jest wystarczająco gęsty aby zbyt szybko nie wypływał z piasty,przy okazji zapewniając płynną pracę zapadek.Co do kulek łożyska w bębenku możesz myślę spróbować bardzo gęstego oleju właśnie(lub jakiejś mieszaniny ze smarem stałym).Pomysł z dodatkową sprężynką uważam za niezły jeśli będziesz miał miejsce na nią:) można spróbować dopasować całą nową sprężynkę np.z kółeczka do kluczy(spory wybór można znaleźć u ślusarza zajmującego się dorabianiem kluczy).Zdaj relację co zrobiłeś i czy pomogło bo jestem ciekawy wyniku:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości