Podwójne mocowanie hamulcy tarczowych.

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Podwójne mocowanie hamulcy tarczowych.

Post autor: KubaLa »

Po co w starych amorach, ok 1998/1999 były na obu goleniach mocowania do tarczówek?
Z gówna bata nie ukręcisz.
bakubrody
Posty: 154
Rejestracja: 07.04.2010 23:55:37
Lokalizacja: Nisko/Stalowa wola
Kontakt:

Post autor: bakubrody »

Jak to po co , żeby zamocować drugi hamulec .
http://www.maparowerowa.pl/index.php?op ... Itemid=148
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

Teorie są różne. Patent marcocha

1) chwyt marketingowy
2) przy tarczy na jednej ladze amortyzatory się wyginały, lagi przekręcały, pękały - wtedy nie było sztywnej ośki i monolitycznych goleni - więc amor był dużo bardziej narażony na działające siły.
3) efektywność hamowania - 2 tarcze hamują lepiej niż 1. Zwłaszcza, że nie było wtedy hamulców z taką mocą jak teraz. Marzocchi przeszczepiało patenty z motocykli do rowerów (produkują amory i do rowerków i do motocykli) - jednak paten podwójnej tarczy się nie przyjął.
www.feel-free.pl
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Pewnie z powodu masy. Ale chciałbym coś takiego zobaczyć na żywo :)
Z gówna bata nie ukręcisz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości