[Amortyzator] 66 - Uszczelki, co ile zmieniać

F4rr3ll
Posty: 882
Rejestracja: 21.08.2009 12:35:22
Lokalizacja: Bielsko Biała / Gliwice
Kontakt:

[Amortyzator] 66 - Uszczelki, co ile zmieniać

Post autor: F4rr3ll »

Co ile trzeba zmieniać uszczelki w marcoku ? Przy każdym serwisie ? Mam 66 .
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Kupujesz takie za 3zł Yei (bardzo dobre) i możesz zmieniać przy każdym otwieraniu. A co najmniej 1x/sezon w dh/fr.
F4rr3ll
Posty: 882
Rejestracja: 21.08.2009 12:35:22
Lokalizacja: Bielsko Biała / Gliwice
Kontakt:

Post autor: F4rr3ll »

Aha , bo własnie mi zadzwonili z gregorio i mnie cofło jak usłyszałem prawie 250 zł za serwis , bo zmienili uszczelki ( oczywiście jak oddawałem na serwis to sobie koleś z deczka zapomniał o tym wspomnieć ) :?
maciek000111999
Posty: 665
Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
Kontakt:

Post autor: maciek000111999 »

ja mam w szufladzie zwykłe simeringi olejowe , pewien ziomek mi polecił który smiga na nich dosc długo i nic sie nie dzieje koszt ok 3zł sztuka
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

1. Po co zmieniać, jak nie leje?
2. Skąd wziąć zamienniki kurzowych?
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Uszczelki za 3zł nie nadają się jak masz powietrze. Jeśli nie to wytrzymują średnio 3-6miesięcy. Polecam uszczelki ariette. Tańsze od oryginału, a jestem zadowolony.

Nigdy nie spotkałem się z zamiennikiem kurzowych i jak szukałem na sieci to każdy pisał że czegoś takiego po prostu nie ma.
.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

tomek059 pisze:Uszczelki za 3zł nie nadają się jak masz powietrze.

Asystę powietrzną spokojnie ogarniają. Normalnie jeżdżę na zwykłym ciśnieniu, takim które się mieści w limitach instrukcji, ale pompowałem dla picu 5x górną granicę z instrukcji i dalej trzymało, wyżej nie próbowałem. Wszystko na uszczelkach Yei.

Zamienniki kurzowych to element który nosi nazwę "zgarniacz ZZ" chyba.
ranekdhfr
Posty: 96
Rejestracja: 13.02.2010 15:31:50
Kontakt:

Post autor: ranekdhfr »

żeby nie zakładać osobnego tematu które uszczelki będą odpowiednie do Marzocchi Junior T z 2006 r https://online.hgtechnic.com/kategoria/simmeringi/1600 ?? :D I może znacie jakiś inny sklep internetowy w którym takie uszczelki dostane bo tutaj chyba trzeba mieć firmę.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

EZrider pisze:Asystę powietrzną spokojnie ogarniają. Normalnie jeżdżę na zwykłym ciśnieniu, takim które się mieści w limitach instrukcji, ale pompowałem dla picu 5x górną granicę z instrukcji i dalej trzymało, wyżej nie próbowałem. Wszystko na uszczelkach Yei.
Nie dziwię się. Asysta jest tylko nad lustrem oleju. Owszem coś tam się może przemieszać ale generalnie nie ma szans żeby puszczało. ATA to nie wiem czy jest izolowane w swojej puszcze ale nie spotkałem jeszcze amora z tłumikiem powietrznym takim żeby podwyższone ciśnienie panowało też w goleni dolnej. Uszczelki olejowe nie mają praktycznie znaczenia jeśli chodzi o trzymanie powietrza w środku...
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Dla ciekawostki dodam, że jak zapomniałem pierścienia blokującego uszczelkę we wnęce amortyzatora to kiedy za pierwszym razem pompowałem w pewnym momencie było "puk" a moja twarz pokryła się olejem Motul 5W. :D Także ciśnienie w asyście jest utrzymywane przez olej a olej przez uszczelkę.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna pisze:ale nie spotkałem jeszcze amora z tłumikiem powietrznym takim żeby podwyższone ciśnienie panowało też w goleni dolnej.
Po*ebało Ci sie cisnienie z powietrzem ;)

Przecież cisnienie w asyscie jest, ze tak powiem w całej puszcze i tak jak EZ pisze Uszczelki trzymają ale nie powietrze a olej ktory jest dociskany od gory ;) No w opcji mozna odwrocic amor zeby było odwrotnie :P

Tak czy siak dobre uszczelki musza trzymać i olej i powietrze.
Tyle ze nie ktore... trzymają powietrze i olej zeby nie wyszły z amortyzatora lecz... zaciągają powietrze do środka :)
Przykład przednie:
bos
avalanche
monster
shiver
i pare innych

Co do tematu:) Uszczelki lepiej smarować niz zmieniac ;) Kto smaruje ten jedzie?
W takim wypadku to Ci pociagna i 8 sezonów ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

off_road pisze:Przecież cisnienie w asyscie jest, ze tak powiem w całej puszcze i tak jak EZ pisze Uszczelki trzymają ale nie powietrze a olej ktory jest dociskany od gory ;) No w opcji mozna odwrocic amor zeby było odwrotnie :P
Dobra wygrałeś :P Mój błąd.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości