Zamiana dhx na Roco
Zamiana dhx na Roco
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą mojego dhxa 3 na inny damper. Głównie brakuje mi w nim regulacji kompresji. Widzę, że na aledrogo można dostać stosunkowo tanio nowe roco wc. Oczywiście w tej kasie (~500zł) można już dostać używanego dhxa5, ale mimo wszystko nowe to nowe, no i foxa mam juz ponad 2 lata i chetnie spróbowałbym czegoś innego. Wiem, że roco nie zbierały raczej pochlebnych opini, ale rzeczywiście aż tak z nimi źle? Opłaca się waszym zdaniem taka zamiana?
Damper bedzie w ramie norco a-line.
Damper bedzie w ramie norco a-line.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
troyo pisze:jesli chcesz sie bawic zewnetrzna regulacja kompresji w roco to nie kupuj tego dampera, zakres jest tak waski, ze raczej nie zauwazysz roznicy miedzy ustawieniem min i max.
Chyba miałeś jakiś uszkodzony model

Jak sie ścigasz to bierz roco jest zdecydowanie twardsze bo ma sporo HSC czego o DHX powiedziec nie mozna, jesli chcesz miec tzw. kanapę to DHX.
To w końcu jest pluszowy czy progresywny?
Twardość rzeczywiście by mi odpowiadała, bo chociaż w zawodach startuję raczej rzadko, to zawieszenie preferuję twarde na co dzień.
Z tego co widzę, fox i marzocchi mają te same wymiary tulei montażowych, ale może ktoś to jeszcze potwierdzić?

Z tego co widzę, fox i marzocchi mają te same wymiary tulei montażowych, ale może ktoś to jeszcze potwierdzić?

ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
tuleje sa na bank takie same (przekladalem z dhx4 do roco tst r i z dhx5 do roco wc).
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
Roco jest liniowym damperem możesz bez wiekszego problemu go "dobić w rękach", myk polega na tym, ze jeśli będziesz chciał to zrobić szybko nie ma szansmysticar pisze:To w końcu jest pluszowy czy progresywny?

Dla tego właśnie ma sporo HSC żeby moc zapobiegać dobijaniu. Osobiście wolę własnie liniowy damper + sporo HSC niż progresywny ale bez tłumienia na początku skoku.
Ostatnio kolega w swoim anti zamienił DHX-a na Roco i roznica mocno na plus

Jak chcesz nowke roco to zagadaj do Piotrexa z forum

Mam na co dzień DHX 5.0 i przez chwilę ROCO WC - pierwszą w Stinky a drugą w Stabie. Jeżdżę raczej Enduro / lekkie FR i przy takiej jeździe praca obydwu jest niemal identyczna.
Przy tej samej twardości sprężyny 500lbs/inch i podobnym przełożeniu ROCO jest trochę twardszy.
Za to zakres regulacji w DHX-ie jest odczuwalnie większy i regulatory działają lepiej. Dla mnie DHX to po prostu lepiej wykonany damper.
ROCO WC, również ten testowany przeze mnie ma pewną przypadłość - duża partia tych damperów ma zbyt powolny powrót i regulacja jest niewystarczająca. Druga upierdliwa sprawa to bardzo głośne "świszczenie" w trakcie rozprostowywania dampera przy prawidłowym wyregulowaniu.
off_road, każdy damper zarówno powietrzny i sprężynowy pracuje progresywnie. Progresja jest większa lub mniejsza.
Nie istnieje coś takiego jak damper pracujący liniowo. To jest fizycznie niemożliwe i jeśli będziesz chciał - wytłumaczę dlaczego (z podaniem kilku wyjątków od tej reguły).
Przy tej samej twardości sprężyny 500lbs/inch i podobnym przełożeniu ROCO jest trochę twardszy.
Za to zakres regulacji w DHX-ie jest odczuwalnie większy i regulatory działają lepiej. Dla mnie DHX to po prostu lepiej wykonany damper.
ROCO WC, również ten testowany przeze mnie ma pewną przypadłość - duża partia tych damperów ma zbyt powolny powrót i regulacja jest niewystarczająca. Druga upierdliwa sprawa to bardzo głośne "świszczenie" w trakcie rozprostowywania dampera przy prawidłowym wyregulowaniu.
off_road, każdy damper zarówno powietrzny i sprężynowy pracuje progresywnie. Progresja jest większa lub mniejsza.
Nie istnieje coś takiego jak damper pracujący liniowo. To jest fizycznie niemożliwe i jeśli będziesz chciał - wytłumaczę dlaczego (z podaniem kilku wyjątków od tej reguły).
ale są dampery bardziej lub mniej progresywne. Na te najmniej mówi sie potocznie że są liniowe. Takie czepianie sie szczegółów troszke.=Pietr3k= pisze:off_road, każdy damper zarówno powietrzny i sprężynowy pracuje progresywnie. Progresja jest większa lub mniejsza. Nie istnieje coś takiego jak damper pracujący liniowo. To jest fizycznie niemożliwe i jeśli będziesz chciał - wytłumaczę dlaczego (z podaniem kilku wyjątków od tej reguły).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości