Pare pytań co do 66 RC2X

raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Pare pytań co do 66 RC2X

Post autor: raider1997 »

Witam wszystkich forumowiczów, na wstępie chciałbym życzyć wszystkim szczęśliwego nowego roku i oby ten następny był lepszy od poprzedniego.

A więc tak posiadam szóstki z 2006 rc2x 170mm. Amorek nie wychodzi do końca i jak go ugnę i wróci to zostaje mi 150mm skoku. Wyciągnę go normalnie mam 170mm i pod ciężarem roweru się nie zapada. Z tego co słyszałem to to nie jest jakieś dziwne w marcokach. Dodam, że jeżdżę bez powietrza taki ustawienie mi pasuje kompresja na dole rozkręcona a no i korek po lewej nie wiem od czego to jest. Jak tym pokręcę to nie ma jakiejś wielkiej różnicy. Jak napompuje amor to problem z zapadniem znika, jednak wtedy amorek staje się zdecydowanie dla mnie za twardy. Da się jakoś to zmienić, aby i bez powietrza się nie zapadał. Czy może po prostu warto zmienić sprężyny na miększe i wtedy dopompować.

Drugie pytanie dotyczy uszczelek, mianowicie posiadam uszczelki enduro. Krążą o nich różne opinie i złe i dobre. Chciałbym poznać waszą. Mi śmigają bardzo dobrze. Tylko amorek szumi trochę. W mojej starej Z1Fr eta 2005 gdzie miałem oryginalne uszczelki pracowało to wszystko ciszej. A może to po prostu tłumik wydaje taki odgłos jakby syczał czy pompował coś w tym rodzaju. Jak na razie lagi są bez skazy.

I trzecie pytanie. Chciałem spytać o różnice między rocznikami 06 a 07. Może po prostu, które są powiedzmy "lepsze"
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

raider1997 pisze:Drugie pytanie dotyczy uszczelek, mianowicie posiadam uszczelki enduro. Krążą o nich różne opinie i złe i dobre. Chciałbym poznać waszą. Mi śmigają bardzo dobrze. Tylko amorek szumi trochę. W mojej starej Z1Fr eta 2005 gdzie miałem oryginalne uszczelki pracowało to wszystko ciszej. A może to po prostu tłumik wydaje taki odgłos jakby syczał czy pompował coś w tym rodzaju. Jak na razie lagi są bez skazy.
uszczelki enduro są ciaśniejsze od oryginałów. Miałem i nie polecam, mam złe zdanie osobiście o nich. Niebieski plastik... Najprawdopodobniej to one są przyczyną pytania 1. Są ciaśniejsze, wywierają większe tarcie na lagach, przez co sprężyna na końcu rozprężania nie "daje rady" wyciągnąć lag. Są 2 wyjścia. Zmień na oryginały (nie zapomnij o smarze na uszczelki olejowe i między olejową a kurzową), albo dodaj smaru do tych uszczelek które masz i daj pare podkładek między korek a sprężynę (ok pół cm) w obu lagach, by zwiększyć delikatnie ich naprężenie wstępne.
raider1997 pisze:I trzecie pytanie. Chciałem spytać o różnice między rocznikami 06 a 07. Może po prostu, które są powiedzmy "lepsze"
z tego co mi wiadomo to 07 mają po prostu 1cm skoku więcej i tyle.


Również wszystkiego naj naj w nowym roku! :)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Wygląda mi to na brak tulei dystansowych na sprężynach(albo podpórek sprężyn na tłumikach - te mają ze 2-3cm wysokości). Bo żeby tak bardzo się sprężyny zbiły to nie chce mi się wierzyć.

Rozbierałeś to kiedyś?
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Nie, kupiłem go od jednego z modów i był świeżo po serwisie więc narazie nic nie grzebałem.
Ale np kumpel ma RC2 ETA 06 i też mu siadają bez powietrza. Miałem Z1 i też siadały. W obydwu tych egzemplarzach były seryjne uszczelki.
Powiedzcie mi jeszcze do czego jest pokrętło w lewej ladze u góry?
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

up. Te podkładki są u góry pod korkami? I do czego jest ta regulacja z lewej strony?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Tak, podkładki mają iść pod korki

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

raider1997 pisze:I do czego jest ta regulacja z lewej strony?
kompresja końca skoku. Im więcej na + tym mocniej amor będzie zwalniał i robił się twardszy na 3 ostatnich cm skoku, dlatego nic na początku nie czujesz
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

W 2006 te amorki były robione w wersji 150 i 170mm skoku, czy np jak bym zakupił wersję 170mm to da się go obniżyć do 150mm?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie. Tzn. jest szansa ale trzeba by zastosować elementy z 66RC albo dorobić takie - tj. sprężynę negatywną "przenieść" z wnętrza tłumika na zewnątrz.
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

a co odnosnie z nie wykorzystywaniem całego skoku ? mam ten sam problem
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

tzn u mnie wykorzystuje cały skok bo przecież jak odrywam się od hopy to na 100% wychodzi cały. Tylko jak np ugnę lekko rękami stojąc w miejscu to nie wróci. Kumpel ma to samo i ma oryginalne uszczelki. Ja słyszałem że to normalne w marzocchi z powietrzem ale ile w tym prawdy?
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

Kumpel ma 66 rc2x z 07 ma podobnie jak Ty jak dobije to nie wyjdzie całkiem dlatego minimalnie ma dane Ciśnienie do komory
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

ja nawet bez powietrza nie dobije .
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Ja swoich nigdy nie dobilem ale chodzą całym skokiem zostaje jakiś 1 cm.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość