nabijanie misek sterow na rame

shiremux
Posty: 40
Rejestracja: 21.11.2013 01:56:32
Kontakt:

nabijanie misek sterow na rame

Post autor: shiremux »

jak to jest z tym nabijaniem? przekopalem internety w poszukiwaniu info, jedni mowia ze trzeba specjalne narzedzia, inni ze mlotek i deska dadza rade.
i glowna sprawa ktora mnie nurtuje, czy trzeba smarowac smarem miedzy rame a miski zanim je nabije na rame? rzucilo mi sie gdzies w oczy, ze powinno sie smarowac ŁT43 miedzy miski a rame przed nabiciem i tak samo z widelcem zanim nabije sie na niego pierscien czy jak to sie tam zwie.
jak to jest z tymi smarami?
jasiek_krk
Posty: 742
Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jasiek_krk »

nabijanie sterów młotkiem to barbarzyńska robota ale zdecydowanie się da, byle by nie walić bezpośrednio w miski bo się zniszczą. Jak masz odpowiednio duże imadło to można w nim wbić stery. Smar powinno się dać i na stery i na bieżnie (twój "pierścień"). Wystarczy odrobina.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Może być jeżeli Ci to ułatwi, ale nie musi. I tak stery później ściskasz od dołu amortyzatorem, a od góry mostkiem, półkami i kapslem z gwiazdką.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Da się nabić młotkiem i deską, ale trzeba się wykazać rozwagą.
Stefanfd
Posty: 46
Rejestracja: 27.04.2009 22:37:30
Lokalizacja: Rawa Maz/ Łódź
Kontakt:

Post autor: Stefanfd »

Wiesz z nabijaniem sterów młotkiem różnie to bywa
Trzeba bardzo uważać aby płaszczyzna "dobijania" ściskania była idealnie równoległa bo będziesz mógł rozbić miskę w elipsę
Osobiście proponował bym ci zrobić sobie ściskacz który w sklepie metalowym wyniesie może z 5 zł
Ogólnie zasada jest taka ze należy kupić rdzeń śruby najlepiej ponad 250mm, dwie nakrętki i parę podkładek o zwiększającej się średnicy. Po ułożeniu kaskadowo podkładek i wsadzeniu wewnątrz misek (może być też kawałek 2 listew drewnianych) i skręcaniu będziesz miał ten sam efekt co przy przy skręcaniu półką tylko ze możesz sobie na spokojnie skręcać bez obaw że wyrwiesz gwiazdkę bądź zniszczysz jakiś gwint i dociśniesz do końca, a nie za jakiś czas będziesz musiał redukować luz aż miski odpowiednio najdą na swoje miejsce
Ja osobiście polecam aby posmarować smarem miski przy montażu

shiremux
Posty: 40
Rejestracja: 21.11.2013 01:56:32
Kontakt:

Post autor: shiremux »

skomplikowana sprawa z tym objasnieniem, mimo szczegolow. jakie ma zadanie ten smar miedzy miska a glowka ramy? i musi to byc łt 43 czy moze byc jakis inny, zwykly najzwyklejszy smar?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Smar zapewnia lepszy poślizg, nie musi być dokładnie ten, który wymieniłeś.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
shiremux
Posty: 40
Rejestracja: 21.11.2013 01:56:32
Kontakt:

Post autor: shiremux »

no tak, poslizg, tylko po co poslizg miedzy czesciami ktore wg. mnie teoretycznie powinny sie nie ruszac?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Żeby mogły się poruszyć przy wbijaniu, ma to ułatwić wbicie. Stery to nie tulejki ślizgowe, nie będą latały jak dzikie. Ja swoje wbiłem bez smaru dwoma uderzeniami.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

wbite na sucho-mogą później trzeszczeć w ramie.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

shiremux pisze:no tak, poslizg, tylko po co poslizg miedzy czesciami ktore wg. mnie teoretycznie powinny sie nie ruszac?
żeby łatwiej się wbiły to raz, a dwa by się nie zapiekły w ramie (stery bywają stalowe albo z innego alu niż rama, i to może spowodować późniejsze "zapieczenie" się sterów i problemy przy ewentualnym wybijaniu).

Poza tym ja preferuje mały młotek, dobrą deskę, kładziesz drugą część główki na płaskim i jedziesz - sam tak 2 tygodnie temu nabijałem nówki stery do nowej ramy i poszło bez problemów - tylko trzeba to robić z rozwagą.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Nie zawsze stery wchodzą tak łatwo.
Zintegrowane raczej wchodzą łatwo, przez swój kształt.
Ale klasycznych serów do swojego Signa nie mogłem wbić, szło bardzo opornie, a i tak nie dobiłem ich do końca.

GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Posmarować można nawet wazeliną czy smalcem - byle by był poślizg ;) I zdecydowanie polecam metodę z długą śrubą i podkładkami - koszt znikomy, zrobisz sobie narzędzie na przyszłość i masz pewność, że zrobisz to dobrze. Młotkiem można stery wybijać, ale nigdy wciskać.
Ronnin
Posty: 350
Rejestracja: 16.08.2013 12:57:25
Kontakt:

Re:

Post autor: Ronnin »

jasiek_krk pisze:nabijanie sterów młotkiem to barbarzyńska robota .
Amen.
Zdecydowanie lepiej dla ramy zrobić to tak jak pisze Stefanfd czy GgG.

-Nagwintowany pręt (kupisz w metalowym lub np:OBI)

-Dwie duże podkładki i dwie nakrętki.

Masz w ten sposób proste ale skuteczne urządzenie do wprasowania a nie do barbarzyńskiego wbijania misek w ramę.

Smar jakikolwiek nawet od bidy olej jadalny (troszeczkę).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości