Jaki rower do dualu/4x?

Bocian1101
Posty: 1
Rejestracja: 15.04.2014 14:05:48
Kontakt:

Jaki rower do dualu/4x?

Post autor: Bocian1101 »

Witam. Mam pod koniec tego sezonu zamiar złożenia/kupienia gotowca do Dual Slalomu. Budżet jaki będę mógł na to przeznaczyć będzie wynosił około 3,5 - 4,5 tysiąca, jeśli tyle nie wystarczy pozbieram jeszcze dodatkowe pieniążki.

Mam kilka kwestii które muszę rozważyć. Zacznijmy od tego że jestem wysokim gościem - 193 cm i ważę 70 kg. Tutaj nasuwa się pierwsze pytanie - jaki rozmiar pozwoli mi na opanowanie roweru i manewrowanie nim a zarazem będzie na tyle kompaktowy że nie będzie utrudniał mi ruchu i nada się do DS.

Kolejnym dylematem jest fakt, iż chciałbym rower złożyć z części dobranych pode mnie a co za tym idzie wydać więcej pieniędzy na kupno roweru w częściach. Czy to się opłaci w takiej kwocie? Mógłbym też kupić jakiegoś seryjniaka w internetach (używki nie są mile widziane choć rozważę je jeśli to konieczne).

Kolejnym pytaniem jest to, na jakiej ramie polecacie składać rower jeśli już mam go składać? Chciałbym się też dowiedzieć jak wygląda kwestia z ramami zawieszonymi do DS.

Potrzebuję też parametrów owego roweru, tzn: preferowane skoki amortyzatorów, rozmiary ram, wielkości i szerokości kół, przerzutki, hamulce, wielkość tarcz, dobrze byłoby gdyby ktoś kto jest zapoznany z tematem wypowiedział się też na temat wagi przydatności poszczególnych części (czyli co nie musi być najwyższej jakości - chcę rozważyć też opcje uszczuplenia wydatków).

Rower ma służyć przez długie lata (także na zawodach) i chcę żeby był on lepszej jakości. Co prawda wymiany osprzętu będzie co jakiś czas przechodził ale to nieuniknione w tym sporcie. Jeździłem już chwilę w FR tak więc chciałbym zacząć jazdę w DS już na rowerze z wyższej półki. Zapraszam do udzielania się w temacie i nie hejcenia biednego mnie za to że piszę na forum w sprawie sprzętu :wink: Sam w tym czasie szukam informacji na temat DS w internetach.
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Hornet 4x,
Reba 20mm,
Hamulce xt, xtr
Korba xt, stary xtr?
Obręcze dart torch, piasty lite-force & revolt pro cassette
Szprychy sapim laser,
Karbon sztyca, siodło, kiera

Myślę że coś w tym stylu bym się pakował na Twoim miejscu
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Celujesz w trasy dualowe w górach czy na raczej śmigasz na nizinach? Chcesz sprzęt bardziej do ścigania się na zawodach czy codziennej jazdy?
Reba 20mm,
Bardziej dałbym Revelation, łatwiej dostępny i ma trochę mocniejszą koronę + w razie potrzeby więcej skoku wyciągnie. Do dualu powiedziałbym że 130mm jest optymalne, do 4x trochę mniej. W przypadku amorków z dual-air zawsze możesz takiego "zassać" i zmniejszyć skok.
Hamulce xt, xtr
Korba xt, stary xtr?
Komplet SLX wystarczy w zupełności, nie ma co przepłacać. Od XT się wiele nie różni, a XTR to już droga biżuteria :) Ewentualnie hamulce trochę mocniejsze jeśli w górach będziesz dużo śmigać. Tarcze 180 lub 200.
Karbon sztyca, siodło, kiera
Patrząc na opcję uszczuplenia wydatków, tu bym proponował coś tańszego. Siodło wedle uznania, najlepiej jakieś małe żeby między nogami nie przeszkadzało. San Marco SKN jest w porządku, nie za drogie = nie szkoda uszkodzić, a nawet wygodne jak na swoją wagę. Kierownic jest tyle że wedle uznania, oczywiście szerokość 720mm+ ;)
jak wygląda kwestia z ramami zawieszonymi do DS.
Słabo. Perełkę wypuścił ostanio Specialized - Enduro SX, właśnie pod dual i 4x, prezentuje się pięknie, ale finansowo odpada (http://www.evanscycles.com/products/spe ... e-ec055009).
Yeti 4x - miałem przyjemność popróbować i pierwsze wrażenie świetne, pytanie tylko czy uda Ci się jakąś znaleźć, bo nowa też kupę kasy stoi.
Jeszcze Banshee i Intense coś mają (chyba Rampant i Tazer), ale o nich nic nie wiem i też raczej drogie/trudno dostępne.

A co do hardtaila to Hornet 4x będzie chyba najlepszym wyborem. Fajne geo i wytrzymały. Pod Ciebie raczej rozmiar 16", ale też trudno tak na odległość doradzić. Dla mnie 13" w Phantomie jest idealne (170 w kapeluszu), czasem nawet trochę ciasne.
dobrze byłoby gdyby ktoś kto jest zapoznany z tematem wypowiedział się też na temat wagi przydatności poszczególnych części (czyli co nie musi być najwyższej jakości - chcę rozważyć też opcje uszczuplenia wydatków).
Generalnie możesz przyoszczędzić na wszystkim co nie musi "działać". Czyli: siodło, sztyca, kiera i mostek, ewentualnie koła (zwłaszcza przednie + piasty, pytanie jak bardzo zależy Ci na lansie i wadze ;) ).

Na pewno nie oszczędzaj na napędzie, bo to ma dobrze działać (oczywiście przepłacać też nie ma co). Celowałbym w manetki/przerzutki Sram X9, łańcuch i kasetę od Shimano - powiedzmy XTR i Ultegra, ale to już totalnie wedle uznania. Napinacz też jakiś porządny, mi się Mozartt świetnie spasuje, ale tu jest taki wybór że nie ma co się specjalnie rozwodzić. No i opony - w zależności od preferencji i warunków ;)


Edit:
Jeszcze znalazłem ramę Pivot M4X, wygląda świetnie, ale prawie nigdzie kupić nie można i droga - np http://www.blissbikes.co.uk/1163744/pro ... frame.aspx . Gdyby ktoś znalazł taniej to rzućcie info :D
http://brooce.pinkbike.com
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Re:

Post autor: MLYNoBIKER »

brooce pisze: Komplet SLX wystarczy w zupełności, nie ma co przepłacać. Od XT się wiele nie różni, a XTR to już droga biżuteria :)
Slx 800g
xtr 660g

Budżet 4,5tyś to nie jest aż tak mało, można się fajnie pobawić
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości